Na dom, mieszkanie, działkę lub remont, a także na spłatę kredytów w innych bankach. Skorzystaj z bezpłatnej pomocy specjalisty, który załatwi za Ciebie wszelkie formalności.

Oprócz oferty standardowej do wyboru atrakcyjne warianty:

  • Oferta "Mieszkaj bez kompromisów" Teraz w specjalnej ofercie 0% prowizji oraz oprocentowanie 4,25% dla osób w wieku do 35 lat, wnioskujących o kwotę minimum 100 000 zł.
    Sprawdź regulamin oferty specjalnej
  • "0% prowizji" albo "Obniżona marża" Możesz skorzystać z ofert, dzięki którym obniżasz koszty uruchomienia kredytu albo ratę kredytu przez cały okres spłaty. Kwota od 40 000 zł do 80% wartości nieruchomości, oprocentowanie od 3,85% do 5,15%.

A niezależnie od wariantu:

  • Bezpłatna pomoc specjalistyNasz specjalista przyjedzie we wskazane przez Ciebie miejsce w dowolnym terminie, odpowie na pytania, pomoże w załatwieniu formalności.
  • Atrakcyjne warunki kredytowania Okres kredytowania aż do 35 at, spłata w ratach równych albo malejących.
  • Pakiet dodatkowych korzyści Dodatkowa gotówka na dowolny cel,
    0 zł za rozpatrzenie wniosku oraz pakiety ubezpieczeniowe, które zapewniają spłatę kredytu w przypadku m.in. śmierci i utraty źródła dochodu. 
  • Akceptujemy różne źródła dochodówUznajemy nie tylko umowę o pracę, ale również m. in. mianowanie, powołanie, kontrakt menadżerski, działalność gospodarczą, emeryturę czy rentę.

Oblicz ratę kredytu

Błędy walidacji formularza

Wartość nieruchomości:
Wartość kredytu:
Okres spłaty w latach:lat
Sposób spłaty kredytu:

Oblicz ratę

Niniejsza treść nie jest ofertą w rozumieniu przepisów prawa. Ma charakter wyłącznie informacyjny. Wyliczona kwota kredytu oraz kwota raty mają charakter orientacyjny a udzielenie kredytu oraz jego warunki uzależnione będą od wyniku oceny zdolności i wiarygodności kredytowej oraz proponowanego zabezpieczenia. Bank zastrzega sobie również prawo do rezygnacji z zawarcia umowy. Z uwagi na funkcjonalność powyższego kalkulatora informacja dot. RRSO podana poniżej odnosi się do przykładowej kwoty kredytu.

Jak otrzymać?

Jesteś zainteresowany kredytem hipotecznym?

Zostaw numer, oddzwonimy

lub odwiedź najbliższy oddział Banku

Masz już konto z dostępem do ING BankOnLine?

Przejdź do wniosku logując się do systemu i złóż wniosek o kredyt.

ING BankOnLine

Tylko cztery kroki do kredytu

Zrób pierwszy krok, skontaktuj się z naszym specjalistą

  1. Skontaktuj się z naszym specjalistą:

    • wypełniając formularz,
    • dzwoniąc na numery 801 111 888 lub (32) 357 00 65,
    • odwiedzając placówkę Banku
  2. Spotkanie ze specjalistą

    Nasz specjalista przyjedzie we wskazane przez Ciebie miejsce, przedstawi najlepszą dla Ciebie ofertę, sporządzi listę dokumentów, które należy przygotować oraz poinformuje o wstępnej ocenie Twojej zdolności kredytowej.

  3. Wypełnienie wniosku o kredyt

    Po skompletowaniu wymaganych dokumentów nasz specjalista pomoże Ci wypełnić wniosek kredytowy, poinformuje o zdolności kredytowej.

  4. Uruchomienie kredytu

    Nasz specjalista poinformuje Cię o uzyskaniu kredytu oraz ustali z Tobą termin zawarcia umowy i jej warunki oraz termin uruchomienia kredytu.

Opłaty i prowizje

  • Oprocentowanie

  • Opłaty

Oprocentowanie

Oprocentowanie zmienne: oferta standardowa

4,65%
RRSO: 5,32%

Do obliczenia RRSO przyjęto: kwotę kredytu 200 000 zł; prowizję za udzielenie: 2,20% kwoty kredytu, tj. przy kwocie kredytu 200 000 zł prowizja wyniesie: 4400 zł; opłatę za weryfikację wartości zabezpieczenia: 300 zł; w okresie 6 mies. od podpisania umowy oprocentowanie z marżą podwyższoną o 0,3 p.p. z tyt. tymczasowego zabezpieczenia do czasu ustanowienia hipoteki; ubezpieczenie nieruchomości od ognia i innych zdarzeń losowych liczone za cały okres kredytowania z opłatą roczną wg oferty dostępnej w Banku - 228,80 zł; okres spłaty: 30 lat, spłatę rat w równej wysokości; LTV: do 80%; PCC i opłaty sądowe za ustanowienie oraz wykreślenie hipoteki - łącznie: 319 zł (przy zabezpieczeniu na jednej nieruchomości).

Oprocentowanie zmienne: oferta "0% prowizji"

4,65%
RRSO: 5,11%

Do obliczenia RRSO przyjęto: kwotę kredytu 200 000 zł; prowizję za udzielenie: 0zł; opłatę za weryfikację wartości zabezpieczenia: 300 zł; w okresie 6 mies. od podpisania umowy oprocentowanie z marżą podwyższoną o 0,3 p.p. z tyt. tymczasowego zabezpieczenia do czasu ustanowienia hipoteki; ubezpieczenie nieruchomości od ognia i innych zdarzeń losowych liczone za cały okres kredytowania z opłatą roczną wg oferty dostępnej w Banku - 228,80 zł; okres spłaty: 30 lat, spłatę rat w równej wysokości; LTV: do 80%; PCC i opłaty sądowe za ustanowienie oraz wykreślenie hipoteki - łącznie: 319 zł (przy zabezpieczeniu na jednej nieruchomości). Oferty „0% prowizji” oraz „Obniżona marża” skierowane są do osób, które posiadają lub założą konto osobiste w ING Banku Śląskim S.A przed podpisaniem umowy o kredyt oraz posiadają lub zadeklarują wpływy na ten rachunek w wysokości min. 2000 zł miesięcznie (opłata za prowadzenie rachunku od 0zł do 12zł/mies. - na potrzeby wyliczenia RRSO jako koszty prowadzenia rachunku przyjęto opłatę za prowadzenie rachunku Direct tj. 0zł*). Bank w okresie 3 lat od daty zawarcia umowy o kredyt, ma prawo do podwyższenia marży o 0,4 p.p. w stosunku rocznym, w przypadku niewykonania przez Kredytobiorcę zobowiązania polegającego na zapewnieniu wpływu w wysokości min. 2000 zł miesięcznie na w/w rachunek.* inne koszty związane z rachunkiem wskazane są w TOiP

Oprocentowanie zmienne: oferta "Obniżona marża"

4,25%
RRSO: 4,89%

Do obliczenia RRSO przyjęto: kwotę kredytu 200 000 zł; prowizję za udzielenie: 2,20% kwoty kredytu, tj. przy kwocie kredytu 200 000 zł prowizja wyniesie: 4400 zł; opłatę za weryfikację wartości zabezpieczenia: 300 zł; w okresie 6 mies. od podpisania umowy oprocentowanie z marżą podwyższoną o 0,3 p.p. z tyt. tymczasowego zabezpieczenia do czasu ustanowienia hipoteki; ubezpieczenie nieruchomości od ognia i innych zdarzeń losowych liczone za cały okres kredytowania z opłatą roczną wg oferty dostępnej w Banku - 228,80 zł; okres spłaty: 30 lat, spłatę rat w równej wysokości; LTV: do 80%; PCC i opłaty sądowe za ustanowienie oraz wykreślenie hipoteki - łącznie: 319 zł (przy zabezpieczeniu na jednej nieruchomości).  Oferty „0% prowizji” oraz „Obniżona marża” skierowane są do osób, które posiadają lub założą konto osobiste w ING Banku Śląskim S.A przed podpisaniem umowy o kredyt oraz posiadają lub zadeklarują wpływy na ten rachunek w wysokości min. 2000 zł miesięcznie (opłata za prowadzenie rachunku od 0zł do 12zł/mies. - na potrzeby wyliczenia RRSO jako koszty prowadzenia rachunku przyjęto opłatę za prowadzenie rachunku Direct tj. 0zł*). Bank w okresie 3 lat od daty zawarcia umowy o kredyt, ma prawo do podwyższenia marży o 0,4 p.p. w stosunku rocznym, w przypadku niewykonania przez Kredytobiorcę zobowiązania polegającego na zapewnieniu wpływu w wysokości min. 2000 zł miesięcznie na w/w rachunek.
* inne koszty związane z rachunkiem wskazane są w TOiP

Oprocentowanie zmienne: oferta "Mieszkaj bez kompromisów"

4,25%
RRSO: 5,01%

Do obliczenia RRSO przyjęto: kwotę kredytu 200 000 zł; prowizję za udzielenie: 0zł; opłatę za weryfikację wartości zabezpieczenia: 300 zł; w okresie 6 mies. od podpisania umowy oprocentowanie z marżą podwyższoną o 0,3 p.p. z tyt. tymczasowego zabezpieczenia do czasu ustanowienia hipoteki; ubezpieczenie nieruchomości od ognia i innych zdarzeń losowych liczone za cały okres kredytowania z opłatą roczną wg oferty dostępnej w Banku - 228,80 zł; ubezpieczenie na życie – opłata miesięczna jak niżej; okres spłaty: 30 lat, spłatę rat w równej wysokości; LTV: do 80%; PCC i opłaty sądowe za ustanowienie oraz wykreślenie hipoteki - łącznie: 319 zł (przy zabezpieczeniu na jednej nieruchomości).  
Oferta „Mieszkaj bez Kompromisów” skierowana jest do osób, które spełnią warunki określone w Regulaminie oferty,  w tym posiadają lub założą konto osobiste w ING Banku Śląskim S.A przed podpisaniem umowy o kredyt oraz posiadają lub zadeklarują wpływy na ten rachunek w wysokości min. 2000 zł miesięcznie oraz  przystąpią do programu ubezpieczeniowego Opcja ŻYCIE lub Bezpieczny Kredyt STANDARD/PREMIUM (programy ubezpieczeniowe oferowane we współpracy z TU EUROPA S.A., TU EUROPA na  Życie S.A oraz ING TU na Życie S.A.). Opłata za prowadzenie rachunku od 0zł do 12zł/mies. - na potrzeby wyliczenia RRSO jako koszty prowadzenia rachunku przyjęto opłatę za prowadzenie rachunku Direct tj. 0zł*. Opłata za udostępnienie programu ubezpieczeniowego płatna jest miesięcznie od 0,025% do 0,08% kwoty salda kredytu - na potrzeby wyliczenia RRSO przyjęto koszt programu ubezpieczeniowego Opcja Życie tj. 0,025% kwoty salda kredytu.
Klient zobowiązany jest do korzystania z produktów, których zakup uprawnia do uzyskania preferencji cenowych w ramach „Mieszkaj bez Kompromisów” przez okres min. 3 lat od daty zawarcia umowy o kredyt hipoteczny. W przypadku niedotrzymania ww. zobowiązań  w okresie 3 lat od daty zawarcia umowy o kredyt, Bank ma prawo do podwyższenia marży na warunkach określonych w Regulaminie oferty „Mieszkaj bez Kompromisów”.
* inne koszty związane z rachunkiem wskazane są w TOiP

Opłaty

Udzielenie kredytu
(w zależności od rodzaju oferty)

oferta standardowa oraz oferta "obniżona marża": 2,2%
1,8% dla stałych klientów
1,4% w ramach oferty Personal Banking oraz Private Banking

  oferta "0% prowizji": 0%

Administrowanie rachunkiem technicznym

brak opłaty
Opłata za inspekcję/kontrolę nieruchomości/prawa do lokalu, bez weryfikacji wartości:

150 PLN

Opłata za weryfikację/kontrolę wartości nieruchomości/prawa do lokalu.

Zawiera opłatę za inspekcje nieruchomości, jeśli w danym przypadku wymagana.

300 PLN

Przedterminowa częściowa lub całkowita spłata Produktu hipotecznego dla umów zawieranych od 02.04.2012 r.
Prowizja nie jest pobierana:

  • po upływie 3 lat od daty uruchomienia produktu,
  • w przypadku pierwszej częściowej spłaty, w pierwszych 3 latach od uruchomienia produktu jeśli nadpłata nie przekracza 50% kwoty udzielonego produktu
  • jeśli umowa kredytowa stanowi inaczej.
2,0% od spłaconej przed terminem kwoty min. 200 PLN.

Wprowadzenie zmian do umowy kredytowej na wniosek Klienta, wyrażenie zgody na inne zobowiązanie Klienta, sporządzenie nowego planu spłaty na wniosek Klienta itp.
Opłata nie jest pobierana:

  • w sytuacjach pobierania prowizji lub opłaty za wykonanie czynności bankowej, które jednocześnie wymagają wprowadzenia zmian do umowy kredytowej
  • jeśli jedyną zmianą dokonywaną w umowie kredytowej jest zmiana numeru rachunku, z którego spłacany jest kredyt
200 PLN
Sprawdzenie ustanowienia zabezpieczenia w przypadku, gdy Klient nie przedstawił w terminie określonym w umowie potwierdzenia ustanowienia zabezpieczenia (lub opłacenia składki) 75 PLN
Ustanowienie zabezpieczenia w przypadku, gdy Klient nie ustanowił zabezpieczenia zgodnie z umową kredytową 100 PLN

Wymagane dokumenty

  • Dokumenty ogólne

    • Wniosek o kredyt hipoteczny Pobierz wzór
    • Dane Wnioskodawców/Poręczycieli Pobierz wzór
    • Dwa dokumenty potwierdzające tożsamość
  • Dokumenty dotyczące nieruchomości

    Wykaz wymaganych dokumentów uzależniony jest od celu, w jakim zaciągany jest kredyt.

    Kupuję nowe dom lub mieszkanie

    W przypadku zakupu mieszkania:

    • Odpis z księgi wieczystej lokalu mieszkalnego lub odpis księgi wieczystej nieruchomości z której będzie wyodrębniony
    • Akt notarialny sprzedaży lub umowa przedwstępna sprzedaży, ważne pełnomocnictwa - jeśli występują
    • Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie lub potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia do użytkowania dla budynku, w którym jest zlokalizowany lokal
    • Dokumenty rejestrowe zbywcy (Wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej)
    • Promesa banku o bezciężarowym wyodrębnieniu nieruchomości - w przypadku obciążenia nieruchomości Dewelopera/Spółdzielni Mieszkaniowej hipoteką

    W przypadku zakupu domu jednorodzinnego:

    • Odpis z księgi wieczystej domu lub odpis wieczysty nieruchomości, z której ma być wyodrębniony
    • Akt notarialny sprzedaży lub umowa przedwstępna sprzedaży, ważne pełnomocnictwa - jeśli występują
    • Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie lub potwierdzenie przyjęcia przez właściwy urząd bez zastrzeżeń zgłoszenia o zakończeniu robót budowlanych
    • Promesa banku o bezciężarowym wyodrębnieniu nieruchomości - w przypadku obciążenia nieruchomości Dewelopera/Spółdzielni Mieszkaniowej hipoteką
    Kupuję używane mieszkanie lub dom

    W przypadku zakupu mieszkania:

    • Odpis z księgi wieczystej / Zaświadczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej o przysługującym zbywcy prawie (dla praw spółdzielczych)
    • Akt notarialny sprzedaży lub umowa przedwstępna sprzedaży, ważne pełnomocnictwa - jeśli występują
    • Umowa/y darowizny - jeśli była/y podstawą nabycia nieruchomości
    • W przypadku obciążenia nieruchomości zbywcy hipoteką - informacja z banku kredytującego o wysokości salda do spłaty zobowiązania zabezpieczonego hipoteką

    W przypadku zakupu domu jednorodzinnego:

    • Odpis z księgi wieczystej
    • Akt notarialny sprzedaży lub umowa przedwstępna sprzedaży, ważne pełnomocnictwa - jeśli występują
    • Dokument potwierdzający posadowienie zabudowań na działce: Kopia mapy ewidencyjnej z naniesionymi zabudowaniami lub Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie lub Potwierdzenie przyjęcia bez zastrzeżeń zgłoszenia o zakończeniu robót
    • Umowa/y darowizny - jeśli była/y podstawą nabycia nieruchomości
    • W przypadku obciążenia nieruchomości zbywcy hipoteką - informacja z banku kredytującego o wysokości salda do spłaty zobowiązania zabezpieczonego hipoteką

    Zakup mieszkania  i jego remont, modernizacja lub przebudowa:

    • Odpis z księgi wieczystej / Zaświadczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej o przysługującym zbywcy prawie (dla praw spółdzielczych)
    • Akt notarialny sprzedaży lub umowa przedwstępna sprzedaży, ważne pełnomocnictwa - jeśli występują
    • Umowa/y darowizny - jeśli była/y podstawą nabycia nieruchomości
    • W przypadku obciążenia nieruchomości zbywcy hipoteką - informacja z banku kredytującego o wysokości salda do spłaty zobowiązania zabezpieczonego hipoteką
    • Kosztorys pobierz wzór
    • Umowy z wykonawcą - jeśli występują

    Zakup domu jednorodzinnego  i jego remont, modernizacja lub przebudowa:

    • Odpis z księgi wieczystej
    • Akt notarialny sprzedaży lub umowa przedwstępna sprzedaży, ważne pełnomocnictwa - jeśli występują
    • Dokument potwierdzający posadowienie zabudowań na działce: Kopia mapy ewidencyjnej z naniesionymi zabudowaniami lub Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie lub Potwierdzenie przyjęcia bez zastrzeżeń zgłoszenia o zakończeniu robót
    • Umowa/y darowizny - jeśli była/y podstawą nabycia nieruchomości
    • W przypadku obciążenia nieruchomości zbywcy hipoteką - informacja z banku kredytującego o wysokości salda do spłaty zobowiązania zabezpieczonego hipoteką
    • Kosztorys pobierz wzór
    • Umowy z wykonawcą - jeśli występują

    W przypadku, gdy prace remontowe wymagają pozwolenia na budowę: 

    • Decyzja o pozwoleniu na budowę (ostateczna)
    • Plan zagospodarowania działki - stanowi część zatwierdzonej dokumentacji projektowej
    • Projekt budowlany - do wglądu

    Chcę przekształcić spółdzielcze własnościowe prawo w prawo własności:

    • Umowa określająca warunki przekształcenia spółdzielczego własnościowego prawa
    • Odpis z Księgi Wieczystej nieruchomosci gruntowej - w przypadku przekształcenia w prawo odrębnej własności
    Buduję dom

    W przypadku budowy mieszkania lub domu przez dewelopera/spółdzielnię:

    • Odpis z księgi wieczystej dla Nieruchomości lub odpis z księgi wieczystej nieruchomości, z której będzie wyodrębniona Nieruchomość
    • Umowa z Deweloperem lub Spółdzielnią Mieszkaniową, ważne pełnomocnictwa - jeśli występują
      Decyzja o pozwoleniu na budowę (ostateczna)
    • Dokumenty rejestrowe zbywcy (Wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej)
    • Promesa banku o bezciężarowym wyodrębnieniu nieruchomości - w przypadku obciążenia nieruchomości Dewelopera/Spółdzielni Mieszkaniowej hipoteką

    W przypadku budowy domu jednorodzinnego – system gospodarczy:

    • Odpis z księgi wieczystej
    • Umowa/y darowizny - jeśli była/y podstawą nabycia nieruchomości
    • Decyzja o pozwoleniu na budowę (ostateczna)
    • Plan zagospodarowania działki - stanowi część zatwierdzonej dokumentacji projektowej
    • Dziennik budowy - do wglądu (jeśli pozwolenie na budowę jest starsze niż 2 lata)
    • Umowy z wykonawcą (jeśli występują)
    • Projekt budowlany - do wglądu
    • Kosztorys pobierz wzór
    Remontuję mieszkanie lub dom

    W przypadku remontu, rozbudowy, modernizacji lub przebudowy domu:

    • Odpis z księgi wieczystej
    • Dokument potwierdzający posadowienie zabudowań na działce: Kopia mapy ewidencyjnej z naniesionymi zabudowaniami lub Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie lub Potwierdzenie przyjęcia bez zastrzeżeń zgłoszenia o zakończeniu robót
    • Umowa/y darowizny - jeśli była/y podstawą nabycia nieruchomości
    • Kosztorys pobierz wzór
    • Umowy z wykonawcą - jeśli występują

    W przypadku, gdy prace remontowe wymagają pozwolenia na budowę:

    • Decyzja o pozwoleniu na budowę (ostateczna)
    • Dziennik budowy - do wglądu (jeśli pozwolenie na budowę jest starsze niż 2 lata)
    • Plan zagospodarowania działki - stanowi część zatwierdzonej dokumentacji projektowej
    • Projekt budowlany - do wglądu

    W przypadku remontu, rozbudowy, modernizacji lub przebudowy mieszkania:

    • Odpis z księgi wieczystej / Zaświadczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej o przysługującym zbywcy prawie (dla praw spółdzielczych)
    • Umowa/y darowizny - jeśli była/y podstawą nabycia nieruchomości
    • Kosztorys pobierz wzór
    • Umowy z wykonawcą - jeśli występują
    Kupuję działkę

    W przypadku zakupu działki gruntu:

    • Odpis z Księgi Wieczystej prowadzonej dla Nieruchomości lub odpis z Księgi Wieczystej nieruchomości, z której Nieruchomość będzie wyodrębniona (wraz z prawomocną decyzją podziałową jeśli podział nieujawniony w Księdze Wieczystej)
    • Akt notarialny sprzedaży lub umowa przedwstępna sprzedaży, ważne pełnomocnictwa - jeśli występują
    • Umowa/y darowizny - jeśli była/y podstawą nabycia nieruchomości
    • W przypadku obciążenia nieruchomości zbywcy hipoteką - informacja z banku kredytującego o wysokości salda do spłaty zobowiązania zabezpieczonego hipoteką
    • Dokument potwierdzający przeznaczenie terenu pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną tj. Informacja/zaświadczenie o przeznaczeniu w aktualnym planie zagospodarowania przestrzennego lub decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu potwierdzająca możliwość realizacji na działce zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej
    • Wypis z ewidencji gruntów i kopia mapy ewidencyjnej.

    W przypadku nabycia Nieruchomości będącej w budowie i dokończenia budowy:

    • Odpis z księgi wieczystej
    • Akt notarialny sprzedaży lub umowa przedwstępna sprzedaży, ważne pełnomocnictwa - jeśli występują
    • Umowa/y darowizny - jeśli była/y podstawą nabycia nieruchomości
    • W przypadku obciążenia nieruchomości zbywcy hipoteką - informacja z banku kredytującego o wysokości salda do spłaty zobowiązania zabezpieczonego hipoteką
    • Decyzja o pozwoleniu na budowę (ostateczna)
    • Plan zagospodarowania działki - stanowi część zatwierdzonej dokumentacji projektowej
    • Dziennik budowy - do wglądu (jeśli pozwolenie na budowę jest starsze niż 2 lata)
    • Umowy z wykonawcą (jeśli występują)
    • Projekt budowlany - do wglądu
    • Kosztorys pobierz wzór
  • Dokumenty do weryfikacji zdolności kredytowej

    Wykaz wymaganych dokumentów uzależniony jest od celu, w jakim zaciągany jest kredyt.

    Umowa o pracę, mianowanie, powołanie, wybór, stosunek służbowy
    • Zaświadczenie o źródle i wysokości miesięcznych dochodów - pobierz wzór lub
    • Oświadczenie o dochodach (jeśli posiadasz rachunek w ING Banku Śląskim na który od 6 miesięcy wpływają regularnie Twoje dochody) - pobierz wzór

    W przypadku zmiany pracodawcy w ostatnich 3 m-cach oprócz wyżej wymienionych dokumentów należy dostarczyć także:

    • Umowę o pracę z poprzednim pracodawcą lub Świadectwo pracy od poprzedniego pracodawcy
    • Aktualną umowę o pracę
    Działalność gospodarcza
    • Formularz dla osób prowadzących działalność gospodarczą - pobierz wzór
    • Wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
    • REGON
    • NIP
    • Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z podatkami lub potwierdzenia zapłaty (wyciągi z konta lub dowody wpłat) podatku za ostatnie 6 miesiecy
    • Zaświadczenie o nie zaleganiu ze składkami na rzecz ZUS lub potwierdzenia zapłaty (wyciągi z konta lub dowody wpłat) składek za ostatnie 6 miesiecy
    • Informacja dotycząca zobowiązań firmowych wnioskodawcy - pobierz wzór

    W jaki sposób rozliczasz się z Urzędem Skarbowym?

    Działalność gospodarcza – pełna księgowość:

    dla wniosków składanych w miesiącu styczniu lub lutym:

    • PIT 36 wraz z załącznikiem PIT-B lub, gdy nie został jeszcze złożony Rachunek Zysków i Strat z podsumowaniem danych za miesiące od 01 stycznia do 31 grudnia ubiegłego roku
    • Zestawienie ewidencji środków trwałych i stawek amortyzacyjnych (jeśli dotyczy)
    • Zestawienie zaksięgowanych kosztów leasingowych (leasing operacyjny) w przypadku obciążeń leasingowych obsługiwanych krócej niż 12 miesięcy za ubiegły rok (jeśli dotyczy)

    dla wniosków składanych w miesiącach od marca do grudnia:

    • PIT 36 wraz z załącznikiem PIT-B lub, gdy nie został jeszcze złożony Rachunek Zysków i Strat z podsumowaniem danych za miesiące od 01 stycznia do 31 grudnia ubiegłego roku
    • Rachunek Zysków i Strat z podsumowaniem danych za miesiące bieżącego roku (od początku roku do ostatniego rozliczonego miesiąca)
    • Rachunek Zysków i Strat z podsumowaniem danych za analogiczne miesiące poprzedniego roku
    • Zestawienie ewidencji środków trwałych i stawek amortyzacyjnych (jeśli dotyczy)
    • Zestawienie zaksięgowanych kosztów leasingowych (jeśli dotyczy)


    UWAGA: ww. zestawienia sporządzane dla potrzeb obliczenia podatku dochodowego powinny być potwierdzone przez właściciela, księgową lub biuro rachunkowe prowadzące rachunkowość firmy

    Działalność gospodarcza – księga przychodów i rozchodów zasady ogólne oraz uproszczona forma wpłaty zaliczek

    dla wniosków składanych w miesiącu styczniu lub lutym:

    • PIT 36 wraz z załącznikiem PIT-B lub, gdy nie został jeszcze złożony PKPiR z podsumowaniem danych za miesiące od 01 stycznia do 31 grudnia ubiegłego roku
    • Zestawienie ewidencji środków trwałych i stawek amortyzacyjnych (jeśli dotyczy)
    • Zestawienie zaksięgowanych kosztów leasingowych (jeśli dotyczy)

    dla wniosków składanych w miesiącach od marca do grudnia:

    • PIT 36 wraz z załącznikiem PIT-B lub, gdy nie został jeszcze złożony KPKiR z podsumowaniem danych za miesiące od 01 stycznia do 31 grudnia ubiegłego roku
    • Zestawienie danych finansowych za bieżący okres  (PKPiR do wglądu Doradcy)
    • Zestawienie danych finansowych za analogiczny okres poprzedniego roku na podstawie książki przychodów i rozchodów (PKPiR do wglądu Doradcy)
    • Zestawienie ewidencji środków trwałych i stawek amortyzacyjnych (jeśli dotyczy)
    • Zestawienie zaksięgowanych kosztów leasingowych (jeśli dotyczy)

    Działalność gospodarcza – ryczałt podatkowy

    • Deklaracja podatkowa za ubiegły rok PIT-28 lub gdy nie została jeszcze złożona zestawienie na podstawie ewidencji przychodów za dany okres (ewidencja do wglądu Doradcy)
    • Zestawienie przychodów za bieżący okres na podstawie ewidencji przychodów (ewidencja do wglądu Doradcy)

    Działalność gospodarcza – karta podatkowa

    • Aktualna decyzja ustalająca wysokość podatku dochodowego
    Działalność wykonywana osobiście, (umowy zlecenia, umowy o dzieło)
    • Oświadczenie o dochodach z umów cywilnoprawnych (jeśli posiadasz rachunek w ING Banku Śląskim na który od 6 miesięcy wpływają regularnie Twoje dochody) - pobierz wzór lub
    • Zaświadczenie o źródle i wysokości miesięcznych dochodów - pobierz wzór lub
    • Deklaracja podatkowa PIT za ostatni rok podatkowy lub inne dokumenty potwierdzające uzyskiwanie dochodów z ostatnich 12 miesięcy (umowy wraz z dowodami potwierdzającymi otrzymanie zapłaty)
    Emerytura, renta, świadczenie przedemerytalne
    • Dokument potwierdzający prawo do świadczenia np. decyzja o przyznaniu / waloryzacji renty lub emerytury
    • Dokument wskazujący okres na jaki została przyznana renta
    • Dokument potwierdzający wypłatę świadczenia za ostatni okres (np. ostatni odcinek renty lub emerytury, wyciąg z konta)
    Kontrakt menedżerski, sportowy
    • Umowa / kontrakt,
    • Zaświadczenie o źródle i wysokości miesięcznych dochodów - pobierz wzór lub
    • Oświadczenie o dochodach (jeśli posiadasz rachunek w ING Banku Śląskim, na który od 6 miesięcy wpływają regularnie Twoje dochody) - pobierz wzó
    Inne (najem, dzierżawa)

    W przypadku dochodów osiąganych z tytułu wynajmu nieruchomości:

    • Deklaracja podatkowa za ostatni rok podatkowy
    • Oświadczenie o dochodach z umów cywilnoprawnych -  pobierz wzór
    • Aktualne umowy najmu wraz z aneksami i załącznikam
    Dochody z tytułu posiedzeń Zarządu i/lub Rady Nadzorczej
    • Umowa spółki wraz z aneksami i załącznikami
    • Uchwała zgromadzenia wspólników
    • Deklaracja podatkowa za ostatni rok podatkowy
    • Zaświadczenie o źródle i wysokości miesięcznych dochodów - pobierz wzór - potwierdzające wysokość osiąganego dochodu w roku bieżącym
    Marynarze
    • Książeczka żeglarska - kopie stron z danymi osobowymi oraz wpisanymi datami zamustrowania i wymustrowania z okresu ostatnich 12 miesięcy
    • Umowy o pracę (kontrakty) z ostatnich 12 miesięcy przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłeg
    Dochody z tytułu dywidendy
    • Uchwała zgromadzenia wspólników / akcjonariuszy w sprawie podziału i wypłaty zysków
    • Zaświadczenie potwierdzajace wysokość wypłaconej dywydendy lub wyciag z konta potwierdzający wpływ wypłaconej dywidendy
    Dochody z tytułu wykonywania zawodu syndyka (nieprowadzącego działalności gospodarczej)
    • Deklaracja podatkowa za ostatnie 2 lata
    • Dokumenty potwierdzające wykonywanie zawodu w ostatnich 24 miesiącach: postanowienia sądu informujące o powołaniu danej osoby na funkcję syndyka masy upadłościowej w danym postępowaniu
    • Odpis postanowienia sądu o przyznanym wynagrodzeniu

RozwińZwiń

Pytania i odpowiedzi


  • Czym różnią się oferty 0% prowizji i obniżona marża

    Oprócz standardowej oferty cenowej możesz skorzystać z jednej z dwóch opcji dodatkowych - 0% prowizji albo obniżona marża.

    Warunkiem jest posiadanie lub otworzenie przed podpisaniem umowy kredytowej konta osobistego w ING Banku Śląskim, oraz posiadanie lub deklaracja wpływów na ten rachunek w wysokości min. 2000zł miesięcznie. Sam fakt posiadania rachunku nie obliguje Klienta automatycznie do obsługi kredytu za jego pośrednictwem. Oferty Obniżona marża i 0% prowizji nie łączą się.

    W rezultacie oferujemy kredyt/pożyczkę w trzech ofertach:

    • standardowej
    • 0% prowizji (przeznaczona dla klientów posiadających konto w ING)
    • obniżonej marży (przeznaczona jest dla klientów posiadających konto w ING)

    Jeśli masz konto osobiste w ING Banku Śląskim i zależy Ci na:

    • obniżeniu kosztów uruchomienia kredytu, skorzystaj z opcji 0% prowizji,
    • obniżeniu wysokości rat w całym okresie kredytowania, wybierz opcję obniżona marża.

    Jeśli nie masz jeszcze konta osobistego w naszym banku, załóż je przez internet lub w jednym z oddziałów i skorzystaj z lepszej oferty.

  • Co to jest kredyt hipoteczny?

    Kredyt hipoteczny to kredyt, którego zabezpieczeniem jest hipoteka na nieruchomości przeznaczony na konkretny cel mieszkaniowy, np. kupno mieszkania, domu, budowę, remont.
    W ING Banku Śląskim możesz wziąć kredyt w złotówkach na okres do 35 lat.

  • Jakie warunki muszę spełnić aby otrzymać kredyt hipoteczny?

    Aby uzyskać kredyt hipoteczny, musisz spełnić następujące warunki:

    • Posiadać zdolność kredytową, twoja sytuacja finansowa musi pozwalać Ci na terminowe spłacanie kredytu.
    • Posiadać nieruchomość, która będzie zabezpieczeniem spłaty kredytu. Wartość nieruchomości musi być większa od kwoty kredytu. Zabezpieczeniem może być nieruchomość, którą zamierzasz dopiero kupić za pieniądze otrzymane z kredytu.
  • Co to są raty równe i malejące?
    • Raty równe zmieniają się wyłącznie wraz ze zmianą oprocentowania. Maleją również miesięczne odsetki, ale kapitał doliczany jest tak, aby wpłacana przez Ciebie miesięczna kwota była taka sama. Dlatego na początku spłacania kredytu większa część raty to przede wszystkim odsetki, a pod koniec spłacasz głównie kapitał.
    • Raty malejące na początku są wyższe od rat stałych, ale wraz z upływem czasu maleją. W każdej racie jest taka sama część spłacanego kapitału. Do tego dodaje się odsetki, które wraz ze spłatą kredytu są coraz mniejsze.
  • Za co płacę biorąc kredyt? Jakie są koszty kredytu?

    Na koszt kredytu składają się koszt jednorazowy, koszt stały i opłaty dodatkowe niezależne od banku (np. opłaty skarbowe, opłaty sądowe).

    Koszty jednorazowe mogą składać się z:

    • prowizji za rozpatrzenie wniosku kredytowego - ING Bank Śląski nie pobiera tej prowizji,
    • prowizji za udzielenie kredytu,
    • prowizji za wcześniejszą spłatę kredytu,
    • opłaty za zmiany w umowie kredytowej,
    • opłaty z tytułu ustanowienia zabezpieczeń.

    Koszty stałe to:

    • odsetki płacone w każdej racie (wpływa na nie wysokość oprocentowania).
  • Co oznacza zabezpieczenie przejściowe?

    Jest to tymczasowe zabezpieczenie spłaty kredytu do momentu wpisu hipoteki na rzecz Banku. Stosuje się różne formy zabezpieczeń przejściowych – w ING Banku Śląskim jest to podwyższenie marży Banku.

  • Co to jest cesja?

    Jest to umowa cywilnoprawna, na mocy której wierzyciel przenosi swoją wierzytelność na osobę trzecią.

  • Co wybrać: kredyt czy pożyczkę hipoteczną?

    Musisz najpierw ustalić, na co potrzebujesz pieniędzy. Takie rzeczy, jak kupno mieszkania, budowa czy remont sfinansujesz kredytem hipotecznym (jest on przeznaczony na konkretny cel mieszkaniowy).

    Natomiast jeśli potrzebujesz pieniędzy, ale nie chcesz mówić na co, wtedy wnioskuj o pożyczkę hipoteczną. Dostaniesz gotówkę i wydasz ją na co chcesz.

  • Czy jest ustalona minimalna kwota kredytu?

    Tak.

    Minimalna kwota kredytu hipotecznego wynosi 40 000 zł.

  • Czy kredytem hipotecznym ING Banku Śląskiego mogę spłacić kredyty zaciągnięte w innych bankach?

    Tak. Kredyt hipoteczny może być przeznaczony na spłatę kredytów przeznaczonych na cele mieszkaniowe, jak i na konsolidację (tzw. kredyt konsolidacyjny) innych zobowiązań niemieszkaniowych m.in. kredytów gotówkowych, limitów zadłużenia, kart kredytowych.

  • Czy można zwiększyć kwotę kredytu w trakcie okresu kredytowania?

    Tak, jeżeli dana inwestycja nie została jeszcze ukończona. Warunkiem jest posiadanie wystarczającej zdolności kredytowej.

    Kwota kredytu może zostać zwiększona do maksymalnie 80% wartości nieruchomości.

  • Czy oboje małżonków musi przystąpić do kredytu?

    Tak, o ile nie posiadają rozdzielności majątkowej.
    Jeśli istnieje rozdzielność majątkowa małżonków, do kredytu może przystąpić jedno z nich.

  • Co to jest karencja?

    Karencja to okres, w którym zawieszona zostaje spłata kapitału.

    Kredytobiorca spłaca wtedy tylko odsetki.

  • W jaki sposób spłacany jest kredyt?

    Kredyt spłacany jest w ratach miesięcznych, które mogą być malejące lub równe (tzw. annuitetowe).

  • Na jak długi okres można zaciągnąć kredyt?

    Kredyt hipoteczny i budowlano-hipoteczny można zaciągnąć na okres od 1 roku do 35 lat (z uwzględnieniem okresu karencji).

    Okres karencji wynosi maksymalnie:

    • dla kredytu hipotecznego 12 miesięcy,
    • dla kredytu budowlano-hipotecznego - 24 miesiące.
  • Kto to jest główny kredytobiorca?

    Jest to Kredytobiorca z najwyższym dochodem przyjętym do analizy zdolności kredytowej.

  • Kiedy wkład własny może wynosić 0%?

    Wkład własny nie jest wymagany, jeśli kredyt ma być przeznaczony np. na:

    • przekształcenie prawa lokatorskiego w spółdzielcze własnościowe prawo lub odrębną własność,
    • wykup lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego stanowiących własność zakładu pracy lub mienie komunalne,
    • spłatę kredytów i/lub innych zobowiązań zaciągniętych w bankach na finansowanie celów mieszkaniowych,
    • remont nieruchomości.

    W tych przypadkach gdy istnieje mozliwość sfinansownia 100% kosztu inwestycji, kwota kredytu nie może jednak przekroczyć 80% wartości nieruchomości.

  • Jakie jest oprocentowanie kredytu hipotecznego i od czego zależy?

    Dla kredytów hipotecznych w PLN obowiązuje oprocentowanie zmienne oparte o stawkę rynkową WIBOR 6M + marża Banku.
    Marża Banku uzależniona jest od kwoty kredytu oraz jej stosunku do wartości nieruchomości jak również od celu kredytowania.

  • Czy zabezpieczeniem docelowym może być hipoteka na nieruchomości innej niż kredytowana?

    Tak, pod warunkiem jednak, że nieruchomość spełnia wymogi Banku i zostanie zaakceptowana jako zabezpieczenie kredytu.

  • Czy w przypadku niskiej (niewystarczającej) zdolności kredytowej można ustanowić dodatkowe zabezpieczenie kredytu w formie polisy na życie kredytobiorcy?

    Nie.

    Aby uzyskać kredyt, musisz posiadać wystarczającą zdolność kredytową.

  • Co to jest WIBOR?

    Jest to stawka określająca wysokość oprocentowania pożyczek na rynku międzybankowym (stopa procentowa od środków pożyczanych między bankami).

  • Czy warto się ubezpieczyć i dlaczego?

    Ubezpieczenia ochronne oferowane przez ING Bank Śląski S.A. to gwarancja zwiększonego poczucia bezpieczeństwa finansowego naszych Kredytobiorców oraz ich Bliskich.

    Ochrona ubezpieczeniowa dostępna jest w trzech alternatywnych wariantach:

    • Opcja Życie - ubezpieczenie oferowane we współpracy z ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A., zapewniające spłatę kredytu w przypadku śmierci Kredytobiorcy.
    • Program ubezpieczeniowy Bezpieczny Kredyt Standard – pakiet ubezpieczeniowy oferowany we współpracy z TU Europa S.A. oraz TU na Życie Europa S.A., zapewniający spłatę kredytu w przypadku śmierci Kredytobiorcy lub utraty stałego źródła dochodu przez Kredytobiorcę.
    • Program ubezpieczeniowy Bezpieczny Kredyt Premium – pakiet ubezpieczeniowy oferowany we współpracy z TU Europa S.A. oraz TU na Życie Europa S.A., zapewniający spłatę kredytu w przypadku śmierci Kredytobiorcy, utraty stałego źródła dochodu, czasowej niezdolności do pracy przez Kredytobiorcę, trwałej i czasowej niezdolności do pracy lub poważnego zachorowania Kredytobiorcy.

    Oferta ubezpieczeń ochronnych jest skierowana do wąskiego grona Kredytobiorców ING Banku Śląskiego S.A. i jest skorelowana z produktem hipotecznym - w przypadku zajścia zdarzenia ubezpieczeniowego świadczenie wypłacone przez zakład ubezpieczeń przeznaczone jest na spłatę kredytu lub spłatę rat kredytu.

    Korzyści:

    • prostota przystąpienia i komfort wnoszenia opłat z tytułu ubezpieczenia – opłata pobierana jest w dniu płatności raty, w sposób automatyczny, z rachunku do obsługi kredytu;
    • brak skomplikowanych ankiet medycznych
    • zabezpieczenie Rodziny i Najbliższych w razie śmierci Ubezpieczonego;
    • pomoc finansowa Kredytobiorcy w przypadku utraty pracy (Bezpieczny Kredyt Standard) lub utraty pracy, czasowej niezdolności do pracy i całkowitej niezdolności do pracy, poważnego zachorowania (Bezpieczny Kredyt Premium).

    Dodatkowo, przystąpienie do ubezpieczeń ochronnych daje możliwość skorzystanie z preferencji cenowych przy ubieganiu się o kredyt hipoteczny.

    Klienci, którzy posiadają lub otworzą przed podpisaniem umowy kredytowej rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w ING Banku Śląskim S.A. oraz posiadają/zadeklarują wpływy na ROR w wysokości min. 2000 zł miesięcznie i jednocześnie złożą deklarację przystąpienia do Programu ubezpieczeniowego Bezpieczny Kredyt Standard lub Programu Opcja Życie mogą skorzystać z obniżonej marży o 0,1 pp, a w przypadku złożenia deklaracji przystąpienia do Programu ubezpieczeniowego Bezpieczny Kredyt Premium aż o 0,2 pp.

    Przeczytaj więcej o ubezpieczeniach

  • Mam już kredyt - czy mogę dostarczyć do Banku polisę (umowę ubezpieczenia) drogą elektroniczną?

    Tak.

    Istnieje możliwość przesłania obrazu elektronicznego umowy ubezpieczenia wraz z potwierdzeniem opłacenia składki na adres e-mail kredyty_polisy@ingbank.pl

    Więcej infomacji na temat dostarczenia polisy do banku

  • W jakich walutach bank akceptuje dochody?

    Bank akceptuje tylko dochody uzyskiwane w złotówkach.

RozwińZwiń

Potrzebujesz kredytu?Skontaktuj sięOddzwonimy, doradzimy.

Poradniki kredytowe