Wpłatomat służy do wpłacania gotówki bezpośrednio na Twoje konto. Korzystanie z wpłatomatu jest równie proste jak z bankomatu. Aby dokonać wpłaty potrzebna Ci jest jedynie karta płatnicza wydana do konta oraz gotówka, którą chcesz wpłacić. Wpłatomat na podstawie numeru karty połączy ją z numerem rachunku oraz przyjmie kwotę, która natychmiastowo zostanie zaksięgowana na Twoim koncie.

  • 0 zł za korzystanie jeśli jesteś Klientem indywidualnym
  • 0 zł za wpłaty we wpłatomatach ING Banku do 50 000 zł w danym cyklu miesięcznym - jeśli jesteś Przedsiębiorcą
  • 700 wpłatomatów w całym krajumasz dostęp do urządzeń 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
  • Szybko i wygodnie wpłacasz gotówkę bezpośrednio na swoje konto osobiste lub firmowe

Jak to działa?

 

1. Włóż kartę do czytnika wpłatomatu

i potwierdź poprawność informacji o numerze karty i rachunku (zgodnie z informacjami na ekranie)

2. Przygotuj gotówkę do wpłaty.

Przelicz wcześniej wpłacaną kwotę i liczbę banknotów. Pamiętaj aby banknoty były poukładane, nie mogą być tez pogniecione, zgięte, spięte spinaczami albo gumkami recepturkami. Wszystkie przedmioty niebędące banknotami (np. bilety, rachunki, spinacze itp.) mogą spowodować uszkodzenie urządzenia

3. Zwróć uwagę na kierunek wkładania banknotów.

Podłóż banknoty do otwartej szczeliny. Nie wrzucaj i nie dopychaj banknotów. Wpłatomat, po wykryciu obecności banknotów w otworze, wciągnie je do środka i zamknie przesłonę. Banknoty nierozpoznane (uszkodzone lub falsyfikaty) zostaną zwrócone.

4. Na ekranie pojawi się informacja o liczbie i nominale przyjętych banknotów.

Zatwierdź transakcję – to zakończy wpłatę na Twoje konto osobiste.

5. Po zatwierdzeniu transakcji wpłacona kwota zostanie zaksięgowana na Twoim koncie,

a urządzenie wyda kartę oraz potwierdzenie transakcji zawierające informacje o kwocie, liczbie i nominale wpłaconych banknotów.

 

Realizacja wpłat

Wpłaty są realizowane na rachunkach natychmiast po ich dokonaniu, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu dla:

  • Klientów Indywidualnych
  • Przedsiębiorcówposiadających następujące rachunki: KONTO Z LWEM Direct, KONTO Z LWEM ZYSK, KONTO Z LWEM ZYSK +, KONTO Direct dla wspólnot mieszkaniowych, Karta przedpłacona dla Przedsiębiorcy

Dla pozostałych rachunków wpłaty realizowane są:

  • natychmiast po ich dokonaniuw przypadku wpłat dokonanych w dni robocze oraz w soboty do godziny 20.00
  • w najbliższym dniu roboczym następującym po dokonaniu wpłatyw przypadku wpłat w dni robocze i soboty dokonanych po godzinie 20.00 oraz w przypadku wpłat złożonych w niedziele i święta

5 dobrych praktyk

  1. Przygotuj - najlepiej w domu - wpłacane pieniądze: 
    • Przelicz kwotę wpłaty – powinieneś wiedzieć jaką sumę potwierdzić w momencie, gdy wpłatomat poprosi Cię o zatwierdzenie kwoty i liczby banknotów.
    • Przejrzyj wpłacane banknoty:
      • sprawdź, czy banknoty są w dobrym stanie, usuń banknoty poplamione, naddarte i nadmiernie zużyte;wyrównaj pogięte rogi banknotów;
      • usuń obce przedmioty, jak: bilon, bilety, wydruki z kas fiskalnych, spinacze, itp.
      • Uwaga: obce przedmioty mogą poważnie uszkodzić wpłatomat co powoduje niedostępność maszyny dla Ciebie i innych klientów!
      • nie musisz układać banknotów nominałami, mogą być przemieszane – urządzenie samo policzy ile jakich banknotów wpłacasz.
  2. Bank rekomenduje wpłacanie maksymalnie 30 banknotów w jednym pliku.
     
  3. Zalecany jest podział wpłacanej kwoty na conajmniej dwie części. 
     
  4. Wkładaj banknoty do maszyny w odpowiedni do jej typu sposób – krótką lub
    długą krawędzią. Sposób wpłaty jest pokazany na filmie instruktażowym w każdym urządzeniu. Delikatnie podłóż lub włóż banknoty do właściwego otworu – wpłatomat sam pobierze od Ciebie banknoty.
     
  5. Zachowaj potwierdzenie wpłaty, również z transakcji nieudanych, ułatwi ci to to złożenie ewentualnej reklamacji.

Reklamacje

  1. Reklamacje można zgłaszać:
    • poprzez ING BankOnLine
    • telefonicznie na infolinii reklamacyjnej
    • u doradcy w Oddziale Banku - znajdź najbliższy Oddział Banku
    • korespondencyjnie, na adres Banku
  2. Dokładamy wszelkich starań, by rozpatrzyć reklamację niezwłocznie (jednak nie dłużej niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia).
    Czas rozpatrzenia reklamacji zależy od kompletności podanych przez klienta informacji dot. transakcji oraz od tego, czy do jej rozpatrzenia konieczne jest rozliczenie urządzenia.
     
  3. Składając reklamację podaj dokładną kwotę reklamacji, datę przeprowadzenia  transakcji, lokalizację urządzenia gdzie dokonywana była transakcja oraz jej szczegóły. Podanie wyczerpującej informacji zapewni skrócenie czasu rozpatrzenia reklamacji.