Poradnik logowania do systemu bankowości internetowej ING BankOnLine.

Tym którzy logują się do systemu po raz pierwszy i tym, którzy w ING BankOnLine bywają prawie codziennie prezentujemy garść użytecznych porad dotyczących logowania, tak aby korzystanie
z bankowości internetowej było nie tylko efektywne - także bezpieczne.

Tylko dwa kroki dzielą Cię od zarządzania swoimi finansami przez internet.

  • Podanie identyfikatora użytkownika

Inaczej loginu, którym logujesz się do systemu. Identyfikator użytkownika jest unikatowy dla każdego użytkownika systemu. Zawsze możesz sprawdzić go w oddziale banku. Swój Identyfikator użytkownika zachowaj dla siebie.

Pamiętaj: przed podaniem loginu upewnij się, że jesteś na właściwej, bezpiecznej stronie logowania. Sprawdź, czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to https://online.ingbank.pl/bskonl/login.html
i czy przed adresem strony znajduje się zapis "https". W oknie przeglądarki powinieneś też zobaczyć symbol kłódki. W ten sposób upewnisz się, że znajdujesz się na szyfrowanej stronie, gdzie Twoje dane są właściwie chronione.

  • Wpisanie hasła dostępu

Bank nigdy nie poprosi Cię o podanie wszystkich znaków z Twojego hasła w trakcie jednej sesji logowania. Nikt, poza Tobą, także nie powinien wiedzieć, jak ono brzmi.
Zalecamy, abyś przynajmniej raz w miesiącu zmieniał swoje hasło dostępu. Możesz to zrobić po zalogowaniu się do systemu: wybierz opcję Profil, następnie Zmianę danych autoryzacyjnych i ustal nowe hasło.

Poradnik logowania do systemu bankowości internetowej ING BankOnLine.

Coś poszło nie tak?

Jeśli 5 razy wprowadzisz nieprawidłowy login lub hasło - Twój dostęp do systemu zostanie zablokowany.
Na szczęście w szybki i prosty sposób możesz go odzyskać.

Po prostu odblokuj system przez internet.

Zawsze możesz skorzystać z pomocy naszych konsultantów, dzwoniąc pod numer specjalnej infolinii: 

32 357 00 10 (koszt połączenia według stawek operatora).

Na Twoim ulubionym urządzeniu

Zarządzać wygodnie finansami możesz nie tylko w systemie bankowości internetowej ING BankOnLine. Wypróbuj także aplikacje mobilne ING Banku Śląskiego na telefon i tablet i bankuj gdziekolwiek i kiedykolwiek chcesz.

Pamiętaj o bezpieczeństwie: pobieraj aplikacje tylko z zaufanych źródeł i dodaj swoje urządzenie do zaufanych.

Nie korzystasz jeszcze z ING BankOnLine?Otwórz konto


Jeśli masz już konto w ING Banku Śląskim, aktywuj dostęp do ING BankOnLine i zacznij korzystać z systemu.

Pytania i odpowiedzi

Masz pytania? Zadzwoń:

801 601 607

lub

32 357 00 10

Infolinia Bankowości internetowej
czynna całą dobę 7 dni w tygodniu

 
 
  • Czy aby skorzystać z ING BankOnLine muszę otworzyć nowe, dodatkowe konto bankowe?

    Aby skorzystać z ING BankOnLine nie musisz otwierać nowego, dodatkowego konta bankowego. Możesz dokonywać wszystkich operacji na rachunkach, które już posiadasz w Banku, a które zostaną udostępnione w ING BankOnLine.

  • Czym jest i gdzie znajduje się Identyfikator Użytkownika?

    Identyfikator Użytkownika (login) to indywidualny dla każdego użytkownika systemu ING BankOnLine ciąg 10 znaków, zwykle składający się z 3 liter imienia, 3 liter nazwiska oraz 4 losowo wybranych cyfr.

    Identyfikator Użytkownika (login) znajduje się:

    • Na umowie o korzystanie z systemów bankowości elektronicznej oraz aneksach do tej umowy
    • Lub w formie elektronicznej w tytule zwrotnego przelewu, jaki otrzymałeś na Twój rachunek w innym banku, jeżeli założyłeś konto w złotych dla Klientów indywidualnych z opcją autoryzacji procesu przelewem z Twojego rachunku w innym banku
    • Mógł też zostać przekazany podczas etapu składania wniosku o udostępnienie systemu ING BankOnLine na stronie banku,
    • Ponadto, Twój Identyfikator Użytkownika możesz także sprawdzić w Oddziale Banku (po przeprowadzeniu przez pracownika oddziału weryfikacji Klienta).
       
  • Czym jest ING BankOnLine?

    ING BankOnLine to system bankowości internetowej oferowany Klientom Banku jako alternatywny sposób dokonywania większości dyspozycji związanych z rachunkami bankowymi. Przyjęte przez Bank rozwiązania wykorzystują internet do wykonywania czynności przeprowadzanych dotychczas w sposób tradycyjny, czyli w oddziałach Banku. Zatem ING BankOnLine to bank przez internet, który zapewnia Ci szybki i bezpośredni dostęp online do Twojego konta 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

    Korzystanie z systemu ING BankOnLine nie wyklucza jednak składania jakichkolwiek dyspozycji w oddziale, ani też nie jest związane z koniecznością otwarcia dodatkowego rachunku bankowego. System oferowany jest zarówno Klientom indywidualnym, jak i przedsiębiorcom. Funkcjonalność ING BankOnLine jest bardzo szeroka i stale rozwijana.

    Jeśli masz uwagi lub pytania dotyczące funkcjonowania systemu ING BankOnLine, skontaktuj się z nami telefonicznie, dzwoniąc pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych)  lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych).

  • Ile kosztuje korzystanie z systemu ING BankOnLine?

    Udostępnienie ING BankOnLine dla wszystkich Klientów jest bezpłatne.

    Użytkowanie ING BankOnLine:

    • dla Klientów indywidualnych - bezpłatne,
    • dla przedsiębiorców – w zależności od rodzaju posiadanego rachunku bankowego opłata może być wliczona w koszt prowadzenia rachunku lub naliczana miesięcznie zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.

    Odpłaty za transakcje wykonywane w systemie ING BankOnLine zależne są od rodzaju posiadanego rachunku bankowego, przy czym zawsze transakcje te są tańsze niż wykonywane tradycyjnie w oddziale. Szczegółowe informacje znajdują się w Tabeli Opłat i Prowizji.
     

    Zobacz Tabelę Opłat i Prowizji dla Klientów indywidualnych
    format: PDF, rozmiar: 350 KB

    Zobacz Tabelę Opłat i Prowizji dla Przedsiębiorców
    format: PDF, rozmiar: 210 KB

  • Jakie korzyści wynikają z użytkowania systemu ING BankOnLine?
    • Oszczędność czasu
      • wszystkie dyspozycje wykonywane są bez konieczności wizyty w oddziale, w dogodnym dla Ciebie momencie
    • Wygoda
      • dyspozycje za pośrednictwem systemu można zlecić w dowolnym miejscu – jedyne czego potrzebujesz, to dostęp do internetu
      • dostęp do środków zgromadzonych na rachunku bankowym nie jest ograniczony godzinami pracy oddziału, a informacje o stanie rachunków podawane są w czasie rzeczywistym
    • Niskie opłaty
      • dyspozycje realizowane przez internet są tańsze niż realizowane w oddziale Banku
  • Jaki rodzaj umowy uprawnia do korzystania z systemu i kto może ją zawrzeć?

    W przypadku Klientów indywidualnych umową uprawniającą do korzystania z systemu ING BankOnLine jest Umowa rachunku, karty debetowej i Umowa korzystania z systemów bankowości elektronicznej.
    W przypadku Klientów zaliczanych do segmentu przedsiębiorców jest to Umowa rachunku / Aneks do Umowy rachunku w części dotyczącej systemu bankowości internetowej ING BankOnLine.

    Do podpisania Umowy uprawniony jest posiadacz rachunku bankowego znajdującego się na liście rachunków uprawniających do korzystania z ING BankOnLine lub osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w jego imieniu.

    Umowę może zawrzeć:

    • posiadacz/współposiadacz/pełnomocnik do rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego Konto z Lwem w złotych lub w walutach wymienialnych,
    • posiadacz/współposiadacz/pełnomocnik do Otwartego Konta Oszczędnościowego w złotych lub w walutach wymienialnych,
    • posiadacz Konta z Lwem dla przedsiębiorców w złotych lub w walutach wymienialnych lub osoba (osoby) uprawniona do składania oświadczeń woli w imieniu posiadacza Konta z Lwem dla przedsiębiorców w złotych lub w walutach wymienialnych,
    • posiadacz Otwartego Konta Oszczędnościowego dla przedsiębiorców w złotych lub w walutach wymienialnych lub osoba (osoby) uprawniona do składania oświadczeń woli w imieniu posiadacza Otwartego Konta Oszczędnościowego dla przedsiębiorców w złotych lub w walutach wymienialnych,
    • osoba (osoby) deklarująca gotowość otwarcia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego, Otwartego Konta Oszczędnościowego, Konta z Lwem dla przedsiębiorców lub Otwartego Konta Oszczędnościowego dla przedsiębiorców.
  • Kto może być użytkownikiem systemu ING BankOnLine?

    Użytkownikiem ING BankOnLine może być osoba, która posiada przynajmniej jeden z poniższych rachunków bankowych:

    • Konto osobiste w złotychlub konto osobiste w walutach wymienialnych* - w rozumieniu Regulaminu świadczenia przez ING Bank Śląski usług w ramach prowadzenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz rachunków oszczędnościowych dla osób fizycznych.
    • Otwarte Konto Oszczędnościowe (OKO) w złotychlub w walutach wymienialnych*– w rozumieniu Regulaminu świadczenia przez ING Bank Śląski usług w ramach prowadzenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz rachunków oszczędnościowych dla osób fizycznych.
    • Konto z Lwem dla przedsiębiorców w złotych lub w walutach wymienialnych*– w rozumieniu Regulaminu świadczenia przez ING Bank Śląski S.A. usług w ramach prowadzenia rachunków bankowych.
    • Otwarte Konto Oszczędnościowe dla przedsiębiorców w złotych lub w walutach wymienialnych*- w rozumieniu Regulaminu świadczenia przez ING Bank Śląski S.A. usług w ramach prowadzenia rachunków bankowych.
       
    • Bank udostępnia także system bankowości internetowej ING BankOnLine bez rachunku opłat** Klientom, którzy posiadają wyłącznie kartę kredytową.

    Użytkownikiem ING BankOnLine może być również inna osoba, która jest uprawniona do dysponowania środkami na rachunkach bankowych posiadacza rachunków za pośrednictwem systemu ING BankOnLine.

    * Udostępnienie systemu ING BankOnLine do rachunków prowadzonych w walutach wymienialnych jest możliwe tylko w oddziałach Banku.
    ** Rachunek, z którego pobierane są opłaty i prowizje z tytułu korzystania z systemu bankowości internetowej ING BankOnLine.

    Znajdź najbliższy oddział ING Banku Śląskiego

  • W jakim czasie realizowane są dyspozycje składane przez ING BankOnLine ?

    Godziny realizacji poleceń przelewu oraz innych dyspozycji za pośrednictwem systemu ING BankOnLine określone są na stronie internetowej Banku – zobacz tryb realizacji zleceń

  • Jak aktywować dostęp do systemu ING BankOnLine?

    Jeżeli otrzymałeś kopertę z kodem aktywacyjnym:

    1. w Oddziale Banku lub kurierem wraz z umową:

    • Aktywuj konto przez Internet – wybierz poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcjami w kolejnych krokach 

    Aktywuj dostęp 

    2. listem pocztowym:

    • Zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1
    • Po zakończeniu rozmowy z konsultantem dokończ aktywację dostępu przez Internet – wybierz poniższy przcisk i postępuj zgodnie z instrukcjami w kolejnych krokach.

    Dokończ aktywację 

    Ważne! Nie zmieniaj kolejności ww. kroków

    Pamiętaj: Jednorazowy kod aktywacyjny ważny jest przez 30 dni od daty złożenia dyspozycji. Po upływie tego terminu jeżeli nie aktywujesz dostępu do systemu ING BankOnLine musisz uzyskać nowy kod aktywacyjny.


    Jeżeli nie otrzymałeś koperty z kodem aktywacyjnym, bo założyłeś konto w PLN dla Klientów Indywidualnych z opcją autoryzacji procesu przelewem z Twojego rachunku w innym banku:

    • Aktywuj konto przez Internet - wybierz poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcjami w kolejnych krokach.

    Aktywuj dostęp 

    • Na koniec procesu zostaniesz poproszony o podanie kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz w wiadomości SMS na numer podany podczas wypełniania wniosku o otwarcie konta.


    Jeżeli nie udało ci się rozwiązać problemu z aktywacją dostępu do ING BankOnLine skontaktuj się z Help Line:

    • 801 601 607 - z telefonów stacjonarnych,
    • (32) 357 00 10 - z telefonów stacjonarnych i komórkowych.

    Numery te dostępne są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

  • Na jakich przeglądarkach działa system ING BankOnLine?

    Rekomendowane przez Bank przeglądarki to:

    • Internet Explorer (wersja 7.0 i nowsze);
    • Mozilla Firefox (wersja 20.0 i nowsze);
    • Chrome (wersja 30.0 i nowsze).

    System działa również na Safari i Operze. 

  • Przelewy do Stanów Zjednoczonych

    Wprowadzanie danych dotyczących banku odbiorcy w przelewach do Stanów Zjednoczonych:

    Wpisanie kodu BIC (SWIFT) banku odbiorcy  w polu "BIC banku odbiorcy (kod SWIFT)" spowoduje, że dane banku odbiorcy zostaną wypełnione automatycznie przez system. Wówczas w polu "Nr rachunku", w sekcji "Odbiorca" należy wpisać tylko numer rachunku odbiorcy i nie należy podawać numeru banku odbiorcy tzw. ABA/ROUTING NUMBER/FW*. Wpisanie ABA/ROUTING NUMBER/ FW w polu dedykowanym dla numeru rachunku Odbiorcy może zostać zakwalifikowane przez bank odbiorcy jako błąd.

    Jeżeli Klient nie posiada kodu BIC (SWIFT) banku odbiorcy, to powinien w polu "Nazwa banku odbiorcy" wpisać numer banku odbiorcy tzw. ABA lub ROUTING NUMBER (FW), a w kolejnych liniach należy wpisać nazwę i adres banku. Numer rachunku odbiorcy wpisujemy w sekcji "Odbiorca", w polu "nr rachunku".

    Przelewy do Stanów Zjednoczonych jako jedyne nie są obciążone opłatą za brak kodu BIC (SWIFT) - jeżeli w pierwszej linii pola "Nazwa i adres banku odbiorcy"  zostanie podany numer banku odbiorcy  tzw. ABA lub ROUTING NUMBER lub FW (numeru rachunku odbiorcy nie należy wpisywać w danych banku odbiorcy).

    *ABA lub ROUTING NUMBER lub FW - jest to dziewięciocyfrowy numer banku  w Stanach Zjednoczonych.

  • Przelewy walutowe w rublach rosyjskich

    W przypadku, gdy w zleceniu płatniczym realizowanym w rublach rosyjskich nie zostaną wskazane poniższe informacje, banki realizujące te przelewy przed ich wykonaniem będą w drodze reklamacji wymagać uzupełnienia brakujących informacji. Wiąże się to również z wydłużeniem czasu rozliczenia transakcji oraz dodatkowymi kosztami.

    W przypadku realizacji przelewu  w rublach rosyjskich należy podać:

    • numer BIK: 9 cyfrowy Numer Banku i/lub MFO: 6 cyfrowy numer rozliczeniowy,
    • 10–cio cyfrowy kod INN ( ID tax kod),
    • informacje o podatku VAT,
    • VO Code (5-cyfrowy kod statystyczny tytułu płatności, np. VO60070; kod ten należy potwierdzić u odbiorcy płatności), dodatkowe informacje (nazwa towaru/świadczone usługi itp.)

    W jaki sposób wprowadzamy numer BIK i/lub MFO?

    • Jeżeli Klient posiada kod SWIFT (BIC) – wówczas numer BIK: 9 cyfrowy Numer Banku i/lub MFO: 6 cyfrowy numer rozliczeniowy, należy wprowadzić w polu „Rachunek odbiorcy” przed numerem rachunku; oddzielając myślnikiem.
      Przykład:
      044525525-123456789000001
    • Jeżeli Klient nie posiada kodu SWIFT (BIC) – numer BIK i/lub MFO, należy wprowadzić w pierwszej linii pola „Nazwa banku odbiorcy”. W kolejnych liniach tego pola należy wprowadzić dokładną nazwę i adres banku odbiorcy.
      Przykład:
      RU044525525 Bank XYZ, Moscow

    W jaki sposób wprowadzamy kod INN?

    Kod INN należy wprowadzić w polu „Nazwa odbiorcy”.
    Przykład:
    INNddddddddd
    gdzie: dddddddddd oznacza 10 –cio cyfrowy kod INN ( ID tax kod).

    Kod INN musi być podany w każdym przelewie. Jeżeli odbiorca nie jest rezydentem, kod INN powinien zawierać „ zera”.

    W jaki sposób wprowadzamy dodatkowe informacje przelewie oraz  o podatku VAT?

    Zgodnie z rosyjskim ustawodawstwem, wszystkie przelewy w  rublach rosyjskich muszą zawierać w polu dot. szczegółów płatności następujące informacje:
    1. nazwa towaru/świadczonych usług,
    2. numery i daty dokumentów towarowych/umowy – należy podać VO Code (5-cyfrowy kod statystyczny tytułu płatności, np. VO60070; kod ten należy potwierdzić u odbiorcy płatności),
    3. informacja o VAT (w osobnej linii również jeżeli VAT nie ma zastosowania). 
    Można wskazać również inne informacje, w tym termin zakończenia podatku VAT.

    Informacja dotycząca podatku VAT powinna mieć następujący format:

    • NO VAT
    • VAT is included
    • VAT is excluded
    • VAT not appreciable
    • VAT is___ per cent
  • Jak uzyskać dostęp do systemu ING BankOnLine?

    Jeśli nie masz jeszcze konta osobistego w ING Banku Śląskim

    Dostęp do systemu ING BankOnLine możesz uzyskać, otwierając konto:

    • przez Internet (jeżeli jesteś Klientem indywidualnym lub Przedsiębiorcą prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą).

    Otwórz konto teraz 

    lub

    • w oddziale Banku.

    Znajdź najbliższy oddział ING Banku Śląskiego

    Jeśli masz już konto osobiste w ING Banku Śląskim

    Wypełnij wniosek o udostępnienie systemu ING BankOnLine, a następnie aktywuj system.

    Udostępnij system ING BankOnLine 

    Jeżeli otrzymałeś kod aktywacyjny w oddziale Banku lub kurierem, wypełnij wniosek przez Internet.

    Aktywuj dostęp do systemu ING BankOnLine 

    Jeżeli otrzymałeś kod aktywacyjny przesyłką pocztową, zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1. Po zakończeniu rozmowy z konsultantem wypełnij wniosek przez Internet.

    Aktywuj dostęp do systemu ING BankOnLine 

    Ważne! Nie zmieniaj kolejności ww. kroków.

    Jednorazowy kod aktywacyjny to unikalny ciąg liter i cyfr generowany przez system informatyczny Banku służący do jednorazowej autoryzacji Użytkownika podczas aktywowania lub odblokowania dostępu do systemu. Koperta z jednorazowym kodem aktywacyjnym ważna jest przez 30 dni od daty złożenia dyspozycji.

RozwińZwiń