Harmonogram spłaty kredytu

Wysokość swojej raty i aktualne oprocentowanie możesz sprawdzić w systemie bankowości internetowej. Tam znajdziesz aktualny terminarz spłat, saldo zadłużenia oraz termin płatności najbliższej raty. Zaloguj się do bankowości internetowej

Jeśli nie posiadasz bankowości internetowej harmonogram będziesz otrzymywał listem zwykłym na Twój adres korespondencyjny.


Ubezpieczenia

Ubezpieczenia nieruchomości

Wybrana przez Ciebie nieruchomość jest zabezpieczeniem kredytu hipotecznego i musi być ubezpieczona. Możesz skorzystać z oferty ubezpieczenia przygotowanej specjalnie dla naszych klientów.

Jak dostarczyć online polisę od innego ubezpieczyciela?
1. Zeskanuj lub zrób zdjęcie:

  • polisy z adnotacją o cesji praw ubezpieczenia na rzecz naszego banku oraz
  • dowodu opłacenia polisy lub składki
     

2. Prześlij dokumenty za pośrednictwem strony www.ingbank.pl/warunki-umowne

 

Ubezpieczenie ochronne

 

Możesz również wykupić dodatkowe ubezpieczenie ochronne. Dzięki temu zapewnisz sobie i rodzinie spokój oraz pewność spłaty kredytu w przypadku np. śmierci jednego z kredytobiorców, utraty pracy, problemów wynikających z choroby.

Dowiedz się więcej

 

Ubezpieczenie ochronne kupione za naszym pośrednictwem to:

Atrakcyjne warunki finansowania

Pełny zakres ochrony

Wygoda i oszczędność czasu

Czy wiesz, że:

Za pośrednictwem ING Banku Śląskiego w każdej chwili możesz dokupić ubezpieczenie ochronne do kredytu lub nieruchomości.

Sprawdź co możesz na tym zyskać

Jak zgłosić zdarzenie ubezpieczeniowe

Roszczenie możesz zgłosić bezpośrednio do Towarzystwa Ubezpieczeń, niezwłocznie po wystąpieniu zdarzenia ubezpieczeniowego, dane kontaktowe znajdziesz na Twojej polisie ubezpieczeniowej.


Co dalej po podpisaniu umowy?

Podpisałeś już umowę o kredyt? Zobacz 5 wskazówek, które pomogą Ci sprawnie przejść przez pozostałe formalności.

Rozliczanie transz kredytu

Kredyt budowlany lub kredyt na remont wypłacamy w transzach, to znaczy, że pieniądze otrzymujesz po kolejnych etapach prowadzonej inwestycji. Pierwszą transzę  otrzymasz, kiedy spełnisz warunki wymagane do uruchomienia kredytu. Kolejne transze rozliczasz z doradcą. 

 

Jak uruchomić kolejne transze?

Będziemy potrzebowali zdjęć, które potwierdzą postępy inwestycji.

Zmiany w umowie

Możesz zmienić niektóre postanowienia umowy, jednak  wszystkie zmiany w umowie kredytowej wymagają aneksu. Aneksy muszą być podpisane w oddziale przez wszystkich kredytobiorców.

Telefonicznie możesz zamówić aneks jeżeli chcesz: wydłużyć okres budowlany lub po nadpłacie skrócić okres kredytowania, bądź zmienić raty równe na malejące.

Skontaktuj się z Twoim doradcą hipotecznym lub zadzwoń na infolinię, umówimy Cię na spotkanie, jeżeli chcesz zmienić: dzień płatności raty, podwyższyć kwotę kredytu, wydłużyć okres spłaty, zmienić konto do spłaty.

Zadzwoń na infolinię:
+48 32 357 00 57  (pon. - pt. 8:00 - 20:00, sob. 8:00 - 16:00)
(koszt połączenia wg stawek operatorów)

Jeżeli chcesz uaktualnić: swoje dane teleadresowe, wyrazić lub cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, zaloguj się do systemu bankowości internetowej.

Za niektóre aneksy pobierana jest opłata zgodna z TOiP.


Nadpłata i całkowita spłata kredytu
 

  • Jeśli chcesz nadpłacić część kredytu lub całkowicie go spłacić możesz to zrobić w systemie bankowości internetowej. Wybierz właściwą opcję spłaty. Zwróć też uwagę na ewentualne opłaty za wcześniejszą spłatę. Po każdej nadpłacie generuje się nowy harmonogram spłat rat.
  • Po całkowitej spłacie kredytu przygotujemy do 14 dni kalendarzowych dokumenty pozwalające na zwolnienie zabezpieczeń. Wyślemy je na Twój adres korespondencyjny listem poleconym.

 

Opinie i zaświadczenia o kredycie


Potrzebujesz naszej opinii lub zaświadczenia dotyczącego historii spłat, wysokości salda, duplikatu umowy bądź innych informacji o kredycie?
Zadzwoń na infolinię: +48 32 357 00 57 (pon.-pt. 8.00-20.00, sob. 8.00-16.00). 
Koszt połączenia wg stawek operatora.

Kłopoty ze spłatą kredytu

Jeśli masz problem ze spłatą kredytu, dopasujemy wysokość rat do Twoich aktualnych możliwości finansowych. Pomożemy Ci w zmodyfikowaniu Twojego zadłużenia w ramach restrukturyzacji zadłużenia czyli stałej lub czasowej zmianie warunków spłaty kredytu. Im szybciej zgłosisz swoje problemy, tym lepiej. 

  1. Wypełnij wniosek o zmianę warunków spłaty. Jeżeli kredyt jest udzielony kilku osobom, wniosek musi być wypełniony i podpisany przez każdą z nich zgodnie ze wzorem podpisu złożonym w banku.
  2. Dostarcz wniosek do najbliższego oddziału lub mailowo – zeskanowany wniosek wyślij na adres restrukturyzacja@ingbank.pl

O naszej decyzji poinformujemy Cię telefonicznie lub listownie.

Pobierz wniosek o zmianę warunków spłaty

Pomoc w razie problemów ze spłatą

Telefonicznie

Opóźnienia w spłacie zobowiązań +48 32 357 00 88 (8:00 - 18:00 od poniedziałku do piątku)


Restrukturyzacja +48 32 357 00 76 (8:00 - 18:00 od poniedziałku do piątku)


Windykacja (w tym prowadzona przez firmy zewnętrzne)

polubowna: +48 32 357 00 72 egzekucyjna: +48 32 357 00 71

Jeśli Twoja pożyczka była ubezpieczona
- skontaktuj się z ubezpieczycielem: +48 801 500 300 lub +48 71 36 92 887

W oddziale banku

Zapraszamy do wizyty w jednym z naszych oddziałów

Znajdź najbliższy oddział

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców przeznaczony jest dla osób fizycznych, które znalazły się w trudnej sytuacji finansowej, a są zobowiązane do spłaty rat kredytu mieszkaniowego.

Wnioski w sprawie udzielenia wsparcia można składać, od 19 lutego 2016 roku, w oddziale banku (pobierz wniosek). Wsparcie przyznaje się w oparciu o umowę zawieraną między bankiem a kredytobiorcą. Może być ono wypłacane przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy w wysokości równowartości rat kapitałowych i odsetkowych kredytu mieszkaniowego, ale nie więcej niż 1 500 zł miesięcznie. Zwrot wsparcia przez kredytobiorcę następuje po upływie dwóch lat karencji, przez 8 kolejnych lat w równych, nieoprocentowanych miesięcznych ratach. Fundusz działa na podstawie ustawy z dnia 9 października 2015 roku o wsparciu kredytobiorców znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy. 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 9 października 2015 roku o wsparciu kredytobiorców znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej, którzy zaciągnęli kredyt hipoteczny.

Jeżeli nie kwalifikujesz się do przyznania wsparcia z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców a masz trudności z opłacaniem rat kredytu hipotecznego, możesz złożyć wniosek o zmianę warunków spłaty.

Jeśli masz pytania zadzwoń do nas: +48 32 357 00 76  
Godziny kontaktu: 8:00 - 18:00 (poniedziałek - piątek)

Poradniki kredytowe

Kiedy warto pomyśleć o przeniesieniu kredytu?

Sprawdź

Co powinieneś wiedzieć na temat ubezpieczenia do kredytu?

Sprawdź

Jakie są dodatkowe koszty przy zakupie nieruchomości?

Sprawdź

Jak wybrać najlepszą ofertę kredytu hipotecznego?

Sprawdź