Kredyt konsolidacyjny

Na spłatę zobowiązań finansowych w innych bankach - kredytów hipotecznych, pożyczek czy zadłużeń na kartach kredytowych. Zastąp swoje kredyty jednym, korzystniejszym kredytem w ING Banku Śląskim.

  • 0% prowizji albo obniżona marża Oprócz oferty standardowej masz do wyboru dwie oferty specjalne, dzięki którym obniżasz koszty uruchomienia kredytu albo ratę kredytu przez cały okres spłaty.
  • Profesjonalna pomoc specjalistySpecjalista przyjedzie na spotkanie w dogodnym dla Ciebie terminie i miejscu, odpowie na pytania i pomoże w załatwieniu formalności.
  • Atrakcyjne warunki kredytowaniaOprocentowanie od 5,49% do 6,79% w PLN, okres kredytowania aż do 35 lat, spłata w ratach równych lub malejących, kwota od
    40 000 PLN do 80% wartości nieruchomości.
  • Pakiet dodatkowych korzyści Akceptowalne różne źródła dochodów, dodatkowa gotówka na dowolny cel, 0 zł za rozpatrzenie wniosku oraz pakiety ubezpieczeniowe, które zapewniają spłatę kredytu w przypadku m.in. śmierci i utraty źródła dochodu.

Skontaktuj się ze specjalistą 

Kredyt hipoteczny

 

 

Oblicz ratę kredytu

Wartość nieruchomości:Wartość kredytu:Okres spłaty w latach:Sposób spłaty kredytu:
lat

Oblicz ratę

Rozwiń
Niniejsza treść nie jest ofertą w rozumieniu przepisów prawa. Ma charakter wyłącznie informacyjny. Wyliczona kwota kredytu oraz kwota raty mają charakter orientacyjny a udzielenie kredytu oraz jego warunki uzależnione będą od wyniku oceny zdolności i wiarygodności kredytowej oraz proponowanego zabezpieczenia. Bank zastrzega sobie również prawo do rezygnacji z zawarcia umowy. Z uwagi na funkcjonalność powyższego kalkulatora informacja dot. RRSO podana poniżej odnosi się do przykładowej kwoty kredytu.
 

Tylko cztery kroki do kredytu

Zrób pierwszy krok, skontaktuj się z naszym specjalistą

  1. 1 Skontaktuj się z naszym specjalistą:

    • wypełniając formularz,
    • dzwoniąc na numery 801 111 888 lub (32) 357 00 65,
    • odwiedzając placówkę Banku

    Skontaktuj się 

  2. 2 Spotkanie ze specjalistą

     

    Nasz specjalista przyjedzie we wskazane przez Ciebie miejsce, przedstawi najlepszą dla Ciebie ofertę, sporządzi listę dokumentów, które należy przygotować oraz poinformuje o wstępnej ocenie Twojej zdolności kredytowej.

  3. 3 Wypełnienie wniosku o kredyt

    Po skompletowaniu wymaganych dokumentów nasz specjalista pomoże Ci wypełnić wniosek kredytowy, poinformuje o zdolności kredytowej.

  4. 4 Uruchomienie kredytu

     

    Nasz specjalista poinformuje Cię o uzyskaniu kredytu oraz ustali z Tobą termin zawarcia umowy i jej warunki oraz termin uruchomienia kredytu.

 

Opłaty i prowizje

 
Kredyt konsolidacyjny w PLN
Oprocentowanie zmienne: oferta standardowa 6,29%
RRSO: 7,13%
Do obliczenia RRSO przyjęto: kwotę kredytu 200 000 zł; prowizję za udzielenie kredytu 2,20% kwoty kredytu, tj. przy kwocie kredytu 200 000 zł prowizja wyniesie: 4400 zł; opłatę za weryfikację wartości zabezpieczenia: 300 zł; w okresie 6 mies. od podpisania umowy oprocentowanie podwyższone o 0,3 p.p. z tyt. tymczasowego zabezpieczenia kredytu do czasu ustanowienia hipoteki w formie podwyższonej marży; ubezpieczenie nieruchomości od ognia i innych zdarzeń losowych liczone za cały okres kredytowania z opłatą roczną wg oferty dostępnej w Banku - 228,80 zł; okres spłaty: 30 lat, spłatę rat w równej wysokości; LTV: do 80%; PCC i opłaty sądowe za ustanowienie oraz wykreślenie hipoteki - łącznie: 319 zł (przy zabezpieczeniu na jednej nieruchomości).
Oprocentowanie zmienne: oferta 0% prowizji 6,29%
RRSO: 6,88%
Do obliczenia RRSO przyjęto: kwotę kredytu 200 000 zł; prowizję za udzielenie kredytu: 0zł; opłatę za weryfikację wartości zabezpieczenia: 300 zł; w okresie 6 mies. od podpisania umowy oprocentowanie podwyższone o 0,3 p.p. z tyt. tymczasowego zabezpieczenia kredytu do czasu ustanowienia hipoteki w formie podwyższonej marży; ubezpieczenie nieruchomości od ognia i innych zdarzeń losowych liczone za cały okres kredytowania z opłatą roczną wg oferty dostępnej w Banku - 228,80 zł; okres spłaty: 30 lat, spłatę rat w równej wysokości; LTV: do 80%; PCC i opłaty sądowe za ustanowienie oraz wykreślenie hipoteki - łącznie: 319 zł (przy zabezpieczeniu na jednej nieruchomości). Oferty „0% prowizji” oraz „Obniżona marża” skierowane są do osób, które posiadają lub założą konto osobiste w ING Banku Śląskim S.A przed podpisaniem umowy o kredyt oraz posiadają lub zadeklarują wpływy na ten rachunek w wysokości min. 2000 zł miesięcznie (opłata za prowadzenie rachunku od 0zł do 12zł/mies. - na potrzeby wyliczenia RRSO jako koszty prowadzenia rachunku przyjęto opłatę za prowadzenie rachunku Direct tj. 0zł*). Bank w okresie 3 lat od daty zawarcia umowy o kredyt, ma prawo do podwyższenia marży o 0,4 p.p. w stosunku rocznym, w przypadku niewykonania przez Kredytobiorcę zobowiązania polegającego na zapewnieniu wpływu w wysokości min. 2000 zł miesięcznie na w/w rachunek.
* inne koszty związane z rachunkiem wskazane są w TOiP
Oprocentowanie zmienne: oferta obniżona marża 5,89%
RRSO: 6,68%
Do obliczenia RRSO przyjęto: kwotę kredytu 200 000 zł; prowizję za udzielenie kredytu 2,20% kwoty kredytu, tj. przy kwocie kredytu 200 000 zł prowizja wyniesie: 4400 zł; opłatę za weryfikację wartości zabezpieczenia: 300 zł; w okresie 6 mies. od podpisania umowy oprocentowanie podwyższone o 0,3 p.p. z tyt. tymczasowego zabezpieczenia kredytu do czasu ustanowienia hipoteki w formie podwyższonej marży; ubezpieczenie nieruchomości od ognia i innych zdarzeń losowych liczone za cały okres kredytowania z opłatą roczną wg oferty dostępnej w Banku - 228,80 zł; okres spłaty: 30 lat, spłatę rat w równej wysokości; LTV: do 80%; PCC i opłaty sądowe za ustanowienie oraz wykreślenie hipoteki - łącznie: 319 zł (przy zabezpieczeniu na jednej nieruchomości). Oferty „0% prowizji” oraz „Obniżona marża” skierowane są do osób, które posiadają lub założą konto osobiste w ING Banku Śląskim S.A przed podpisaniem umowy o kredyt oraz posiadają lub zadeklarują wpływy na ten rachunek w wysokości min. 2000 zł miesięcznie (opłata za prowadzenie rachunku od 0zł do 12zł/mies. - na potrzeby wyliczenia RRSO jako koszty prowadzenia rachunku przyjęto opłatę za prowadzenie rachunku Direct tj. 0zł*). Bank w okresie 3 lat od daty zawarcia umowy o kredyt, ma prawo do podwyższenia marży o 0,4 p.p. w stosunku rocznym, w przypadku niewykonania przez Kredytobiorcę zobowiązania polegającego na zapewnieniu wpływu w wysokości min. 2000 zł miesięcznie na w/w rachunek.
* inne koszty związane z rachunkiem wskazane są w TOiP
Kredyt konsolidacyjny w PLN
Udzielenie kredytu
(w zależności od rodzaju oferty)
oferta standardowa oraz
oferta "obniżona marża":
2,2%
1,8% dla stałych klientów
1,4% w ramach oferty
Personal Banking oraz Private Banking

oferta "0% prowizji":
0%
Administrowanie rachunkiem technicznym brak opłaty
Opłata za inspekcję/kontrolę nieruchomości/prawa do lokalu, bez weryfikacji wartości: 150 PLN
Opłata za weryfikację/kontrolę wartości nieruchomości/prawa do lokalu. Uwaga: Zawiera opłatę za inspekcje nieruchomości, jeśli w danym przypadku wymagana. 300 PLN
Przedterminowa częściowa lub całkowita spłata Produktu hipotecznego dla umów zawieranych od 02.04.2012 r.
Uwaga
Prowizja nie jest pobierana:
  • po upływie 3 lat od daty uruchomienia produktu,
  • w przypadku pierwszej częściowej spłaty, w pierwszych 3 latach od uruchomienia produktu jeśli nadpłata nie przekracza 50% kwoty udzielonego produktu
  • jeśli umowa kredytowa stanowi inaczej.
2,0 % od spłaconej przed terminem
kwoty min. 200 PLN.
Wprowadzenie zmian do umowy kredytowej na wniosek Klienta, wyrażenie zgody na inne zobowiązanie Klienta, sporządzenie nowego planu spłaty na wniosek Klienta itp.
Opłata nie jest pobierana:
  • w sytuacjach pobierania prowizji lub opłaty za wykonanie czynności bankowej, które jednocześnie wymagają wprowadzenia zmian do umowy kredytowej
  • jeśli jedyną zmianą dokonywaną w umowie kredytowej jest zmiana numeru rachunku, z którego spłacany jest kredyt
200 zł
Sprawdzenie ustanowienia zabezpieczenia w przypadku, gdy Klient nie przedstawił w terminie określonym w umowie potwierdzenia ustanowienia zabezpieczenia (lub opłacenia składki) 75 zł
Ustanowienie zabezpieczenia w przypadku, gdy Klient nie ustanowił zabezpieczenia zgodnie z umową kredytową 100 zł

Wymagane dokumenty

Dokumenty ogólne

Dokumenty dotyczące nieruchomości

Wykaz wymaganych dokumentów uzależniony jest od rodzaju nieruchomości stanowiącej zabezpieczenie kredytu.

 

 
 
Gdy zabezpieczeniem jest lokal mieszkalny
  • Odpis z księgi wieczystej / Zaświadczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej o przysługującym prawie (dla praw spółdzielczych)
  • Umowa/y darowizny - jeśli była/y podstawą nabycia nieruchomości
Gdy zabezpieczeniem jest dom jednorodzinny
  • Odpis z księgi wieczystej
  • Dokument potwierdzający posadowienie zabudowań na działce: Kopia mapy ewidencyjnej z naniesionymi zabudowaniami lub Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie lub Potwierdzenie przyjęcia bez zastrzeżeń zgłoszenia o zakończeniu robót
  • Umowa/y darowizny - jeśli była/y podstawą nabycia nieruchomości
Gdy zabezpieczeniem jest działka gruntu
  • Odpis z Księgi Wieczystej
  • Wypis z ewidencji gruntów i kopia mapy ewidencyjnej
  • Dokument potwierdzający przeznaczenie terenu pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną tj. Informacja/zaświadczenie o przeznaczeniu w aktualnym planie zagospodarowania przestrzennego lub decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu potwierdzająca możliwość realizacji na działce zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej
  • Umowa/y darowizny - jeśli była/y podstawą nabycia nieruchomości

 

Dokumenty do weryfikacji zdolności kredytowej

Wykaz wymaganych dokumentów uzależniony jest od Twojego źródła dochodów.

 

 
 
Umowa o pracę, mianowanie, powołanie, wybór, stosunek służbowy
  • Zaświadczenie o źródle i wysokości miesięcznych dochodów - pobierz wzór lub
  • Oświadczenie o dochodach (jeśli posiadasz rachunek w ING Banku Śląskim na który od 6 miesięcy wpływają regularnie Twoje dochody) - pobierz wzór

W przypadku zmiany pracodawcy w ostatnich 3 m-cach oprócz wyżej wymienionych dokumentów należy dostarczyć także:



  • Umowę o pracę z poprzednim pracodawcą lub Świadectwo pracy od poprzedniego pracodawcy
  • Aktualną umowę o pracę
Działalność gospodarcza
  • Formularz dla osób prowadzących działalność gospodarczą - pobierz wzór
  • Wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
  • REGON
  • NIP
  • Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z podatkami lub potwierdzenia zapłaty (wyciągi z konta lub dowody wpłat) podatku za ostatnie 6 miesiecy
  • Zaświadczenie o nie zaleganiu ze składkami na rzecz ZUS lub potwierdzenia zapłaty (wyciągi z konta lub dowody wpłat) składek za ostatnie 6 miesiecy
  • Informacja dotycząca zobowiązań firmowych wnioskodawcy - pobierz wzór

W jaki sposób rozliczasz się z Urzędem Skarbowym?

  • działalność gospodarcza – pełna księgowość:

dla wniosków składanych w miesiącu styczniu lub lutym:

  • PIT 36 wraz z załącznikiem PIT-B lub, gdy nie został jeszcze złożony Rachunek Zysków i Strat z podsumowaniem danych za miesiące od 01 stycznia do 31 grudnia ubiegłego roku
  • Zestawienie ewidencji środków trwałych i stawek amortyzacyjnych (jeśli dotyczy)
  • Zestawienie zaksięgowanych kosztów leasingowych (leasing operacyjny) w przypadku obciążeń leasingowych obsługiwanych krócej niż 12 miesięcy za ubiegły rok (jeśli dotyczy)

dla wniosków składanych w miesiącach od marca do grudnia:

  • PIT 36 wraz z załącznikiem PIT-B lub, gdy nie został jeszcze złożony Rachunek Zysków i Strat z podsumowaniem danych za miesiące od 01 stycznia do 31 grudnia ubiegłego roku
  • Rachunek Zysków i Strat z podsumowaniem danych za miesiące bieżącego roku (od początku roku do ostatniego rozliczonego miesiąca)
  • Rachunek Zysków i Strat z podsumowaniem danych za analogiczne miesiące poprzedniego roku
  • Zestawienie ewidencji środków trwałych i stawek amortyzacyjnych (jeśli dotyczy)
  • Zestawienie zaksięgowanych kosztów leasingowych (jeśli dotyczy)


UWAGA: ww. zestawienia sporządzane dla potrzeb obliczenia podatku dochodowego powinny być potwierdzone przez właściciela, księgową lub biuro rachunkowe prowadzące rachunkowość firmy

  • działalność gospodarcza – księga przychodów i rozchodów zasady ogólne oraz uproszczona forma wpłaty zaliczek

dla wniosków składanych w miesiącu styczniu lub lutym:

  • PIT 36 wraz z załącznikiem PIT-B lub, gdy nie został jeszcze złożony PKPiR z podsumowaniem danych za miesiące od 01 stycznia do 31 grudnia ubiegłego roku
  • Zestawienie ewidencji środków trwałych i stawek amortyzacyjnych (jeśli dotyczy)
  • Zestawienie zaksięgowanych kosztów leasingowych (jeśli dotyczy)

dla wniosków składanych w miesiącach od marca do grudnia:

  • PIT 36 wraz z załącznikiem PIT-B lub, gdy nie został jeszcze złożony KPKiR z podsumowaniem danych za miesiące od 01 stycznia do 31 grudnia ubiegłego roku
  • Zestawienie danych finansowych za bieżący okres  (PKPiR do wglądu Doradcy)
  • Zestawienie danych finansowych za analogiczny okres poprzedniego roku na podstawie książki przychodów i rozchodów (PKPiR do wglądu Doradcy)
  • Zestawienie ewidencji środków trwałych i stawek amortyzacyjnych (jeśli dotyczy)
  • Zestawienie zaksięgowanych kosztów leasingowych (jeśli dotyczy)
  • działalność gospodarcza – ryczałt podatkowy
  • Deklaracja podatkowa za ubiegły rok PIT-28 lub gdy nie została jeszcze złożona zestawienie na podstawie ewidencji przychodów za dany okres (ewidencja do wglądu Doradcy)
  • Zestawienie przychodów za bieżący okres na podstawie ewidencji przychodów (ewidencja do wglądu Doradcy)
  • działalność gospodarcza – karta podatkowa
  • Aktualna decyzja ustalająca wysokość podatku dochodowego
Emerytura, renta, świadczenie przedemerytalne
  • Dokument potwierdzający prawo do świadczenia np. decyzja o przyznaniu / waloryzacji renty lub emerytury
  • Dokument wskazujący okres na jaki została przyznana renta
  • Dokument potwierdzający wypłatę świadczenia za ostatni okres (np. ostatni odcinek renty lub emerytury, wyciąg z konta)
Kontrakt menedżerski, sportowy
  • Umowa / kontrakt,
  • Zaświadczenie o źródle i wysokości miesięcznych dochodów - pobierz wzór lub
  • Oświadczenie o dochodach (jeśli posiadasz rachunek w ING Banku Śląskim, na który od 6 miesięcy wpływają regularnie Twoje dochody) - pobierz wzór
Inne (najem, dzierżawa)

W przypadku dochodów osiąganych z tytułu wynajmu nieruchomości:

  • Deklaracja podatkowa za ostatni rok podatkowy
  • Oświadczenie o dochodach z umów cywilnoprawnych -  pobierz wzór
  • Aktualne umowy najmu wraz z aneksami i załącznikami
Dochody z tytułu posiedzeń Zarządu i/lub Rady Nadzorczej
  • Umowa spółki wraz z aneksami i załącznikami
  • Uchwała zgromadzenia wspólników
  • Deklaracja podatkowa za ostatni rok podatkowy
  • Zaświadczenie o źródle i wysokości miesięcznych dochodów - pobierz wzór - potwierdzające wysokość osiąganego dochodu w roku bieżącym
Dochody z tytułu dywidendy
  • Uchwała zgromadzenia wspólników / akcjonariuszy w sprawie podziału i wypłaty zysków
  • Zaświadczenie potwierdzajace wysokość wypłaconej dywydendy lub wyciag z konta potwierdzający wpływ wypłaconej dywidendy
Dochody z tytułu wykonywania zawodu syndyka (nieprowadzącego działalności gospodarczej)
  • Deklaracja podatkowa za ostatnie 2 lata
  • Dokumenty potwierdzające wykonywanie zawodu w ostatnich 24 miesiącach: postanowienia sądu informujące o powołaniu danej osoby na funkcję syndyka masy upadłościowej w danym postępowaniu
  • Odpis postanowienia sądu o przyznanym wynagrodzeniu

Pytania i odpowiedzi

 
 
Czym różnią się oferty 0% prowizji i obniżona marża

Oprócz standardowej oferty cenowej możesz skorzystać z jednej z dwóch opcji dodatkowych - 0% prowizji albo obniżona marża.

Warunkiem jest posiadanie lub otworzenie przed podpisaniem umowy kredytowej konta osobistego w ING Banku Śląskim, oraz posiadanie lub deklaracja wpływów na ten rachunek w wysokości min. 2000zł miesięcznie. Sam fakt posiadania rachunku nie obliguje Klienta automatycznie do obsługi kredytu za jego pośrednictwem. Oferty Obniżona marża i 0% prowizji nie łączą się.

W rezultacie oferujemy kredyt/pożyczkę w trzech ofertach:

  • standardowej
  • 0% prowizji (przeznaczona dla klientów posiadających konto w ING)
  • obniżonej marży (przeznaczona jest dla klientów posiadających konto w ING)

Jeśli masz konto osobiste w ING Banku Śląskim i zależy Ci na:

  • obniżeniu kosztów uruchomienia kredytu, skorzystaj z opcji 0% prowizji,
  • obniżeniu wysokości rat w całym okresie kredytowania, wybierz opcję obniżona marża.

Jeśli nie masz jeszcze konta osobistego w naszym banku, załóż je przez internet lub w jednym z oddziałów i skorzystaj z lepszej oferty.

Co to jest kredyt konsolidacyjny?

Załóżmy, że masz kilka zobowiązań finansowych – w jednym banku kredyt na samochód, w drugim na pralkę, a do tego karty kredytowe i limit na koncie. W efekcie musisz miesięcznie płacić kilka rat w różnych bankach...

W takiej sytuacji możesz wziąć kredyt konsolidacyjny.
Dzięki temu będziesz spłacać jeden kredyt i w dodatku z niższą ratą.

Wystarczy, że masz nieruchomość, która jest zabezpieczeniem takiego kredytu i regularnie spłacasz swoje zobowiązania.

Kredyt konsolidacyjny to wygodniejsza i niższa rata.

Czy kredytem hipotecznym ING Banku Śląskiego mogę spłacić kredyty zaciągnięte w innych bankach?

Tak. Kredyt hipoteczny może być przeznaczony na spłatę kredytów przeznaczonych na cele mieszkaniowe, jak i na konsolidację (tzw. kredyt konsolidacyjny) innych zobowiązań niemieszkaniowych m.in. kredytów gotówkowych, limitów zadłużenia, kart kredytowych.

Jakie jest oprocentowanie kredytu hipotecznego i od czego zależy?

Dla kredytów hipotecznych w PLN obowiązuje oprocentowanie zmienne oparte o stawkę rynkową WIBOR 6M + marża Banku.
Marża Banku uzależniona jest od kwoty kredytu oraz jej stosunku do wartości nieruchomości jak również od celu kredytowania.

W jaki sposób spłacany jest kredyt?

Kredyt spłacany jest w ratach miesięcznych, które mogą być malejące lub równe (tzw. annuitetowe).

Na jak długi okres można zaciągnąć kredyt?

Kredyt hipoteczny i budowlano-hipoteczny można zaciągnąć na okres od 1 roku do 35 lat.

Dodatkowo czas ten może być wydłużony o okres karencji wynoszący maksymalnie:

  • dla kredytu hipotecznego 12 miesięcy,
  • dla kredytu budowlano-hipotecznego - 24 miesiące.
Za co płacę biorąc kredyt? Jakie są koszty kredytu?

Na koszt kredytu składają się koszt jednorazowy, koszt stały i opłaty dodatkowe niezależne od banku (np. opłaty skarbowe, opłaty sądowe).

Koszty jednorazowe mogą składać się z:

  • prowizji za rozpatrzenie wniosku kredytowego - ING Bank Śląski nie pobiera tej prowizji,
  • prowizji za udzielenie kredytu,
  • prowizji za wcześniejszą spłatę kredytu,
  • opłaty za zmiany w umowie kredytowej,
  • opłaty z tytułu ustanowienia zabezpieczeń.

Koszty stałe to:

  • odsetki płacone w każdej racie (wpływa na nie wysokość oprocentowania).
Co to są raty stałe i malejące?
  • Raty stałe zmieniają się wyłącznie wraz ze zmianą oprocentowania. Maleją również miesięczne odsetki, ale kapitał doliczany jest tak, aby wpłacana przez Ciebie miesięczna kwota była taka sama. Dlatego na początku spłacania kredytu większa część raty to przede wszystkim odsetki, a pod koniec spłacasz głównie kapitał.
  • Raty malejące na początku są wyższe od rat stałych, ale wraz z upływem czasu maleją. W każdej racie jest taka sama część spłacanego kapitału. Do tego dodaje się odsetki, które wraz ze spłatą kredytu są coraz mniejsze.
Czy jest ustalona minimalna kwota kredytu?

Tak.

Minimalna kwota kredytu hipotecznego wynosi 40 000 zł.

Co to jest WIBOR?

Jest to stawka określająca wysokość oprocentowania pożyczek na rynku międzybankowym (stopa procentowa od środków pożyczanych między bankami).

Co oznacza zabezpieczenie przejściowe?

Jest to tymczasowe zabezpieczenie spłaty kredytu do momentu wpisu hipoteki na rzecz Banku.

Tymczasowym zabezpieczeniem jest podwyższenie marży Banku.

Co to jest karencja?

Karencja to okres, w którym zawieszona zostaje spłata kapitału.

Kredytobiorca spłaca wtedy tylko odsetki.

Co to jest cesja?

Jest to umowa cywilnoprawna, na mocy której wierzyciel przenosi swoją wierzytelność na osobę trzecią.

Czy można zwiększyć kwotę kredytu w trakcie okresu kredytowania?

Tak, jeżeli dana inwestycja nie została jeszcze ukończona. Warunkiem jest posiadanie wystarczającej zdolności kredytowej.

Kwota kredytu może zostać zwiększona do maksymalnie 80% wartości nieruchomości.

Czy zabezpieczeniem docelowym może być hipoteka na nieruchomości innej niż kredytowana?

Tak, pod warunkiem jednak, że nieruchomość spełnia wymogi Banku i zostanie zaakceptowana jako zabezpieczenie kredytu.

Czy w przypadku niskiej (niewystarczającej) zdolności kredytowej można ustanowić dodatkowe zabezpieczenie kredytu w formie polisy na życie kredytobiorcy?

Nie.

Aby uzyskać kredyt, musisz posiadać wystarczającą zdolność kredytową.

Czy oboje małżonków musi przystąpić do kredytu?

Tak, o ile nie posiadają rozdzielności majątkowej.
Jeśli istnieje rozdzielność majątkowa małżonków, do kredytu może przystąpić jedno z nich.

Jakie warunki muszę spełnić aby otrzymać kredyt hipoteczny?

Aby uzyskać kredyt hipoteczny, musisz spełnić następujące warunki:

  • Posiadać zdolność kredytową, twoja sytuacja finansowa musi pozwalać Ci na terminowe spłacanie kredytu.
  • Posiadać nieruchomość, która będzie zabezpieczeniem spłaty kredytu. Wartość nieruchomości musi być większa od kwoty kredytu. Zabezpieczeniem może być nieruchomość, którą zamierzasz dopiero kupić za pieniądze otrzymane z kredytu.
Kiedy wkład własny może wynosić 0%?

Wkład własny nie jest wymagany, jeśli kredyt ma być przeznaczony np. na:

  • przekształcenie prawa lokatorskiego w spółdzielcze własnościowe prawo lub odrębną własność,
  • wykup lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego stanowiących własność zakładu pracy lub mienie komunalne,
  • spłatę kredytów i/lub innych zobowiązań zaciągniętych w bankach na finansowanie celów mieszkaniowych,
  • remont nieruchomości.

W tych przypadkach gdy istnieje mozliwość sfinansownia 100% kosztu inwestycji, kwota kredytu nie może jednak przekroczyć 80% wartości nieruchomości.

Kto to jest główny kredytobiorca?

Jest to Kredytobiorca z najwyższym dochodem przyjętym do analizy zdolności kredytowej.

Mam już kredyt - czy mogę dostarczyć do Banku polisę (umowę ubezpieczenia) drogą elektroniczną?

Tak.

Istnieje możliwość przesłania obrazu elektronicznego umowy ubezpieczenia wraz z potwierdzeniem opłacenia składki na adres e-mail kredyty_polisy@ingbank.pl

Więcej infomacji na temat dostarczenia polisy do banku