Prestiżowa karta dla osób, które cenią sobie swobodę w codziennych płatnościach i dostęp do wysokiego limitu kredytowego. Złota karta kredytowa to m.in. brak prowizji od transakcji bezgotówkowych i bezpłatna ochrona ubezpieczeniowa. Karta przeznaczona dla osób, które ukończyły 18 lat i zarabiają miesięcznie min. 3 500 zł netto.

  • kupujesz teraz, płacisz później z przyznanego przez bank limitu korzystasz za darmo do 52 dni
  • 0 zł od transakcji bezgotówkowych w tym płatności kartą przez internet również w standardzie płatności 3D Secure i z usługą V.me by Visa
  • 0 zł za wydanie karty
  • limit kredytowy od 5 000 zł do 50 000 zł
  • 0 zł za korzystanie z karty jeśli średnia miesięczna wartość transakcji w roku wyniesie co najmniej 1000 zł
  • 0 zł prowizji za przelew z karty do końca 2014 roku

Jak otrzymać kartę?

Nie musisz mieć konta w ING Banku Śląskim, aby otrzymać kartę kredytową.
Chcesz zamówić kartę dodatkową? Odwiedź dowolny oddział Banku z osobą, dla której ma być wydana karta dodatkowa.

Jesteś zainteresowany kartą kredytową?

Zostaw numer, oddzwonimy

Kartę możesz również zamówieć w dowolnym oddziale banku - znajdź najbliższy.

Jesteś już klientem banku?

Przejdź do wniosku - zaloguj się do ING BankOnLine i zamów kartę.

Nie aktywowałeś dostępu do ING BankOnLine? Aktywuj teraz

Wygodny dostęp do gotówki

Bezpieczeństwo i kontrola

Nasze karty spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Jak działa limit kredytowy?

Robisz zakupy w ramach przyznanego limitu, a gdy nadejdzie termin płatności, spłacasz całą kwotę lub tylko minimalną wymaganą część, czyli 5% wykorzystanego limitu (min. 50 zł).

Bank nalicza odsetki od wszystkich transakcji gotówkowych, od wszystkich transakcji przelewu z rachunku karty oraz, w przypadku dokonania spłaty w kwocie niższej niż całkowita kwota spłaty, również od transakcji bezgotówkowych.

Dla Złotej karty kredytowej Visa dostępne są dwa cykle rozliczeniowe:

  • od 7 dnia miesiąca do 6 dnia miesiąca następnego,
  • od 17 dnia miesiąca do 16 dnia miesiąca następnego.

Dodatkowe informacje

  • Dodatkowa karta kredytowa wydawana do karty głównej. Możesz ją zamówić dla bliskiej Ci osoby powyżej 13 roku życia, np. dla Twojego dziecka, żony lub męża.
    Zobacz więcej

  • Bezpłatna ochrona ubezpieczeniowa otrzymujesz pakiet „Bezpieczny Prestiż” oraz „Pakiet Podróżny”, które zapewniają m.in. ubezpieczenie od nieupoważnionego użycia karty, od utraty gotówki pobranej z bankomatu, utraty portfela, dokumentów i karty, ubezpieczenie zakupów, a także ubezpieczenie kosztów leczenia, ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków i in. zdarzeń, które wystąpiły w czasie podróży zagranicznej.
    Więcej o pakiecie "Bezpieczny Prestiż"
    Więcej o pakiecie "Pakiet Podróżny"

  • Bezpłatne powiadomienia SMS o spłacie zadłużenia na Twój numer telefonu komórkowego wysyłamy przypomnienie o zbliżającym się terminie spłaty karty.
    Zobacz więcej

  • Bezpłatna automatyczna spłata kwoty minimalnej zadłużenia nie musisz już pamiętać o samodzielnym i terminowym spłacaniu zadłużenia na karcie - Twoja karta może spłacac się sama.
    Zobacz więcej

  • Dodatkowo możesz nabyć dobrowolny, pełny Pakiet Ubezpieczeniowy Spłata na Bank zapewniający ochronę ubezpieczeniową w przypadku m. in. śmierci czy utraty stałego źródła dochodu przez posiadacza rachunku karty kredytowej.
    Zobacz więcej

  • Przelewy z karty kredytowej To usługa dzięki której m.in. możesz w dowolnej chwili zasilić swoje konto osobiste środkami dostępnymi w ramach limitu na karcie kredytowej i wykorzystać je jako pożyczkę bez dodatkowych formalności i podpisywania nowej umowy kredytowej.
    Zobacz więcej

  • Aktywuj swoją kartę bez wychodzenia z domu w systemie bankowości internetowej ING BankOnLine, jeśli masz już do niego dostęp lub telefonicznie. 
    Zobacz więcej

  • Karta kredytowa bez opłat? To możliwe! Sprawdź jak uniknąć opłaty rocznej za kartę kredytową ING.
    Zobacz więcej

Specjalne okazje

Pytania i odpowiedzi

Zgubiłeś lub skradziono Ci kartę?

Zadzwoń

32 357 00 12

Dowiedz się więcej

  • Co mam zrobić, jeśli nie otrzymam miesięcznego zestawienia transakcji?

    Zestawienia transakcji w formie papierowej otrzymują:

    •  użytkownicy kart kredytowych nie mający dostępu do systemu bankowości internetowej ING BankOnLine
    • użytkownicy ING BankOnLine, którzy złożyli dyspozycję wysyłania papierowych zestawień transakcji dla karty kredytowej.

    Zestawienia transakcji wysyłane są na adres korespondencyjny Klienta. Sprawdź zatem, czy jesteśmy w posiadaniu Twojego aktualnego adresu do korespondencji.

    Jeśli po zakończeniu cyklu rozliczeniowego nie otrzymasz zestawienia, powinieneś w ciągu 10 dni od daty zakończenia cyklu zgłosić ten fakt w oddziale Banku lub telefonicznie w Contact Center. W takim przypadku prześlemy Ci duplikat miesięcznego zestawienia transakcji. Pamiętaj, że brak miesięcznego zestawienia transakcji nie zwalnia Cię z obowiązku spłaty kwoty minimalnej. W celu uzyskania informacji o niej możesz zadzwonić do Contact Center pod numer (32) 357 00 12 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) lub skorzystać z systemu bankowości internetowej ING BankOnLine.

  • Co się stanie, jeśli nie spłacę wymaganej kwoty minimalnej?

    W przypadku braku spłaty wymaganej kwoty minimalnej, najwcześniej w dniu następnym po dacie obowiązkowej spłaty, bank może zablokować Twoją kartę. Karta kredytowa zostanie automatycznie odblokowana po otrzymaniu przez bank wymaganej spłaty.

  • Co to jest karta główna i karta dodatkowa?

    Karta główna to karta kredytowa wydawana posiadaczowi rachunku karty, czyli osobie, która podpisuje z Bankiem umowę.

    Karta dodatkowa to karta kredytowa wydawana użytkownikowi, czyli dowolnej osobie wskazanej przez posiadacza karty głównej, która ukończyła 13 lat. Transakcje dokonane kartami główną i dodatkową rozliczane są w ramach tego samego limitu przyznanego do rachunku karty.

    Zobacz więcej informacji na temat karty dodatkowej

  • Czy od dokonanych kartą transakcji zapłacę prowizję?

    Jeśli użyjesz swojej karty do zapłaty za towary lub usługi, to nie zapłacisz żadnych dodatkowych prowizji z tego tytułu. Jeżeli jednak zechcesz wypłacić za pomocą karty gotówkę z bankomatu, to od takiej transakcji zapłacisz dodatkową prowizję określoną w Tabeli Opłat i Prowizji.

  • Czy razem z kartą otrzymam ubezpieczenie?

    Tak. Razem z kartą otrzymasz bezpłatny pakiet ubezpieczeniowy.

    • W przypadku Karty kredytowej VISA udostępniamy pakiet "Bezpieczny Standard". Zapewnia on ubezpieczenie od strat powstałych wskutek nieuprawnionych transakcji (w tym internetowych) dokonanych utraconą kartą.
    • W przypadku kart kredytowych VISA Classic i MasterCard udostępniamy pakiet "Bezpieczny Komfort". Zapewnia on ubezpieczenie od strat powstałych wskutek nieuprawnionych transakcji (w tym internetowych) dokonanych utraconą kartą, od utraty gotówki pobranej z bankomatu, utraty portfela, dokumentów oraz karty.
    • W przypadku Złotej karty kredytowej VISA jest to pakiet "Bezpieczny Prestiż" oraz "Pakiet Podróżny". Zapewniają one m.in. ubezpieczenie od strat powstałych wskutek nieuprawnionych transakcji (w tym internetowych) dokonanych utracona kartą, ubezpieczenie od utraty gotówki pobranej z bankomatu, od utraty portfela, dokumentów oraz karty, ubezpieczenie od towarów zakupionych za pomocą karty, od kosztów leczenia, następstw nieszczęśliwych wypadków.

    Szczegóły dotyczące pakietów ubezpieczeniowych dostępne są w oddziałach Banku oraz na stronie internetowej.

  • Czy zawsze naliczą się odsetki od transakcji dokonanych kartą kredytową?

    Od dokonanych transakcji bezgotówkowych (zapłata kartą za towary lub usługi) nie zapłacisz żadnych odsetek pod warunkiem, że spłacisz całość zadłużenia na rachunku karty w terminie wyznaczonym na zestawieniu transakcji. W przypadku spłaty części zadłużenia lub tylko wykazanej na zestawieniu kwoty minimalnej, naliczone zostaną odsetki od dokonanych transakcji. Dla transakcji bezgotówkowych odsetki naliczą się od dnia ich rozliczenia przez bank do dnia dokonania całkowitej spłaty zadłużenia.

    Odsetki naliczane są też zawsze od dokonanych kartą wypłat gotówkowych oraz przelewów z rachunku karty od momentu rozliczenia transakcji przez bank do dnia całkowitej spłaty zadłużenia.

  • Gdzie mogę uzyskać informację o wykonanych kartą transakcjach?

    Po zakończeniu każdego miesięcznego cyklu rozliczeniowego otrzymasz zestawienie transakcji. Będzie ono zawierało wykaz wszystkich operacji (data, kwota, miejsce) przeprowadzonych na rachunku Twojej karty. Zostanie podane też saldo rachunku karty na koniec cyklu rozliczeniowego, wartość minimalna kwoty, jaką powinieneś spłacić oraz termin, do którego należy dokonać spłaty.

    Jeżeli posiadasz kartę kredytową i jednocześnie jesteś użytkownikiem systemu bankowości internetowej ING BankOnLine, masz dostęp do zestawień transakcji w ING BankOnLine. Jeżeli nie jesteś użytkownikiem systemu, otrzymasz zestawienie transakcji na swój adres korespondencyjny.

    Jako użytkownik ING BankOnLine możesz złożyć dyspozycję wysyłania papierowych zestawień transakcji dzwoniąc pod numer (32) 357 00 12 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych).

    Informacje o transakcjach rozliczonych na rachunku karty możesz też uzyskać w oddziale Banku lub telefonicznie w Call Center dzwoniąc pod numer (32) 357 00 12 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych).

  • Gdzie mogę złożyć wniosek o wydanie karty kredytowej?

    Wniosek możesz złożyć:

  • Jak działa limit kredytowy?

    Razem z kartą otrzymasz indywidualnie ustalony limit wydatków, którego wysokość będzie uzależniona od Twoich możliwości finansowych. Posługując się kartą będziesz wykorzystywał przyznany limit i po zakończeniu każdego miesięcznego cyklu rozliczeniowego otrzymasz zestawienie wszystkich dokonanych transakcji. Na spłatę zadłużenia masz aż 21 dni licząc od dnia zakończenia cyklu rozliczeniowego. Dokonując spłaty zwiększasz dostępny limit i możesz go ponownie wykorzystać do kolejnych transakcji.

  • Jak długo będę czekał na kartę?

    Standardowo wydanie karty kredytowej trwa do 14 dni roboczych od momentu złożenia wniosku.

    Nieaktywna karta kredytowa  zostanie wysyłana listem na wskazany przez Ciebie adres korespondencyjny. W liście przesłanym wraz z kartą otrzymasz informację o sposobie nadania PIN-u dla karty oraz aktywacji karty.

  • Jak mogę otrzymać kartę kredytową?

    Kartę kredytową możesz otrzymać na 3 sposoby:

  • Jakich transakcji mogę dokonywać za pomocą karty kredytowej?

    Karty możesz używać na wiele sposobów wykorzystując ją do:

    •  zapłaty za towary i usługi - bez dodatkowych opłat i prowizji
    • wypłaty gotówki z bankomatów
    • transakcji zagranicznych - bezgotówkowych i gotówkowych
    • zakupów w internecie
    • dokonywania przelewów z rachunku karty kredytowej
       
  • Jak mam nadać PIN do karty i aktywować kartę?

    Jeśli jesteś użytkownikiem systemu bankowości internetowej ING BankOnLine, możesz nadać PIN do karty i jednocześnie aktywować ją za pośrednictwem ING BankOnLine. Jeśli nie jesteś użytkownikiem ING BankOnLine, PIN do karty ustalisz telefonicznie pod numerami 801 222 777 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 02 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych).

    Karty odnowione aktywowane są automatycznie  po dokonaniu pierwszej transakcji z użyciem kodu PIN.
     

  • Jak mam spłacać zadłużenie na mojej karcie?

    Po zakończeniu każdego cyklu rozliczeniowego masz jeszcze 21 dni na spłatę zadłużenia karty. Nie musisz od razu spłacać całości zadłużenia - wystarczy spłata tzw. kwoty minimalnej obejmującej 4% lub 5% (w zależności od rodzaju karty) wykorzystanego limitu. Kwotę całkowitego zadłużenia i wymaganej spłaty minimalnej znajdziesz na zestawieniu transakcji. Spłaty możesz dokonać na kilka sposobów:

    • za pomocą usługi "Automatyczna spłata zadłużenia karty kredytowej",
    • przelewem z rachunku prowadzonego w ING Banku Śląskim, korzystając z systemu bankowości internetowej ING BankOnLine lub serwisu HaloŚlaski,
    • gotówką w kasie Banku,
    • przelewem z rachunku prowadzonego w innym banku - pamiętaj jednak, że realizacja przelewu może trwać nawet kilka dni, a pieniądze muszą trafić na rachunek karty najpóźniej w dniu wskazanym na zestawieniu transakcji.
       
  • Na jakie bonusy mogę liczyć, jeśli będę aktywnie korzystał z mojej karty?

    Jeśli będziesz wykonywał swoją kartą transakcje bezgotówkowe o odpowiedniej wysokości, będziesz mógł korzystać z karty za darmo. Zatem jeśli będziesz aktywnie korzystał z posiadanej karty, możesz nie płacić za jej użytkowanie nawet przez całe życie.

    Aktywność nagradzana jest także punktami w Programie bankujesz-kupujesz, które możesz wykorzystać na zakup atrakcyjnych produktów z naszego katalogu.
     

  • Co mam zrobić, jeśli otrzymam kartę z błędnym nadrukiem imienia lub nazwiska?

    Powinieneś złożyć reklamacje w dowolnym oddziale Banku, który zamówi dla Ciebie nową kartę. Nieaktywna karta zostanie wysłana bezpłatnie na Twój adres korespondencyjny.

  • Czy płacąc kartą w sklepie, zapłacę dodatkową prowizję?

    Bank nie pobiera  żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu płatności kartą za towary lub usługi.

  • Jak mogę aktywować kartę odnowioną?

    Odnowioną kartę możesz aktywować poprzez dokonanie transakcji wymagającej użycia PIN np.: wypłatę gotówki w bankomatach Banku lub obcych, zmianę PIN w bankomacie Banku, sprawdzenie salda w bankomacie Banku, płatność w punkcie handlowo-usługowym.

    W przypadku, gdy twoja karta została odnowiona na nowy typ karty (np. karta VISA na VISA zbliżeniową) konieczne jest nadanie nowego kodu PIN i aktywowanie karty poprzez system ING BankOnLine (jeżeli jesteś jego użytkownikiem) lub telefonicznie – dzwoniąc pod numer 801 222 777 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 02 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych oraz jeśli dzwonisz z zagranicy).
     

  • Jak mogę aktywować swoją pierwszą kartę?

    Po otrzymaniu karty będziesz mógł samodzielnie nadać wybrany przez siebie kod PIN poprzez ING BankOnLine lub telefonicznie. Nadanie kodu PIN aktywuje Twoją kartę. Najprościej i najszybciej zrobisz to w ING BankOnline, jeżeli jesteś jego użytkownikiem. Możesz też zrobić to telefonicznie, dzwoniąc pod numer 801 222 777 (całkowity koszt połączenia wg stawek operatora) lub +48 32 357 00 02, jeśli dzwonisz z telefonu komórkowego lub z zagranicy.

RozwińZwiń

Opłaty i prowizje

Wydanie karty głównej 0 zł
  dodatkowej 0 zł
Opłata roczna za użytkowanie karty (Opłata pobierana, jeżeli średnia miesięczna wartość transakcji bezgotówkowych wykonanych kartą za ostatnie 12 miesięcy, rozliczonych na rachunku karty, wyniesie mniej niż1000 zł.) głównej 0 zł / 100 zł
  dodatkowej 0 zł / 60 zł
Realizacja transakcji bezgotówkowych   0 zł
Ubezpieczenie „Bezpieczny Standard”   0 zł
Przekroczenie limitu kredytowego   0 zł
Zmiana wysokości limitu kredytowego   0 zł
Wypłata gotówki ze wszystkich bankomatów   3% wypłacanej kwoty, min. 9 zł
Przelew z rachunku karty w ING BankOnLine   2% przelewanej kwoty, min. 5 zł
Do końca roku 2014 opłaty nie będą pobierane.
Automatyczna spłata
zadłużenia karty
spłata minimalnej kwoty zadłużenia 0 zł
  spłata pełnej kwoty zadłużenia 0 zł
Powiadomienie o spłacie karty   0 zł
Zastrzeżenie karty   0 zł

Oprocentowanie

Karty kredytowe dla Umów i Aneksów do umów o karty kredytowe zawartych od dnia 4 marca 2013r.
Oprocentowanie Złotej karty kredytowej Stopa referencyjna NBP + marża 10,00%
Maksymalnie 4x stopa lombardowa NBP
- na dzień 9 października 2014r. - 12,00%
RRSO 12,72%
Przy założeniu, że limit kredytowy w kwocie 18 807,00 zł zostanie uruchomiony w dniu 09 października 2014r. poprzez dokonanie transakcji bezgotówkowej, spłata zadłużenia będzie dokonywana w 12 ratach wynikających z cyklu rozliczeniowego przypadającego na 16 dzień miesiąca w kwocie minimalnej spłaty, a najpóźniej w ostatnim dniu obowiązywania umowy, Klient poniesie koszt opłaty za użytkowanie karty kredytowej w kwocie 100 złoty doliczony do ostatniej raty. Całkowita kwota do zapłaty przez Klienta wynosi 20 617,28zł.
Informacja dotycząca Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania (RRSO)

Informacja dotycząca Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania (RRSO) została podana przez ING Bank Śląski S.A. na podstawie reprezentatywnego przykładu, zgodnie z Ustawą o kredycie konsumenckim z dnia 12 maja 2011 r.
Dla prezentowanych powyżej wartości, przyjęto dodatkowo następujące założenia:

  • Umowa o kartę będzie zawarta na okres 12 miesięcy licząc od dnia 9 października 2014r., obie strony umowy wypełnią w całości i w terminie wynikające z niej zobowiązania,
  • Odstępy czasu między datami przyjętymi dla obliczenia rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania są zawsze równe rzeczywistej liczbie dni i wyrażone są w latach lub w ułamkach roku, przy czym rok liczy 365 dni (366 dni w przypadku lat przestępnych),
  • Wynik obliczeń podawany jest z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku,
  • Bank naliczy odsetki od niespłaconej transakcji bezgotówkowej od dnia rozliczenia transakcji do dnia całkowitej spłaty kredytu,
  • Klient nie zamówi karty dodatkowej w procesie kredytowym, a karta będzie dostarczona do klienta przesyłką pocztową,
  • Klient nie ponosi kosztów ubezpieczeń,
  • Stopa oprocentowania limitu do karty oraz opłaty uwzględniane przy ustalaniu rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania pozostaną niezmienione przez cały czas obowiązywania umowy.

Przyznanie kredytu i jego warunki są uzależnione od indywidualnej sytuacji klienta oraz jego wiarygodności i zdolności kredytowej. Bank zastrzega sobie prawo do oceny zdolności kredytowej i weryfikacji wiarygodności klienta, co jest jednym z warunków przyznania kredytu. Bank zastrzega sobie również prawo do rezygnacji z zawarcia umowy o kartę. Bank warunkuje możliwość zawarcia umowy o kartę w systemie bankowości internetowej ING BankOnLine od możliwości dokonania oceny zdolności kredytowej i weryfikacji wiarygodności Klienta, co jest jednym z warunków przyznania karty kredytowej.