Jak aktywować dostęp?

Przed pierwszym logowaniem bankowości internetowej należy aktywować dostęp do systemu.

Aktywuj dostęp

Jak odblokować dostęp?

Jeśli świadomie lub nieświadomie zablokujesz dostęp do bankowości internetowej, zawsze możesz go odblokować.

Odblokuj dostęp do systemu

Masz problem lub pytanie?

Zadzwoń do nas

Infolinia bankowości internetowej
czynna całą dobę 7 dni w tygodniu
(Koszt połączenia wg stawek operatora)

Pytania i odpowiedzi

  • Dostęp do systemu

  • Zmiana systemu

  • Rachunki, oszczędności i karty

  • Przelewy i płatności

  • Historia i wyciągi

  • Autoryzacja transakcji

  • Bezpieczeństwo

  • Bankowość mobilna

Dostęp do systemu

  • Jak zalogować się do systemu bankowości internetowej ING?

    Wpisz w przeglądarkę internetową adres http://www.ingbank.pl. Następnie wybierz opcję Zaloguj znajdującą się w prawym górnym rogu strony. Na następnej stronie wpisz Identyfikator Użytkownika (login) nadany podczas udostępnienia systemu bankowości internetowej ING. Identyfikator Użytkownika (login) wpisz bez odstępów, a następnie kliknij przycisk Dalej.

    Kolejne okno służy do podawania hasła dostępu do systemu. Podczas logowania podaje się tylko część hasła, tzn. pięć wskazanych przez system znaków.

    Przykład:
    Nasze hasło to 

    CzerwonyKapturek.
    W trakcie logowania w ponumerowane pola od 1 do 32 wprowadzamy tylko pięć wskazanych znaków (jaśniejsze, niewypełnione pola). Ponieważ nasze hasło składa się z 16 znaków, a system wskazuje przykładowo pola o numerach 1, 3, 4, 7, 9, wprowadzamy następujące znaki:

    C - e r - - n - K - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Hasło możesz wprowadzić także za pomocą klawiatury ekranowej. Użycie klawiatury ekranowej do wprowadzania hasła jest bezpieczniejsze niż korzystanie z klawiatury standardowej. Przy wprowadzaniu hasła dostępu do systemu możesz używać równocześnie klawiatury ekranowej i standardowej.

    Korzystając z klawiatury ekranowej możesz używać następujących klawiszy funkcyjnych:

    •  SHIFT – wybranie tego przycisku spowoduje przejście do trybu znaków specjalnych oraz dużych liter. Przykładowo w miejscu przycisku „1” pojawi się „!”, a w miejscu przycisku „q” pojawi się „Q”. Po kliknięciu któregokolwiek przycisku na klawiaturze nastąpi przejście do normalnego trybu wprowadzania (przycisk SHIFT powróci do stanu normalnego).
    •  CAPS LOCK – wybranie tego przycisku spowoduje przejście do trybu dużych liter. W trybie dużych liter wszystkie znaki prezentowane będą jako wielkie litery. Tryb ten pozostanie aktywny aż do kolejnego kliknięcia na przycisk CAPS LOCK.
    •  ALT - wybranie tego przycisku spowoduje przełączenie w tryb wprowadzania polskich znaków. Na ekranie klawiatury w odpowiednich miejscach pojawią się polskie znaki (np. w miejscu klawisza „O” pojawi się klawisz „Ó”), przycisk ten zostanie w stanie wciśniętym. Po kliknięciu któregokolwiek znaku na klawiaturze nastąpi przejście do normalnego trybu wprowadzania (przycisk ALT powróci do stanu normalnego).
    •  BACKSPACE – wybranie tego przycisku spowoduje wyczyszczenie ostatniego pola formularza i przejście do pola poprzedniego.
    •  ENTER – wybranie tego przycisku spowoduje wysłanie wprowadzonego hasła do Banku (klawisz ten ma taką samą funkcjonalność jak przycisk „OK” znajdujący się pod klawiaturą ekranową).

    Po wprowadzeniu pięciu wskazanych przez system znaków hasła dostępu, kliknij Dalej.

     

    Co zrobić, gdy pojawiają się problemy z zalogowaniem do systemu

    Zaloguj się ponownie, zwracając uwagę, czy nie wpisałeś błędnie Identyfikatora Użytkownika(loginu) lub hasła dostępu.

    Identyfikator Użytkownika (login) znajduje się:

    • na umowie o korzystanie z systemów bankowości elektronicznej oraz aneksach do tej umowy,
    • lub w formie elektronicznej w tytule zwrotnego przelewu, jaki otrzymałeś na Twój rachunek w innym banku, jeżeli założyłeś konto w złotych dla Klientów indywidualnych z opcją autoryzacji procesu przelewem z Twojego rachunku w innym banku.

    Dodatkowo:

    • przy haśle dostępowym zwróć uwagę na wielkość liter (klawisz Caps Lock),
    • jeżeli korzystasz z innego komputera niż zwykle, sprawdź, czy ustawienie układu klawiatury (polska, polska programisty) nie powoduje zmiany położenia liter y i z.

    Zachęcamy do logowania za pomocą klawiatury ekranowej, co pozwoli na wyeliminowanie tego typu problemów.

    Ważne! Pięciokrotne wprowadzenie błędnego hasła dostępowego spowoduje zablokowanie systemu.
    W sytuacji, gdy nie możesz zalogować się do systemu z innych powodów (np. technicznych), skontaktuj się z pracownikiem Banku dzwoniąc pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych lub komórkowych).

    Numery te dostępne są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

    Jeśli pojawiają się problemy z załadowaniem strony logowania systemu bankowości internetowej, upewnij się, że używasz nowoczesnego i bezpiecznego systemu operacyjnego. Z początkiem 2015 roku serwis internetowy i bankowość elektroniczna przechodzą na nowoczesne certyfikaty zabezpieczeń SSL SHA-2, które wymagają m. in. systemu operacyjnego nowszego, niż Windows XP z zainstalowanym Service Pack 2.

    Dowiedz się więcej o wymaganiach SSL SHA-2

  • Czym jest i gdzie znajduje się Identyfikator Użytkownika?

    Identyfikator Użytkownika (login) to indywidualny dla każdego użytkownika systemu bankowości internetowej ING ciąg 10 znaków, zwykle składający się z 3 liter imienia, 3 liter nazwiska oraz 4 losowo wybranych cyfr.

    Identyfikator Użytkownika (login) znajduje się:

    •  Na umowie o korzystanie z systemów bankowości elektronicznej oraz aneksach do tej umowy
    •  Lub w formie elektronicznej w tytule zwrotnego przelewu, jaki otrzymałeś na Twój rachunek w innym banku, jeżeli założyłeś konto w złotych dla Klientów indywidualnych z opcją autoryzacji procesu przelewem z Twojego rachunku w innym banku
    •  Mógł też zostać przekazany podczas etapu składania wniosku o udostępnienie systemu bankowości internetowej ING na stronie banku,
    •  Ponadto, Twój Identyfikator Użytkownika możesz także sprawdzić w Oddziale Banku (po przeprowadzeniu przez pracownika oddziału weryfikacji Klienta).
  • Czy można zmienić swój Identyfikator Użytkownika (login)?
    • Swój Identyfikator Użytkownika (login) możesz zmienić jedynie w oddziale Banku.
    • Po weryfikacji Klienta zostanie skasowany Twój dotychczasowy Identyfikator Użytkownika i nadany nowy.
    • Pamiętaj: w tym przypadku utracone zostaną dane przypisane do dotychczasowego użytkownika: przelewy wzorcowe, nazwa własna dla rachunków, lista zdefiniowanych odbiorców przelewu oraz dane w Notatniku.
    • Znajdź najbliższy oddział
  • Jakie musi być hasło dostępu do systemu bankowości internetowej ING?
    • Hasło musi składać się z co najmniej jednej dużej, jednej małej litery i cyfry oraz powinno być inne niż wcześniejsze hasło w systemie. Całe hasło musi liczyć od 10 do 32 znaków.
    • W momencie logowania podajesz tylko część hasła, tzn. pięć wskazanych przez system znaków (tzw. hasło maskowane). Hasło powinno być trudne do odgadnięcia.
    • Zobacz jak stworzyć bezpieczne hasło
    • Co dzieje się w przypadku wprowadzenia błędnego hasła dostępu do systemu?
    • Jeśli po podaniu hasła dostępu otrzymujesz komunikat o błędnym haśle Podano niepoprawną parę: nazwa użytkownika / hasło, powinieneś przed kolejną próbą wprowadzenia hasła sprawdzić, co może być przyczyną problemu. Najczęstszą przyczyną tego typu błędów jest włączony klawisz Caps Lock, używanie w haśle polskich znaków lub znaków specjalnych typu: „/” „?” „+”.
    • Ważne: Wprowadzenie pięciokrotnie z rzędu błędnego hasła dostępu powoduje automatyczną blokadę dostępu do systemu.
  • Jak aktywować dostęp do systemu bankowości internetowej?

    Jeżeli otrzymałeś kopertę z kodem aktywacyjnym:

    1. w Oddziale Banku lub kurierem wraz z umową:

    •  Aktywuj konto przez Internet – wybierz poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcjami w kolejnych krokach 

    Aktywuj dostęp 

    2. listem pocztowym:

    •  Zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1
    •  Po zakończeniu rozmowy z konsultantem dokończ aktywację dostępu przez Internet – wybierz poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcjami w kolejnych krokach.

    Dokończ aktywację 

    Ważne! Nie zmieniaj kolejności ww. kroków

    Pamiętaj: Jednorazowy kod aktywacyjny ważny jest przez 30 dni od daty złożenia dyspozycji. Po upływie tego terminu jeżeli nie aktywujesz dostępu do systemu bankowości internetowej ING musisz uzyskać nowy kod aktywacyjny.

    Jeżeli nie otrzymałeś koperty z kodem aktywacyjnym, bo założyłeś konto w PLN dla Klientów Indywidualnych z opcją autoryzacji procesu przelewem z Twojego rachunku w innym banku:

    •  Aktywuj konto przez Internet - wybierz poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcjami w kolejnych krokach.

    Aktywuj dostęp 

    •  Na koniec procesu zostaniesz poproszony o podanie kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz w wiadomości SMS na numer podany podczas wypełniania wniosku o otwarcie konta.

    Jeżeli nie udało ci się rozwiązać problemu z aktywacją dostępu do systemu bankowości internetowej ING, skontaktuj się z Help Line:

    •  801 601 607 - z telefonów stacjonarnych,
    •  (32) 357 00 10 - z telefonów stacjonarnych i komórkowych.

    Numery te dostępne są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

  • Jaki jest termin ważności kodu aktywacyjnego?

    Jednorazowy kod aktywacyjny ważny jest przez 30 dni od daty złożenia dyspozycji. Po upływie tego terminu jeżeli nie aktywujesz dostępu do systemu bankowości internetowej ING musisz uzyskać nowy kod.

  • Ile kosztuje korzystanie z systemu bankowości internetowej ING?

    Udostępnienie systemu bankowości internetowej ING dla wszystkich Klientów jest bezpłatne.

    Użytkowanie systemu bankowości internetowej ING:

    •  dla Klientów indywidualnych - bezpłatne,

    Odpłaty za transakcje wykonywane w systemie bankowości internetowej ING zależne są od rodzaju posiadanego rachunku bankowego, przy czym zawsze transakcje te są tańsze niż wykonywane tradycyjnie w oddziale. Szczegółowe informacje znajdują się w Tabeli Opłat i Prowizji.
     

    http://www.ingbank.pl/_fileserver/time20100628130114/item/1000056Zobacz Tabelę Opłat i Prowizji dla Klientów indywidualnych

  • Jak zablokować dostęp do systemu?

    Z uwagi na bezpieczeństwo możesz zablokować dostęp do systemu bankowości internetowej ING, co uniemożliwi zalogowanie się do usługi za pomocą dotychczasowego hasła.

    Możesz zablokować dostęp w systemie bankowości internetowej ING, przechodząc do zakładki Profil (w prawym górnym rogu ekranu), a następnie wybierając opcję Blokada dostępu. Innym sposobem jest wprowadzenie pięciokrotnie błędnego hasła podczas logowania.

    Serwis można również zablokować w dowolnym oddziale banku lub kontaktując się telefonicznie pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych).

  • Jak odblokować dostęp do systemu bankowości internetowej ING?

    Jeśli świadomie (poprzez opcję systemu, Help-Line, oddział Banku) lub nieświadomie (5 błędnych logowań) zablokujesz dostęp do systemu bankowości internetowej ING, zawsze możesz go odblokować. Możesz to zrobić:

    •  przez internet

    Jeżeli jesteś Klientem indywidualnym, możesz wypełnić wniosek o odblokowanie systemu bankowości internetowej ING przez internet.

    Otrzymasz z Banku jednorazowy kod autoryzacyjny w formie wiadomości SMS lub poprzez usługę HaloŚląski (zgodnie z wybraną metodą autoryzacji). W przypadku gdyby odblokowanie nie było możliwe w ten sposób, otrzymasz przesyłkę zawierającą kopertę z jednorazowym kodem aktywacyjnym

    Odblokuj dostęp do systemu bankowości internetowej ING

    UWAGA! Po otrzymaniu przesyłki z jednorazowym kodem aktywacyjnym zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1.

    •  w oddziale Banku

    Odwiedź najbliższy oddział Banku, aby otrzymać kopertę z kodem aktywacyjnym. Po otrzymaniu koperty odblokuj dostęp do systemu.

    UWAGA! Koperta z jednorazowym kodem aktywacyjnym ważna jest przez 30 dni od daty złożenia dyspozycji.

    Znajdź najbliższy oddział ING Banku Śląskiego

    Odblokuj dostęp do systemu bankowości internetowej ING

  • Czy istnieją ograniczenia czasowe w dostępie do systemu bankowości internetowej ING?

    System bankowości internetowej ING dostępny jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

    Oznacza to, że każdą dyspozycję możesz złożyć w dowolnym momencie. Dyspozycje złożone za pośrednictwem systemu bankowości internetowej ING realizowane są w ustalonych terminach – zależnie od typu dyspozycji oraz dnia i godziny jej złożenia.

    Zobacz tryb realizacji zleceń

    Zdarzają się również sytuacje losowe, kiedy system wymaga czasowego wyłączenia. Na stronie internetowej pojawia się wtedy informacja o czasowej niedostępności systemu bankowości internetowej ING.

  • Jak zacząć korzystać z systemu bankowości internetowej ING, będąc zagranicą?

    Jeżeli już masz konto w ING Banku Śląskim i jesteś Klientem indywidualnym, możesz uzyskać dostęp do systemu bankowości internetowej ING przez stronę internetową Banku.

    Należy w tym celu wypełnić formularz na stronie www.ingbank.pl/udostepnienie, gdzie po wypełnieniu poprawnie danych otrzymasz identyfikator użytkownika, a kopertę z jednorazowym kodem aktywacyjnym wyślemy w formie listu na adres korespondencyjny.

    Ważne: Jeżeli założyłeś konto w PLN dla Klientów Indywidualnych z opcją autoryzacji procesu przelewem z Twojego rachunku w innym banku:

    •  Aktywuj konto przez Internet - wybierz poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcjami w kolejnych krokach.

    Aktywuj dostęp do systemu bankowości internetowej ING 

    •  Na koniec procesu zostaniesz poproszony o podanie kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz w wiadomości SMS na numer podany podczas wypełniania wniosku o otwarcie konta.
  • Chcę zacząć korzystać z systemu bankowości internetowej ING - jak to zrobić?

    Jeśli nie masz jeszcze konta osobistego w ING Banku Śląskim:

    Dostęp do systemu bankowości internetowej ING możesz uzyskać, otwierając konto:

    •  przez Internet (jeżeli jesteś Klientem indywidualnym

    Otwórz konto teraz

    •  lub w oddziale Banku.

    Znajdź najbliższy oddział ING Banku Śląskiego

    Jeśli masz już konto osobiste w ING Banku Śląskim:

    Wypełnij wniosek o udostępnienie systemu bankowości internetowej ING, a następnie aktywuj system.

    Zamów dostęp do systemu bankowości internetowej ING

    •  Jeżeli otrzymałeś kod aktywacyjny w oddziale Banku lub kurierem, wypełnij wniosek przez Internet.

    Aktywuj dostęp do ING bankowości internetowej ING

    •  Jeżeli otrzymałeś kod aktywacyjny przesyłką pocztową, zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1. Po zakończeniu rozmowy z konsultantem wypełnij wniosek przez Internet.

    Aktywuj dostęp do systemu bankowości internetowej ING 

    Ważne! Nie zmieniaj kolejności ww. kroków.

    Jednorazowy kod aktywacyjny to unikalny ciąg liter i cyfr generowany przez system informatyczny Banku służący do jednorazowej autoryzacji Użytkownika podczas aktywowania lub odblokowania dostępu do systemu. Koperta z jednorazowym kodem aktywacyjnym ważna jest przez 30 dni od daty złożenia dyspozycji.

    •  Jeżeli założyłeś konto w PLN dla Klientów Indywidualnych z opcją autoryzacji procesu przelewem z Twojego rachunku w innym banku, wypełnij wniosek przez Internet.
      Na koniec procesu zostaniesz poproszony o podanie kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz w wiadomości SMS na numer podany podczas wypełniania wniosku o otwarcie konta.

    Aktywuj dostęp do systemu bankowości internetowej ING

  • Czy mogę zalogować się do systemu bankowości internetowej ING z innego komputera niż mój?

    Tak. System bankowości internetowej ING funkcjonuje na każdym komputerze, który ma dostęp do internetu. Możliwe zatem będzie dokonywanie wszelkich dyspozycji z dowolnego, innego komputera spełniającego wymagania techniczne określone przez Bank.

    W przypadku braku dostępu do jakiegokolwiek komputera możesz skorzystać z wersji mobilnej bankowości internetowej ING lub dysponować rachunkami bankowymi w sposób tradycyjny, tzn. składając papierowe dyspozycje w oddziale lub telefonicznie przez serwis HaloŚląski.

  • Jaki jest czas trwania sesji użytkownika w systemie bankowości internetowej ING?

    Czas trwania sesji użytkownika, liczony od momentu zalogowania się do systemu bankowości internetowej ING, wynosi:

    •  15 minut – w przypadku braku aktywności użytkownika (jeżeli użytkownik będzie chciał nadal korzystać z systemu bankowości internetowej ING, to po upływie tego czasu system wymusi ponowne podanie hasła dostępu),
    • 30 minut – w przypadku ciągłej pracy użytkownika w systemie bankowości internetowej ING (po upływie tego czasu użytkownik zostanie poproszony o ponowne podanie hasła dostępu).
  • Kto może korzystać z systemu bankowości internetowej ING?

    Aby stać się użytkownikiem systemu bankowości internetowej ING, musisz posiadać przynajmniej jeden z rachunków znajdujących się na poniższej liście rachunków* uprawniających do korzystania z systemu:

    •  Konto osobiste w złotych lub konto osobiste w walutach wymienialnych - w rozumieniu Regulaminu świadczenia przez ING Bank Śląski usług w ramach prowadzenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz rachunków oszczędnościowych dla osób fizycznych.
       
    •  Otwarte Konto Oszczędnościowe (OKO) w złotych lub w walutach wymienialnych – w rozumieniu Regulaminu świadczenia przez ING Bank Śląski usług w ramach prowadzenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz rachunków oszczędnościowych dla osób fizycznych.
       

    * Bank udostępnia system bankowości internetowej ING bez rachunku opłat dla klientów posiadających wyłącznie kartę kredytową.

    Znajdź najbliższy oddział ING Banku Śląskiego

  • Na jakich przeglądarkach działa system bankowości internetowej?

    Rekomendowane przez Bank przeglądarki to:

    • Internet Explorer (wersja 7.0 do 11.0);
    • Mozilla Firefox (wersja 20.0 i nowsze);
    • Chrome (wersja 30.0 i nowsze).

    System działa również na Safari i Operze. 

Zmiana systemu

  • Dlaczego bank zdecydował się na wprowadzenie nowego systemu bankowości internetowej?

    Zmiana systemu transakcyjnego wpisuje się w naszą strategię podnoszenia jakości obsługi klientów we wszystkich kanałach. Zmieniliśmy model obsługi w oddziałach i zmodernizowaliśmy placówki. Rozwinęliśmy bankowość mobilną - mamy już prawie milion pobrań aplikacji. Teraz czas na zmiany w obszarze bankowości internetowej, tak aby zaoferować Wam bardziej intuicyjny, prostszy i dostosowany do ich mobilnych potrzeb system.

  • Czym różni się nowy system od dotychczasowego (ING BankOnLine)?

    Nowy system charakteryzuje:

    • Intuicyjność:
      Intuicyjność ma sprawić, że nie będziesz zastanawiał się w jaki sposób masz wykonać daną czynność. Dużo uwagi poświęciliśmy uproszczeniu nawigacji, aby wykonanie dowolnej operacji w nowym systemie było szybkie i bezproblemowe. Nad tym aspektem oraz atrakcyjnością wizualną systemu dba zespół doświadczonych specjalistów m.in. z obszaru architektury informacji, user experience oraz projektantów graficznych. Efektem tych prac jest m.in.: zastosowanie dużych i przejrzystych grafik, prezentacja na jednym ekranie całości swoich przychodów i wydatków zarówno stanu obecnego, wydatków miesięcznych czy rocznych, możliwość skorzystania z wyszukiwarki zrobionych wcześniej przelewów.
    • Prostota:
      Językowa i komunikacyjna warstwa systemu została skonsultowana z językoznawcami tak, aby była dla każdego jasna i zrozumiała. System jest też konsultowany z klientami na każdym etapie jego budowy. Wszystko, w imię zasady „prostota przede wszystkim”.
    • Mobilność:
      Dzisiaj bankujemy z komputerów, smartfonów i tabletów. Dlatego nowy system dostosowuje się do ekranu każdego urządzenia. Na każdym z ekranów (tablet, telefon czy komputer) zobaczysz „ten sam” system i możesz wykonać te same czynności, tak samo łatwo, niezależnie od kanału. Nie musisz się więc uczyć od nowa systemu w zależności od urządzenia, z którego korzystasz.
    • Wsparcie:
      Docelowo unikalną funkcją na rynku będzie inteligentny asystent wspierający klientów w zrozumieniu ich finansowych zachowań, motywujący ich do działania i przypominający o ich zobowiązaniach finansowych. Nowy system (Moje ING) nie będzie tylko zestawieniem przychodów i wydatków, a stanie się „indywidualnym, zdalnym doradcą”, który w odpowiednim momencie podpowie rozwiązania dopasowane do konkretnej osoby i każdego dnia będzie pomagać zarządzać budżetem domowym.
  • Czy wszystkie funkcje dotychczasowego systemu są dostępne w nowym?

    Jeszcze nie, ale nowy system jest stale rozwijany o kolejne funkcje, dopasowując się do zmieniających się potrzeb użytkowników. Co to oznacza? Aktualna wersja zawiera zarówno funkcje przeniesione z dotychczasowego systemu, wzbogacone o nowe rozwiązania, np. wyszukiwanie zrobionego wcześniej przelewu, jak i nowe, na których zależało naszym klientom, np. saldo po transakcji. Ponadto dostępna jest już historia zbiorcza oraz prezentacja oprocentowania kont oszczędnościowych. Stopniowo rozwijamy również funkcję ułatwiającą zarządzanie miesięcznymi wydatkami czy możliwość prezentowania, zarządzania i planowania przyszłych płatności. W kolejnych etapach udostępnimy m.in. przelewy walutowe oraz produkty dla przedsiębiorców. Jeśli nie znajdziesz potrzebnej funkcji w Moim ING, jednym klikiem możesz przełączać się pomiędzy obiema wersjami systemu.

  • Czy dla nowego systemu będzie nowa aplikacja mobilna? Czy zaoferuje te same funkcje?

    Nowy system bankowości internetowej jest tworzony w technologii RWD i od pierwszego dnia będzie dostosowany do wszystkich urządzeń, niezależnie od tego czy jest to komputer, smartfon czy tablet. To oznacza, że będzie można korzystać z tych samych funkcji na tych wszystkich urządzeniach. Jednocześnie zdecydowaliśmy, że na razie zachowamy w ofercie naszą aplikację mobilną, która jest bardzo dobrze oceniana przez klientów i rozwijana o nowe funkcje. Pracujemy także nad nową aplikacją, którą udostępnimy jeszcze w tym roku. Docelowo, to klient będzie decydował w jaki sposób chce mieć dostęp do swojego konta.

  • Kiedy nowy system zostanie udostępniony przedsiębiorcom?

    Obecnie w nowym systemie widoczne są produkty jedynie dla klientów indywidualnych. Produkty dla przedsiębiorców i klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą będą dostępne w kolejnym etapie prac. Produkty firmowe są cały czas dostępne w dotychczasowym systemie (ING BankOnLine).

  • Jestem klientem indywidualnym: Czy będę mógł korzystać z dwóch systemów jednocześnie?

    Tak, przynajmniej do końca 2016 r. będzie można korzystać z obu systemów.

  • Czy po wprowadzeniu nowego systemu będę musiał z niego korzystać?

    Chcemy stopniowo przekonywać, że przejście do nowego systemu oznacza większą intuicyjność i prostotę bankowania. Zdajemy sobie sprawę, że przyzwyczajenie do zmian wymaga czasu, dlatego po udostępnieniu Mojego ING oba systemy będą działały równolegle przynajmniej do końca 2016 r. Będzie można jednym klikiem przełączać się pomiędzy obiema wersjami systemu.

  • Czy korzystanie z nowego systemu wiąże się z jakimiś opłatami?

    Nie, korzystanie z nowego systemu nie wiąże się z żadnymi opłatami

  • Kiedy zaplanowane jest zamknięcie/zablokowanie dostępu do ING BankOnLine?

    Nowy system docelowo zastąpi dotychczasowy. Obecnej wersji nie wyłączymy przynajmniej do końca 2016 r. Chcemy dać klientom czas na poznanie nowego systemu. Chcemy stopniowo przekonywać do korzystania z wprowadzonych udogodnień.

  • Jeżeli bank pracuje jeszcze nad nowym systemem, to czy jest on bezpieczny?

    Bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem – niezależnie od tego z jakiego systemu korzystasz w danym momencie. Opieramy się na wypracowanych i sprawdzonych standardach bezpieczeństwa. Oferując nowe produkty, wykorzystujemy całe nasze doświadczenie w tym zakresie.

  • Kiedy będą dostępne kolejne nowości i funkcje?

    System rozwijamy etapami. Kolejne funkcje będziemy wprowadzać już wkrótce. O zmianach będziemy informować na bieżąco.

Rachunki, oszczędności i karty

  • Jak szybko sprawdzić stan konta (saldo rachunku)?

    W sekcji Dzisiaj widzisz aktualny stan swoich finansów – czyli ile masz pieniędzy.

    Kwota „Mam” zawiera sumę dostępnych środków: na kontach oszczędnościowych i bieżących, w ramach limitu karty kredytowej i zadłużenia w koncie. Sumuje inwestycje, lokaty, karty wirtualne i przedpłacone oraz środki na kontach dla których użytkownik jest pełnomocnikiem, współwłaścicielem lub przedstawicielem.

  • Dlaczego saldo dostępne może być mniejsze niż bieżące?
    •  Saldo dostępne to środki klienta, z których może on korzystać (plus ewentualnie posiadany limit zadłużenia) pomniejszone o blokady np. z tytułu nierozliczonej transakcji dokonanej kartą płatniczą w punkcie handlowo-usługowym.
    • Saldo bieżące zawiera również kwoty transakcji kartowych do rozliczenia, dlatego może ono być wyższe od salda dostępnego, dopóki transakcje nie zostaną rozliczone (transakcje te rozliczane są z bankiem do 11 dni kalendarzowych).
  • Czy system umożliwia jednocześnie dostęp do kont firmowego i osobistego?

    Jeżeli posiadasz konto firmowe prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą i jednocześnie posiadasz konto bankowe jako osoba, Bank nada Ci jeden Identyfikator Użytkownika (login) oraz jeden Numer Klienta do usługi Halo Śląski. Wymaga to zawarcia aneksu do umowy o wspólny identyfikator w dowolnej placówce.

    Jeżeli prowadzisz inną firmę (nie jednoosobową działalność gospodarczą) konieczne będzie posługiwanie się odrębnym Identyfikatorem Użytkownika (loginem).

  • Jak aktywować kartę i nadać jej PIN?

    Kartę możesz aktywować:

    •  klikając w wizualizację karty na stronie głównej (sekcja Dzisiaj), a następnie na widoku ze szczegółami karty – wybierając link „Aktywuj kartę”. W kolejnym kroku masz możliwość nadania kodu PIN do karty, co ją aktywuje.
    •  klikając w menu „Moje finanse” (menu górne na stronie głównej) i przy danej karcie wybierając link „aktywuj kartę”. W kolejnym kroku masz możliwość nadania kodu PIN do karty, co ją aktywuje.
  • Jak zastrzec zagubioną lub skradzioną kartę?

    Kartę możesz zastrzec klikając „Dane i ustawienia” a następnie „Bezpieczeństwo” lub ze strony karty - po prawej stronie znajdź link „Zastrzeż kartę”.

    Zastrzeżenia karty możesz również dokonać drogą telefoniczną, dzwoniąc pod całodobowy numer (32) 357 00 12 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) lub w oddziale Banku.

  • Jak sprawdzić ilość punktów w programie Bankujesz-Zyskujesz?

    Na stronie startowej kliknij w zakładkę „Program lojalnościowy”.

  • Gdzie znaleźć informacje o usłudze Serwis SMS?
    • Informacje o posiadanym pakiecie uzyskasz, przechodząc do zakładki Profil w prawym górnym rogu, następnie wybierając opcję Serwis SMS z lewego menu.

    W zakładce Serwis SMS znajdziesz następujące zakładki:

    • Szczegóły – gdzie uzyskasz informacje dotyczące posiadanego pakietu,
    • Udostępnianie – gdzie możesz uruchomić serwis SMS (wymagane jest posiadanie usługi HaloŚląski),
    • Zmiana pakietu – raz w miesiącu możesz dokonać zmiany posiadanego pakietu,
    • Zmiana numeru telefonu,
    • Rezygnacja.

    Ważne! W celu korzystania z serwisu SMS niezbędne jest posiadanie dostępu do usługi Halo Śląski.

Przelewy i płatności

  • Czy można anulować przelew?

    Nie, nie można klient wykonuje rzeczywiste transakcje — nie ma możliwości ich wycofania. W przypadku błędnie wysłanego przelewu prosimy o złożenie reklamacji. Można to zrobić, wysyłając wiadomość do banku za pośrednictwem systemu.

    W nowym systemie istnieje możliwość edycji /usunięcia transakcji z przyszłą datą realizacji. Wystarczy przejść do Zaplanowanych i w zakładce Nadchodzące wybrać transakcje jaką chcemy zmodyfikować. Po kliknięciu prezentowane są szczegóły transakcji oraz linki umożliwiające przejście do procesu edycji bądź usunięcia.

  • Co to jest przelew Express Elixir i jakie banki go obsługują?

    Przelew Express ELIXIR to przelew natychmiastowy, który umożliwia ekspresowe wysłanie przelewu do banków które

    • Przelew Express ELIXIR jest realizowany w trybie ciągłym przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku.

    Przelew Express ELIXIR możesz wysłać, wchodząc w „Wykonaj transakcje”  gdzie powinieneś wybrać „Czas realizacji” – Expresowy Warunkiem realizacji przelewu Express ELIXIR jest jego dostępność zarówno w banku nadawcy, jak i odbiorcy przelewu.
    Listę banków, które obecnie udostępniają tą usługę, znajdziesz tutaj.

    Dowiedz się więcej o przelewie Express ELIXIR

  • Co to są przelewy wzorcowe?

    W nowej bankowości udostępniliśmy „Odbiorców”. To lista, na której możesz zapisać częstych odbiorców Twoich płatności. W szczegółach odbiorcy prezentujemy ostatnie płatności, które zostały zrealizowane do danego odbiorcy, dzięki czemu łatwiej te płatności powtórzyć. Nowego odbiorcę możesz utworzyć poprzez opcję „Dodaj odbiorcę” z poziomu listy odbiorców, zapisać go po zakończeniu wykonywania przelewu lub z poziomu historii transakcji. Zapamiętanych odbiorców wyszukasz z listy odbiorców, historii transakcji lub w wyszukiwarce podczas robienia przelewu – jak Ci wygodniej. Po zaciągnięciu danych odbiorcy do formatki przelewu, zapisane dane możesz poprawić/skorygować/zaktualizować.

    Przelewy wzorcowe - walutowe i w PLN oraz zapisani odbiorcy, z których korzystasz regularnie w ING BankOnLine, w Moje ING zostaną udostępnione na jednej liście. Zachowamy pełną synchronizację pomiędzy danymi wzorców i kontrahentów w ING BankOnLine a kontaktami/odbiorcami w nowym systemie – oznacza to, że jeśli zapiszesz lub zmienisz kontakt w ING BankOnLine, to zmiany te zostaną naniesione na odbiorcę w Moje ING i odwrotnie.

Historia i wyciągi

  • Za jaki okres w systemie Moje ING dostępne są wyciągi oraz historia transakcji?

    Historia transakcji i wyciągi w Moim ING są dostępne od 1.01.2011 r., a jeżeli rachunek został otwarty po tej dacie – od daty otwarcia rachunku.

    Historia jest prezentowana do dnia bieżącego (włącznie), a wyciągi - do ostatniego wygenerowanego wyciągu.

    Istnieje możliwość pobrania i zapisania wyciągu w formie pliku PDF.

  • Jak wyszukiwać w historii transakcji w Moim ING konkretne transakcje?

    1. W historii  możesz przeszukiwać transakcje za okres od 1.01.2011 r., a jeżeli rachunek został otwarty po tej dacie – od daty otwarcia rachunku. W tym celu przejdź do Historii transakcji i rozpocznij filtrowanie wg wybranych kryteriów.

    Masz możliwość przeszukiwania historii transakcji wg następujących filtrów:

    1. Filtr wyboru rachunku / ów – tutaj możesz wybrać jeden, kilka albo wszystkie rachunki, do których posiadasz uprawnienia;
    2. Wyszukiwarka tekstowa (livesearch) – wpisz co najmniej trzy znaki, aby w szybki sposób zawęzić wyniki wyszukiwania;
    3. Blok filtrów szczegółowych (otwierany na jeden klik), w którym możesz filtrować po:
    • dacie (filtr daty)
    • kwocie (filtr kwoty oraz suwak)
    • typie transakcji (uznanie, obciążenie, wszystkie)
    • rodzaju transakcji (przelewy przychodzące, przelewy na rachunki własne, przelewy na rachunki zewnętrzne, wpływy z odsetek, transakcje kartą, wypłaty z bankomatu, blokady dla transakcji kartą, opłaty i prowizje, ukryj transakcje na Smart Saver).
  • Jak otrzymać wersję papierową wyciągów lub potwierdzenie realizacji polecenia przelewu w Moim ING?

    Potwierdzenie transakcji (dokument księgowy), tak jak dotychczas dostępne jest tylko dla transakcji, które zostały już zaksięgowane. Jeśli po wejściu w szczegóły danej transakcji widoczny jest link „Pobierz jako PDF”, to pobranie pliku nastąpi po jego kliknięciu (z możliwością otwarcia lub zapisania go na swoim urządzeniu).

  • Czy mogę pobrać potwierdzenie transakcji do pliku PDF korzystając z przeglądarki Internet Expolrer?

    Tak

    Należy jednak sprawdzić ustawienia przeglądarki Internet Explorer wybierając: Narzędzia / Opcje internetowe / zakładka Zaawansowane. W sekcji Zabezpieczenia opcja Nie zapisuj zaszyfrowanych stron na dysku powinna być odznaczona (jak na poniższym obrazku).

Autoryzacja transakcji

  • Jak wygląda wiadomość SMS z kodem autoryzacyjnym?

    Kod SMS zawiera w swojej treści informację na temat wykonywanej dyspozycji, kod jednorazowy, datę i czas.

    Przykładowa treść SMS-a:

    ING Bank. Sprawdz KWOTE i RACHUNEK. Kod autoryzacyjny dla przelewu z rachunku 79 XXX 981 na kwote 533,00 to: 12345678**RRRR.MM.DD**gg:mm:ss.

    UWAGA! Kod należy wpisać bez gwiazdek.

    Standardowo kod SMS wysyłany jest przez Bank z numeru z tzw. nadpisem alfanumerycznym czyli "ING".W przypadku operatorów zagranicznej sieci telefonii komórkowej, którzy nie mają możliwości technicznych przekazywania SMS z nadpisem alfanumerycznym (czyli „ING”) lub traktują takie SMS-y jak SPAM - Bank wysyła kod SMS z numeru bez nadpisu +48 661 001 206 lub +48 503 498 127.

    Także w sytuacjach awaryjnych kod SMS wysyłany z Banku na numer polskiego operatora telefonii komórkowej -  może być wysłany z numeru bez nadpisu, czyli +48 661 001 206 lub +48 503 498 127.

    Pamiętaj, aby dokładnie porównać czy dane otrzymane wraz z kodem autoryzacyjnym są zgodne z wykonywaną dyspozycją (w przypadku przelewu – numer rachunku, kwota).

    W przypadku dyspozycji związanych z numerem rachunku (np. zapisanie przelewu wzorcowego) lub z kartami (np. aktywacja karty) w treści SMS-a nie zostanie podany pełny numer rachunku ani karty. Prezentacja numeru rachunku: 12 XXX 123.
    Prezentacja numeru karty: 1234 XXXX XXXX 1234.

  • Jak wygląda ekran służący do wpisania kodu autoryzacyjnego?

    Ekran wygląda następująco:

    Uwaga! Jeżeli Bank zakwalifikuje transakcję jako „niestandardową”, może wymagać podania drugiego kodu autoryzacyjnego (do tej samej transakcji).

    Co oznacza komunikat: „Nieprawidłowy kod autoryzacyjny”?

    Jeżeli podasz błędny  kod autoryzacji transakcji, otrzymasz komunikat „Nieprawidłowy kod autoryzacyjny”. Sprawdź wtedy dokładnie poprawność wpisywanego  kodu.

    W przypadku gdy nie wpiszesz kodu autoryzacyjnego, pojawiać się będzie komunikat „Podaj kod autoryzacyjny” do momentu wprowadzenia kodu autoryzacyjnego.

  • Jak mogę autoryzować transakcję, jeżeli nie mam przy sobie telefonu komórkowego lub przestał on działać?

    W takim przypadku transakcję możesz zautoryzować za pośrednictwem serwisu HaloŚląski, pod warunkiem, że został wcześniej zdefiniowany aktywny numer Klienta HaloŚląski do pozyskiwania kodów jednorazowych.

  • Jak zautoryzować transakcję będąc za granicą?

    Autoryzacja dyspozycji jest niezależna od miejsca pobytu. Możesz otrzymać kod autoryzacyjny korzystając z telefonu komórkowego polskiego lub zagranicznego operatora bądź też dzwoniąc na numer serwisu HaloŚląski: 48 (32) 205 44 43.

  • Co się stanie, jeśli ktoś ukradnie mi telefon? Czy nie przejmie wysłanego przez Bank kodu autoryzacyjnego?

    Próby wyłudzenia pieniędzy z kont Klientów są realizowane zdalnie. Przestępca internetowy nie ma bezpośredniego kontaktu z poszkodowanym. Często znajduje się w zupełnie innym mieście, a nawet kraju. Ryzyko jednoczesnego przejęcia hasła dostępu i włączonego telefonu komórkowego jest niewielkie. W przypadku kradzieży telefonu powinieneś zgłosić ten fakt do Banku, dzwoniąc na infolinię lub udając się do oddziału Banku w celu zablokowania dostępu do usługi.

  • Dlaczego Bank korzysta z metody autoryzacji w formie jednorazowego kodu wysyłanego SMSem?

    Metoda autoryzacji transakcji za pomocą jednorazowego kodu wysyłanego SMS-em jest lepsza od metody opartej na haśle do klucza oraz metody opartej na podawaniu haseł z listy kodów jednorazowych (papierowych lub zdrapek). Jej przewaga wynika z poniższych faktów:

    • Użycie kodów autoryzacyjnych zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa transakcji internetowych.
    • Kodem autoryzacyjnym można potwierdzić wyłącznie konkretną, zleconą dyspozycję.
    • Dla każdej dyspozycji, która wymaga autoryzacji, Bank generuje nowy kod autoryzacyjny.
    • Decyzja czy dyspozycja wymaga potwierdzenia kodem SMS jest poprzedzona analizą każdej realizowanej dyspozycji. Tylko dyspozycje małego ryzyka nie wymagają kodów. Wszystkie pozostałe wymagają potwierdzeń.
    • Dostarczony przez Bank kod autoryzacyjny zawiera informację jakiej dyspozycji dotyczy, co umożliwia Ci sprawdzenie jaka dyspozycja zostanie wykonana po jej zatwierdzeniu kodem autoryzacyjnym.

    Pamiętaj: Zawsze sprawdzaj czy dostarczony kod autoryzacyjny dotyczy danej, zleconej przez Ciebie dyspozycji.

    • Kod autoryzacyjny jest ważny przez krótki czas. Czas ten wystarczy jednak do odebrania kodu i zatwierdzenia dyspozycji (30 minut liczonych od momentu udostępnienia kodu autoryzacyjnego przez Bank).
    • Systemy oparte o hasła jednorazowe są bardziej odporne na nowe zagrożenia bankowości internetowej niż systemy oparte o hasła stałe.
    • Wprowadzenie nowej metody poprzedziła szczegółowa analiza zagrożeń usług bankowości internetowej, mechanizmów zabezpieczeń oraz ich odporności na te zagrożenia.
  • Jakie dyspozycje wymagają potwierdzenia jednorazowym kodem autoryzacyjnym?

    O tym, czy dyspozycja wymaga autoryzacji kodem, decyduje Bank. Moduł oceny poziomu ryzyka składanej dyspozycji klasyfikuje każdą transakcję. Ze względu na bezpieczeństwo transakcji internetowych realizowanych przez system bankowości internetowej, pełny algorytm, według którego Bank decyduje czy dana dyspozycja wymaga autoryzacji, jest poufny. Niepodawanie algorytmu wybierania transakcji do autoryzacji jest dodatkową zaletą rozwiązania.

    W związku z powyższym powinieneś być zawsze przygotowany do autoryzacji dyspozycji za pomocą kodu autoryzacyjnego (możesz otrzymać kod w formie SMS na wskazany wcześniej przez Ciebie numer telefonu komórkowego lub za pośrednictwem serwisu telefonicznego HaloŚląski).

Bezpieczeństwo

  • W jaki sposób następuje identyfikacja użytkownika podczas logowania do systemu?

    W systemie Moje ING przyjęto metodę weryfikacji użytkownika poprzez Identyfikator Użytkownika oraz maskowane hasło dostępu do systemu.

  • Czy hasło maskowane zabezpiecza przed podejrzeniem go przez osoby trzecie?

    Pomimo bardzo dobrego zabezpieczenia, jakim jest hasło maskowane, powinieneś zachować szczególną ostrożność podczas logowania do systemu w miejscach publicznych. W praktyce hasło maskowane nie zabezpiecza przed podejrzeniem wprowadzanych znaków, jednak nie pozwala osobom niepowołanym na poznanie pełnego hasła.
    Zobacz, jak powinno wyglądać bezpieczne hasło

  • Czy istnieje możliwość powtórnego wylosowania do uzupełnienia tych samych pól hasła dostępu do systemu?

    Liczba możliwych losowań elementów maski uzależniona jest od długości hasła. Powtórzenie się identycznej maski hasła ma charakter losowy. Prawdopodobieństwo trafienia tej samej maski zmniejsza się wraz ze wzrostem długości hasła. Nie wyklucza to jednak możliwości kolejnego powtórzenia się identycznej maski nawet przy haśle o długości 30 znaków. Przy haśle o długości 10 znaków identyczna maska może pojawiać się stosunkowo często, statystycznie po niespełna 300 próbach.

    Poza tym, jeżeli przy próbie logowania do Moje ING podasz błędne hasło dostępu do systemu, przy kolejnej próbie logowania maska pozostanie taka sama, aż do wprowadzenia poprawnego hasła.

  • Jak wygląda kwestia bezpieczeństwa systemu (algorytmy, szyfrowanie transmisji, itp.)?

    Dostęp do systemu uzyskujesz po podaniu Identyfikatora Użytkownika oraz hasła dostępu (w formie maskowanej). Komunikacja pomiędzy Twoim komputerem, a serwerem Banku szyfrowana jest protokołem SSL o długości klucza 128 bitów. Gwarantuje to w pełni bezpieczne szyfrowanie danych, zabezpiecza je przed zmianami dokonywanymi z zewnątrz oraz uwierzytelnia komputery komunikujące się ze sobą. Dzięki certyfikatom wydanym przez amerykańską korporację VeriSign masz pewność, że nawiązałeś w pełni bezpieczne połączenie z serwerem Banku.

    Aktualnie w  Moim ING dyspozycje autoryzowane są przy pomocy kodów autoryzacyjnych. Metoda umożliwia autoryzację dyspozycji składanych przez Moje ING za pomocą kodu jednorazowego otrzymywanego na zdefiniowany podczas aktywacji usługi numer telefonu komórkowego (polskiego lub zagranicznego operatora) i/lub Numer Klienta HaloŚląski. Jeżeli Bank uzna, że dyspozycja wymaga autoryzacji, dostarczy Ci kod w formie wiadomości SMS lub za pośrednictwem serwisu telefonicznego HaloŚląski (serwis automatyczny).

    Dowiedz się więcej o metodzie autoryzacji transakcji kodem jednorazowym

    Rejestr ostatnich operacji umożliwia Ci sprawdzenie, czy nie nastąpiła próba logowania do systemu przez osoby nieuprawnione. Innym zabezpieczeniem jest blokowanie dostępu do systemu w przypadku pięciokrotnego podania właściwego identyfikatora, lecz błędnego hasła. Dla zwiększenia Twojego bezpieczeństwa zostały wprowadzone parametry czasowe odpowiadające za czas trwania aktywnej sesji użytkownika. Serwer www zamyka sesję automatycznie w przypadku bezczynności systemu Moje ING. Oznacza to, że w przypadku, gdy jesteś zalogowany do systemu i przez dłuższy czas nie wykonujesz żadnej operacji, po pewnym czasie serwer www zamknie Twoją aktywną sesję i zostaniesz ponownie poproszony o zalogowanie się do systemu.

    Pamiętaj, że Ty także możesz przyczynić się do bezpiecznego dysponowania środkami zgromadzonymi na koncie. W tym celu przestrzegaj następujących zaleceń:

    • bezpiecznie używaj hasła dostępu do systemu,
    • kontroluj datę ostatniego logowania do systemu,
    • kontroluj rejestr ostatnich operacji,
    • korzystaj z funkcji Wyloguj po zakończeniu pracy z Moje ING,
    • zanim odejdziesz od komputera pamiętaj, aby zamknąć wszystkie okna przeglądarki po wylogowaniu z Moje ING,
    • systematycznie wdrażaj poprawki publikowane przez dostawcę systemu operacyjnego oraz oprogramowania,
    • zainstaluj program antywirusowy i aktualizuj bazy wirusów,
    • zainstaluj osobistą zaporę ogniową (ang. personal firewall), dzięki której będzie możliwe odrzucanie wszystkich niestandardowych połączeń z/do Twojego komputera,
    • zachowaj ostrożność podczas pobierania plików z internetu oraz otwierania załączników do wiadomości e-mail otrzymanych lub pobranych z niezaufanych źródeł,
    • nie korzystaj z bankowości elektronicznej w miejscach publicznych (np. kawiarenki internetowe) - stanowiska te mogą mieć zainstalowane niebezpieczne programy do przechwytywania Twoich danych,
    • nie odpowiadaj na wiadomości e-mail, których nadawcy proszą o ujawnienie czy zweryfikowanie danych osobowych oraz poufnych informacji, takich jak login, hasło dostępu do systemu Moje ING, hasło jednorazowe czy numer konta. ING Bank Śląski nigdy nie wysyła tego typu wiadomości. Po otrzymaniu takiego maila należy go zignorować oraz powiadomić o tym Bank.
  • Czy Bank wymaga ode mnie dodatkowych zabezpieczeń komputera?

    Tak. Bank wymaga dodatkowych zabezpieczeń, ponieważ nie kontroluje Twojego środowiska komputerowego, jak i dostępu do różnych usług internetowych. Sam musisz się upewnić czy Twój komputer jest bezpieczny.

    Dowiedz się więcej o zabezpieczeniach komputera

    Zapoznaj się z materiałem informacyjnym dla użytkowników bankowości internetowej – „Bezpieczeństwo komputera - podręcznik”

  • Czy Bank udostępnia informacje na temat bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej?

    Tak. Bank zamieszcza wszystkie te informacje w swoim serwisie www i wymaga od swoich Klientów stosowania się do nich. Informacje na ten temat znajdziesz w sekcji Bezpieczeństwo

  • Czy istnieje możliwość wglądu do przesyłanych danych przez osoby niepowołane?

    Nie. Służące do szyfrowania danych technologie SSL zapewniają praktycznie całkowitą poufność przesyłanych treści. Nikt postronny nie ma możliwości dysponowania rachunkiem ani podglądania jego zawartości.

  • Skąd mam wiedzieć, że nawiązałem szyfrowane połączenie?

    Transmisja danych w systemie Moje ING odbywa się w protokole https.
    Jest on odmianą protokołu http stworzoną w celu wymiany informacji, które wymagają specjalnej ochrony ze względu na ich charakter (np. informacje finansowe). Charakterystyczne dla https jest kodowanie całej transmisji przy pomocy specjalnych kluczy kodowych, co praktycznie uniemożliwia przechwycenie danych przez osoby postronne.

    Za pomocą tego protokołu realizowane są wszelkie usługi finansowe w internecie, jak np. usługi bankowe czy płatności w sklepach internetowych. Gdy korzystasz z usług bazujących na protokole https, tworzony jest na czas połączenia tzw. wirtualny szyfrowany kanał, który łączy Cię z serwerem usługi. Można przez niego bezpiecznie przekazywać dane bez ryzyka ich wypłynięcia na zewnątrz.

    W momencie nawiązania połączenia szyfrowanego przeglądarka, w miejscu adresu, zamiast protokołu http, pokaże https. Dodatkowo najczęściej na pasku stanu (dolna listwa przeglądarki) pokazuje się mała kłódka. Klikając w nią, możesz zapoznać się z opisem certyfikatu serwera.

  • Jak sprawdzić, czy nieuprawnione osoby próbowały się zalogować do systemu Moje ING?

    Możesz to sprawdzić w opcji Rejestr ostatnich operacji. Są tam m.in. informacje na temat adresów IP, z których nastąpiły poprawne i niepoprawne logowania do systemu. Adres IP to unikatowy numer przyporządkowany każdemu komputerowi z dostępem do Internetu. Dodatkowo na ekranie Strona główna, obok informacji o ostatnich logowaniach, wyświetli się również adres IP komputera.

    Prezentacja adresów IP umożliwia weryfikację miejsc, z których logowałeś się do systemu Moje ING. Adres IP przyporządkowuje dostawca usług internetowych. Stosownie do umowy z dostawcą możesz korzystać ze stałego adresu IP lub przydzielonego adresu dynamicznego. W tym drugim przypadku, podczas połączenia z Internetem, komputerowi każdorazowo zostaje przydzielane IP z puli adresów, jaką dysponuje dostawca usług internetowych.

    Aby dowiedzieć się jaki adres IP został przydzielony Twojemu komputerowi, musisz wykonać odpowiednią komendę systemową. Na podstawie aktualnie przypisanego IP ustalany jest zakres adresów, które mogą zostać Ci przydzielone. Adresy te mogą być ustalone na witrynach internetowych (np. www.ripe.net). Jeżeli za każdym razem logujesz się do systemu Moje ING z tego samego miejsca, to IP w historii logowań musi zawierać się w puli adresów oferowanych przez dostawcę Internetu dla tej lokalizacji.

  • Czy Bank ponosi odpowiedzialność za zaistniałe straty Klienta?

    Bank odpowiada wyłącznie za rzeczywiste i udowodnione straty Klienta spowodowane nieprawidłową lub nieterminową realizacją przez Bank zleceń złożonych za pośrednictwem systemu Moje ING.

  • Jaki jest czas trwania sesji użytkownika w systemie Moje ING?

    Czas trwania sesji użytkownika, liczony od momentu zalogowania się do systemu ING BankOnLine, wynosi:

    15 minut – w przypadku braku aktywności użytkownika (jeżeli użytkownik będzie chciał nadal korzystać z systemu Moje ING, to po upływie tego czasu system wymusi ponowne podanie hasła dostępu),

    30 minut – w przypadku ciągłej pracy użytkownika w systemie Moje ING (po upływie tego czasu użytkownik zostanie poproszony o ponowne podanie hasła dostępu).

  • Co jeśli zgubiłem lub skradziono mi telefon?

    Aby usunąć dane urządzenie z listy urządzeń zaufanych zaloguj się do Moje ING i z górnego menu wybierz opcję „Dane i Ustawienia”, następnie sekcję „Bezpieczeństwo”. Ponadto w sekcjach „Bezpieczeństwo” oraz „Aplikacja Mobilna” możesz zmienić PIN do aplikacji mobilnej. W sekcji „Aplikacja Mobilna” możesz również zresetować PIN do aplikacji mobilnej.

    Zawsze możesz także liczyć na pomoc naszych doradców, zadzwoń pod numer specjalnej infolinii dla klientów bankowości internetowej:

    (32) 357 00 10 lub 801 601 607 (koszt połączenia wg stawek operatora)

Bankowość mobilna

Nowa aplikacja mobilna Moje ING mobile:

  • Dla jakich systemów dostępna jest aplikacja Moje ING mobile?

    Aplikacja Moje ING mobile dostępna jest dla telefonów wyposażonych w system operacyjny:

    • Android (od wersji 4.0.3)
    • Windows 10 Mobile
    • iOS (od wersji 9.0)

    Jeśli Twój telefon nie spełnia tych wymagań zawsze możesz korzystać z systemu Moje ING w przeglądarce Twojego telefonu. Moje ING jest systemem responsywnym - oznacza to, że dopasowuje się do urządzenia,  z którego korzystasz. Bez względu czy jest to telefon, komputer czy tablet.

  • Czym różni się aplikacja Moje ING mobile od systemu Moje ING?

    Aplikacja Moje ING mobile posiada wszystkie funkcje dostępne w systemie Moje ING. Bez wyjątków.

    Dodatkowo - w stsousnku do standardowego systemu Moje ING - umożliwia:

    • podgląd stanu konta bez logowania
    • logowanie za pomocą kodu PIN i Touch ID
    • generowanie kodów BLIK (dostępne już wkrótce)
    • dodawanie paragonów (dostępne już wkrótce)
    • współpracę ze smartwatchami (dostępne już wkrótce
  • Jak zalogować się do aplikacji?

    Do aplikacji zalogujesz 4-cyfrowym kodem PIN utworzonym przy pierwszym uruchomieniu aplikacji (aktywacji). Jeśli korzystasz z iPhona z systemem iOS w wersji od 9.0 możesz logowac się przy pomocy Touch ID odcisku palca).

    Jeśli korzystałeś z poprzedniej aplikacji ING BankMobile możesz nadal używac tego samego kodu PIN.

    Pamiętaj, podczas logowania nigdy nie prosimy Cię o podanie pełnego hasła do systemu bankowości internetowej.

  • Czy można logować się do aplikacji przy użyciu Touch ID (odcisku palca)?

    Tak. Logowanie przy użyciu Touch ID (odcisku pacla) jest możliwe dla posiadaczy iPhone'a z systemem iOS w wersji od 9.0.

  • Jak działa pokazywanie stanu konta przed zalogowaniem?

    W aplikacji mobilnej Moje ING mobile masz możliwość sprawdzenia stanu Twojego konta bez konieczności zalogowania. Możesz wybrać w jaki sposób chcesz widzieć te informację - w postaci kwoty lub wskaźnika procentowego.

     

     

    Możesz wybrać jakie konto ma być pokazywane i w jaki sposób w ustawieniach. Kliknij symbol zębatki i wybierz opcję "Ekran przed zalogowaniem".

     

  • Czym różni się nowa aplikacja Moje ING mobile od poprzedniej aplikacji ING BankMobile?

    Przede wszystkim możliwościami. Nowa aplikacja Moje ING mobile jest pełnoprawnynm odpowiednikiem systemu bankowości internetowej. Oznacza to, że posiada wszystkie funkcje dostępne w systemie bankowości internetowej na komputer, a nie tylko wybrane - jak w przypadku poprzedniej wersji aplikacji. Jest spójna z systemem bankowości internetowej Moje ING także wizualnie.

    Dodatkowo umożliwia jeszcze prostsze logowanie. W poprzedniej wersji aplikacji należało podać login i PIN, w Moje ING mobile wystarczy tylko kod PIN. Loginu używamy tylko za pierwszym razem - aktywując aplikację.

    Popularny z poprzedniej aplikacji wskaźnik stanu rachunku przed zalogowaniem został także ulepszony. Teraz przed zalogowaniem pokazujemy stan Twojego konta w wybrany przez Ciebie sposób - procentowo (tak jak w poprzedniej aplikacji) lub kwotowo (co jest nowością). W wrześniu dodamy jeszcze możliwość podglądu stanu Twojej karty kredytowej (jeśli ją masz).

    Moje ING mobile pełni rolę Twojego doradcy finansowego. Nie tylko informuje o Twoim stanie finansowym (jak poprzednia aplikacja) ale pozwala na pełną analizę Twoich wydatków, wyznaczanie, planowanie i pilnowanie budżetu miesięcznego czy określanie celów oszczędnościowych dzięki nowym funkcjonalnościom zastosowanym w Moim ING.

    W zasadzie - dzięki nowej aplikacji mobilnej - nie masz konieczności używania komputera. Wystarczy Twój telefon i aplikacja mobilna Moje ING mobile.

    Pracujemy ciągle nad rozwojem Mojego ING mobile. Część rozwiązań znana z poprzedniej aplikacji - kody BLIK, możliwość dodawania paragonów za zakupy nie została jeszcze uruchomiona. Dodanie tych funkcji nastąpi w najbliższym czasie.

    Jednocześnie, jako, że na bieżąco rozwijamy system bankowości internetowej Moje ING, nowe funkcje systemu będą pojawiać się w aplikacji od razu, często bez konieczności aktualizowania aplikacji. 

    Zachęcamy do zapoznania się z opisem możliwości systemu Moje ING.

  • Korzystam z dotychczasowej aplikacji ING BankMobile, co muszę zrobić?

    Tak naprawdę nic nie musisz robić. Możesz korzystać z jednej jak i z drugiej wersji aplikacji. Co najmniej do końca tego roku nie planujemy wyłączać dotychczasowej wersji aplikacji ING BankMobile. 

    Pobranie nowej aplikacji Moje ING mobile nie usunie poprzedniej z Twojego telefonu aplikacji poprzedniej.  Zachęcamy jednakże juz teraz do pobrania i korzystania z nowej aplikacji mobilnej - czyli z Mojego ING mobile, bo posiada one więcej możliwości od swojej poprzedniczki. Przy czym kilka znanych z poprzedniej wersji rozwiązań -  takich jak kody BLIK czy przechowywanie paragonów  - dodamy do Mojego ING mobile w najbliższego czasu.

  • Co to jest kod PIN do aplikacji?

    Kod PIN jest to czterocyfrowy kod dostępu do aplikacji. Nadajesz go przy aktywacji i służy do każdego kolejnego logowania.

    Jeśli korzystałeś z poprzedniej aplikacji, w Moje ING mobile możesz używać tego samego kodu PIN.

  • Co zrobić, gdy zapomnę kodu PIN do aplikacji?

    Na ekranie logowania wybierz opcję "Nie pamiętam kodu PIN" i nadaj nowy kod.

    Podczas nadawania kodu PIN poprosimy Cię o podanie poszczególnych znaków hasła do bankowości internetowej aby potwierdzić Twoją tożsamość.

    Pamiętaj! W aplikacji mobilnej nigdy nie prosimy Cię o podanie pełnego hasła do bankowości internetowej.

     

  • Jak wylogować się z aplikacji?

    Zalecamy - ze względów bezpieczeństwa - po zakończeniu pracy wylogowac się się z aplikacji.

    Guzik "wyloguj" znajdziesz w rozwiniętym menu aplikacji (po kliknieciu ikony w prawym górnym rogu aplikacji).

    Jeśli się nie wylogujesz, po upływie 15 minut bezczynności,  aplikacja wyloguje Cię automatycznie.

     

  • Czy błędne wpisanie PINu zablokuje mi dostęp do bankowości internetowej?

    Trzykrotne wpisanie błędnego PINu spowoduje zablokowanie w aplikacji mobilnej, natomiast nie zablokuje dostępu do bankowości internetowej.

    Jeśli nie pamiętasz swojego kodu PIN użyj opcji "Nie pamiętam kodu PIN" i nadaj nowy PIN.

  • Czy są jakieś ograniczenia w kwotach przelewów wykonywanych w aplikacji mobilnej?

    W aplikacji mobilnej możesz wykonać przelewy na dowolne rachunki łącznie na kwotę 10 000 zł w ciągu jednego dnia.

  • Czy aplikacja Moje ING mobile jest dostępna na tablety?

    Moje ING mobile jest aplikacją przeznaczoną na telefon.

    Jeśli korzystasz z tabletu polecamy korzystanie ze standardowej wersji systemu bankowości internetowej Moje ING. Moje ING jest systemem responsywnym, co oznacza, że możesz korzystać z niego na każdym urządzeniu - komputerze, tablecie, telefonie.

     

  • Czy aplikacja Moje ING mobile jest dostępna dla przedsiębiorców?

    W chwili obecnej aplikacja Moje ING mobile - tak jak system bankowości internetowej Moje ING - dostępna jest dla klientów indywidualnych.

    Pracujemy nad wersją Mojego ING oraz aplikacji Moje ING mobile dla przedsiębiorców. Udostępnimy je na dalszym etapie prac. Do tego czasu przedsiębiorcy mogą nadal korzystać z systemu ING BankOnLine oraz aplikacji ING BankMobile.

  • Nie działają mi powiadomienia (push), co mam zrobić?

    Sprawdź w ustawieniach aplikacji oraz telefonu, czy masz włączone powiadomienia PUSH. Jeśli powiadomienia nadal nie działają skontaktuj się z naszą infolinią.

    W chwili obecnej powiadomienia push nie są dostępne dla telefonów z systemem Windows 10 Mobile.

    W aplikacji powiadomieniami zarządzasz wybierając z menu (po zalogowaniu się) opcję Dane i ustawienia > Aplikacja mobilna > Notyfikacje - Powiadomienia Push.

  • Z jakimi smartwatchami będzie współpracowała aplikacja?

    W chwili obecnej kończymy prace nad wersję dla Apple Watch.

    Jednocześnie analizujemy możliwości współpracy aplikacji z innymi smartwatchami.

RozwińZwiń

Poprzednia aplikacja mobilna ING BankMobile:

  • Co zrobić, jeśli nie wylogowałem się z aplikacji?

    Sesja wygasa po 15 minutach - po tym czasie aplikacja wyloguje Cię automatycznie. Ze względów bezpieczeństwa zalecane jest wylogowanie się po każdym korzystaniu z aplikacji za pomocą funkcji Wyloguj, umieszczonej w prawym górnym rogu aplikacji.

  • Co oznaczają wartości Min i Max na wskaźniku rachunku?

    Min i Max oznaczają ustalone przez samego użytkownika ilości środków dostępnych dla danego rachunku.

    Wskaźnik Min oznacza, że stan konta osiągnął ustaloną wartość minimalną, z kolei Max – że na rachunku znalazła się maksymalna ustalona ilość środków.

  • Co to jest kod PIN do aplikacji?

    Kod PIN jest to czterocyfrowy kod dostępu do aplikacji.

    Musi zostać nadany przy pierwszym logowaniu i służy do każdego kolejnego logowania.

    Czy wiesz, czego nie powinien zawierać Twój kod PIN?

    • roku lub części daty Twojego urodzenia
    • części cyfrowej Twojego Identyfikatora użytkownika (loginu)
    • szeregu identycznych cyfr np. 1111 lub 2222
    • następujących po sobie cyfr, ustawionych w zwykłej lub odwrotnej kolejności, np.1234 lub 4321
    • początku lub końca Twojego numeru PESEL
  • Co to jest wskaźnik stanu konta?

    Wskaźnik stanu konta służy do prezentacji ilości pieniędzy posiadanych na koncie bez konieczności logowania.
    Np. użytkownik zarabia 1 000 złotych miesięcznie i uważa tę wartość za maksymalną dla swojego konta. W tym przypadku wpisuje 1 000 w polu Max. Gdy stan konta wyniesie 700 zł, wskaźnik rachunku będzie wskazywał 70%.

  • Co zrobić, gdy zapomnę kodu PIN do aplikacji?

    Podczas każdego logowania można nadać nowy PIN. Do zdefiniowania PINu potrzebne jest hasło maskowane z systemu bankowości internetowej.

  • Czy Bank wymaga ode mnie dodatkowych zabezpieczeń?

    Tak, ponieważ nie ma kontroli nad środowiskiem Twojego telefonu, w tym nad dostępem do różnych usług internetowych.

    Dlatego pomimo standardów bezpieczeństwa, które gwarantujemy, Ty także musisz zadbać o bezpieczeństwo swojego telefonu:

    1. Pamiętaj o aktualizacjach oprogramowania (tj. systemu operacyjnego, na którym pracuje Twój telefon i m.in. aplikacji mobilnej Twojego banku).
    2. Zainstaluj aplikację antywirusową na swoim telefonie (nie zapominaj też o jej aktualizacji!).
    3. Ustaw zaporę sieciową, tzw. firewall.
    4. Korzystaj ostrożnie z publicznie dostępnych, otwartych sieci wi-fi. (Logowanie do aplikacji banku, aby sprawdzić stan konta, korzystając z sieci w kawiarni może być wygodne, ale niekoniecznie bezpieczne.)

     Dowiedz się więcej o zasadach bezpiecznego bankowania

    Dodaj też swoje urządzenie do zaufanych – to pozwoli Ci zyskać większą kontrolę nad wszystkimi urządzeniami, na których korzystasz z aplikacji mobilnej. Dowiedz się więcej

  • Czy do aplikacji loguję się za pomocą takiego samego identyfikatora klienta jak w systemie bankowości internetowej?

    Tak. Niezależnie od kanału dostępu, zawsze logujesz się za pomocą tego samego identyfikatora klienta.

  • Czy jeśli wpiszę błędny PIN do aplikacji, to dostęp do bankowości internetowej zostanie zablokowany?

    Trzykrotne wpisanie błędnego PINu spowoduje, że nie będziesz mógł tym PIN-em zalogować sie do aplikacji. Natomiast nie zablokuje dostępu do bankowości internetowej. W takiej sytuacji PIN można zdefiniować przy użyciu hasła maskowanego. Uwaga: 5-krotne błędne wpisanie hasła maskowanego spowoduje zablokowanie dostępu do bankowości internetowej.

  • Czy mogę wykonać dowolny przelew?

    W aplikacji ING BankMobile możliwe jest wykonanie przelewów na dowolne rachunki łącznie na kwotę 10 000 PLN w ciągu jednego dnia.

  • Czy mogę wysłać mój numer rachunku za pomocą SMSa?

    Tak. W tym celu musisz kliknąć w ikonę Wyślij numer, dostępną w prawym górnym rogu na ekranie historii dowolnego rachunku.

    Po kliknięciu otrzymasz zapytanie, czy chcesz wysłać numer rachunku poprzez SMS lub email. Koszt wysłania SMSa liczony jest według cennika operatora. 

    Opcja jest dostępna w telefonach z systemem iOS, Android i Windows Phone 8.

  • Czy mogę zablokować możliwość wykonywania przelewów dowolnych w aplikacji?

    Tak.

    Możesz zablokowania funkcję przelewów dowolnych w aplikacji z poziomu bankowości internetowej. Wystarczy, że zalogujesz się do pełnej wersji systemu, następnie wejdziesz do Profilu i tam wybierzesz z lewego menu zakładkę ING BankMobile. W opcji Blokada przelewów dowolnych możesz wyłączyć tę funkcję.
     

  • Czy mogę zalogować się do aplikacji na cudzym telefonie?

    Tak, możesz zalogować się do swojego konta na każdym telefonie, pod warunkiem że jest to model wspierany przez naszą aplikację.

  • Czy mogę zastrzec kartę w aplikacji?

    Tak, wybierz opcję Moje ING. Wejdź do sekcji Karty. Wybierz kartę, którą chcesz zastrzec. W części Szczegóły znajdź przycisk „Zastrzeż”. Użyj go i potwierdź. Karta zostanie zastrzeżona.

  • Czy mogę zmienić mój kod PIN do aplikacji?

    Tak, PIN może zostać zmieniony podczas każdego logowania. Aby go zmienić, wybierz opcję „Nadaj PIN” podczas logowania. Do zmiany PINu potrzebne jest hasło maskowane z systemu bankowości internetowej.

  • Czy mogę zmienić nazwę rachunku?

    W aplikacji ING BankMobile nie jest to możliwe, ale można tego dokonać w systemie bankowości internetowej.

  • Czy moje rachunki nazywają się tak samo w systemie bankowości internetowej i w aplikacji?

    Tak, nazwy rachunków w aplikacji i w systemie bankowości internetowej są identyczne.

  • Czy robiąc przelew wzorcowy transakcja jest realizowana z całym tytułem przelewu?

    Tak. Użytkownik także ma możliwość zmiany zapisanego tytułu.

  • Czy w aplikacji mam podgląd do rachunków, które posiadam i do których posiadam pełnomocnictwo?

    Tak. W aplikacji masz możliwość podglądu rachunków, których jesteś posiadaczem lub pełnomocnikiem.

  • Czy w aplikacji można wykonywać przelewy typu SORBNET?

    Nie.

    W aplikacji mobilnej ING Banku Śląskiego nie ma możliwości zlecenia przelewu typu SORBNET. Jeśli chcesz wykonać taki przelew, skorzystaj z systemu bankowości internetowej

  • Czy w historii transakcji mogę sortować transakcje wg daty?

    Tak. Transakcje możesz sortować wg daty księgowania oraz wg kwoty transakcji.

  • Dlaczego nie wczytuje mi się wskaźnik stanu rachunku po dokonaniu aktualizacji?

    Aby wskaźnik stanu rachunku pokazywał zdefiniowany stan rachunku, po dokonaniu aktualizacji apliakcji należy go ponownie ustawić (opcja Ustawienia w Strefie klienta).

  • Na jakich systemach pracuje aplikacja ING BankMobile?

    Aplikacja pracuje na telefonach z systemem:

    • Windows Phone 8.0,
    • Android 2.2 i nowszych
    • iPhone 3GS i nowszych (system operacyjny iOS 7 lub nowszy)
    • oraz telefonach z systemem BlackBerry 10 (modele telefonów BlackBerry Z10 i BlackBerry Z30).

    Warunkiem pełnego korzystania z ING BankMobile jest posiadanie dostępu do systemu bankowości internetowej. ING BankMobile dostępny jest dla klientów indywidualnych oraz klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.

  • Czy mogę dodać urządzenie do zaufanych, gdy nie posiadam numeru PESEL?

    Tak, osoby niebędące rezydentami Polski mogą posłużyć się nazwiskiem rodowym matki.

  • Czy mogę usunąć urządzenie z listy zaufanych?

    Tak, zawsze.

    Wystarczy wybrać Ustawienia w aplikacji, następnie opcję Zaufane urządzenia mobilne. Usuń wybrane urządzenie z listy zaufanych. 

    Zawsze możesz dodać lub usunąć urządzenie z listy zaufanych.

     

    Urządzenie można również usunąć w bankowości internetowej - w systemie Moje ING (Dane i ustawienia > Aplikacja mobilna) oraz ING BankOnLine (Profil >Ustawienia: ING BankMobile).

    Pamiętaj, zawsze możesz też ponownie dodać urządzenie do listy zaufanych. 

  • Co oznacza tryb podglądu aplikacji?

    Wraz z kolejną aktualizacją ING BankMobile użytkownicy aplikacji, którzy nie dodadzą jeszcze swojego urządzenia do zaufanych, będą mogli przejść w tryb podglądu aplikacji.

    Dodaj urządzenie do zaufanych, aby cieszyć się aplikacją mobilną ING BankMobile.
    Ze względów bezpieczeństwa tryb ten umożliwia jedynie podgląd stanu rachunku i przejrzenie historii transakcji. 

    Dodaj urządzenie mobilne do listy zaufanych, jeśli chcesz korzystać ze wszystkich możliwości aplikacji mobilnej.Aby dokonywać transakcji w aplikacji mobilnej ING BankMobile, dodaj urządzenie do zaufanych.

  • Co jeśli zgubiłem lub skradziono mi telefon?

    Zaloguj się do systemu bankowości internetowej.

    W systemie Moje ING:

    • wybierz Dane i ustawienia (w prawym górnym rogu)
    • z listy opcji wybierz Aplikacja mobilna
    • pokaże się lista z urządzeniami zaufanymi, z prawej strony w wierszu z nazwą urządzenia kliknij "Usuń"
    • na kolejnym ekranie potwierdź.

    W systemie ING BankOnLine:

    • wybierz opcję Profil (w prawym górnym rogu)
    • następnie z lewego menu wybierz pozycję Ustawienia: ING BankMobile. 
    • w zakładce Zaufane urządzenia mobilne rozwiń opcje dla skradzionego lub zgubionego urządzenia
    • i usuń je z listy zaufanych.

    W tym miejscu możesz także zresetować kod PIN dla aplikacji mobilnych - po prostu kliknij w zakładkę Reset kodu PIN.

    Zawsze możesz także liczyć na pomoc naszych doradców, zadzwoń pod numer specjalnej infolinii dla klientów bankowości internetowej:
    (32) 357 00 10 lub 801 601 607 (koszt połączenia wg stawek operatora)

  • Jak mogę przechowywać paragony w swojej aplikacji mobilnej?

    Wybierz opcję Dodaj paragon na ekranie startowym aplikacji, zrób zdjęcie dowodu zakupu lub wybierz je z galerii i zaloguj się do ING BankMobile - paragony automatycznie zapiszą się w aplikacji. Przechowuj paragony bez ograniczeń. 

    >Tak na wszelki wypadek ;)

RozwińZwiń

Nadal masz pytania?

Przejrzyj forum Społeczności ING, zadaj pytanie.

Zobacz także