Wpłatomaty

Wygodna forma dokonywania wpłat gotówkowych poprzez sieć wpłatomatów Banku. Wpłatomat pozwala na wpłatę gotówki bezpośrednio na rachunek firmy. 

Sprawdź, jak otrzymać Teraz możesz złożyć wniosek przez internet

Jak to działa?

  • Włóż kartę do czytnika

    Włóż kartę do czytnika
    wpłatomatu i potwierdź poprawność informacji o numerze karty i rachunku (zgodnie z instrukcjami na ekranie).

  • Przygotuj gotówkę do wpłaty

    Przygotuj gotówkę do wpłaty
    Przygotuj wcześniej wpłaconą kwotę i liczbę banknotów. Pamiętaj aby banknoty nie były pogniecione, uszkodzone, przedarte, poplamione, zgięte, spięte spinaczami albo gumkami recepturkami. Wszelkie przedmioty niebędące banknotami (np. bilety, rachunki, spinacze itp.) mogą spowodować uszkodzenie urządzenia.

  • Przygotuj gotówkę do wpłaty

    Przygotuj gotówkę do wpłaty
    Przelicz wcześniej wpłacaną kwotę i liczbę banknotów. Pamiętaj aby banknoty były poukładane.

  • Zwróć uwagę na kierunek wkładania banknotów

    Zwróć uwagę na kierunek wkładania banknotów - w zależności od rodzaju urządzenia.
    Podłóż banknoty do otwartej szczeliny. Nie wrzucaj i nie dopychaj banknotów. Wpłatomat, po wykryciu obecności banknotów w otworze, wciągnie je do środka i zamknie przysłonę. Banknoty nierozpoznane (uszkodzone lub falsyfikaty) zostaną zwrócone.

  • Na ekranie pojawi się informacja

    Na ekranie pojawi się informacja o liczbie i nominale przyjętych banknotów
    Zatwierdź transakcję - to zakończy wpłatę na Twoje konto osobiste.

  • Zakończenie transakcji

    Po zatwierdzeniu transakcji wpłacona kwota zostanie zaksięgowana na Twoim koncie, a urządzenie wyda kartę oraz potwierdzenie transakcji zawierające informację o kwocie, liczbie i nominałach wpłaconych banknotów.

     

Realizacja wpłat

Wpłaty są realizowane na rachunkach:

  • natychmiast po ich dokonaniu - w przypadku wpłat w dni robocze dokonanych do godziny 20:00 oraz w soboty do godziny 15:00,
  • w najbliższym dniu roboczym następującym po dokonaniu wpłaty - w przypadku wpłat w dni robocze dokonanych po godzinie 20:00 i w soboty po godzinie 15:00 oraz w przypadku wpłat złożonych w niedziele i święta.

5 dobrych praktyk

1. Pieniądze na potrzeby wpłaty należy przygotować we właściwy sposób: 

  • należy przeliczyć kwotę wpłaty, tak aby wiedzieć jaką sumę potwierdzić w momencie, gdy wpłatomat poprosi o zatwierdzenie kwoty i liczby banknotów
  • przejrzeć wpłacane banknoty:
    - sprawdzić, czy pieniądze są w dobrym stanie, usunąć banknoty poplamione, naddarte i nadmiernie zużyte; wyrównać pogięte rogi banknotów;
    - usunąć obce przedmioty, jak: bilon, bilety, wydruki z kas fiskalnych, spinacze, itp.
    Uwaga: obce przedmioty mogą poważnie uszkodzić wpłatomat co powoduje niedostępność maszyny dla Klientów.
    - układanie banknotów nominałami nie jest konieczne, mogą być przemieszane – urządzenie samo policzy ile jakich banknotów podlega wpłacie.

2. Maksymalnie należy wpłacać 30 banknotów w jednym pliku.

3. Zalecany jest podział wpłacanej kwoty na conajmniej dwie części.

4. Banknoty do maszyny należy wkładać w odpowiedni do jej typu sposób – krótką lub długą krawędzią. Sposób wpłaty jest pokazany na filmie instruktażowym w każdym urządzeniu. Należy delikatnie podłożyć lub włożyć banknoty do właściwego otworu – wpłatomat sam pobierze banknoty.

5. Należy zachować potwierdzenie wpłaty, również z transakcji nieudanych, co ułatwi złożenie ewentualnej reklamacji.

Rozpatrywanie reklamacji

1. Reklamacje można zgłaszać:

  •  za pośrednictwem systemu bankowości internetowej ING BusinessOnLine,
  • telefonicznie poprzez Business Centre,
  • u doradcy Klienta,
  • korespondencyjnie, na adres Banku.

2. Dokładamy wszelkich starań, by rozpatrzyć reklamację niezwłocznie (jednak nie dłużej niż w ciągu 21 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia). Czas rozpatrzenia reklamacji zależy od kompletności podanych informacji dot. transakcji oraz od tego, czy do jej rozpatrzenia konieczne jest rozliczenie urządzenia.

3. Składając reklamację należy podać dokładną kwotę reklamacji, datę przeprowadzenia transakcji, lokalizację urządzenia gdzie dokonywana była transakcja oraz jej szczegóły. Podanie wyczerpującej informacji zapewni skrócenie czasu rozpatrzenia reklamacji.

Dlaczego warto korzystać z wpłatomatów?

  • Urządzenia dostępne są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, w sieci blisko 600 wpłatomatów w całym kraju.
  • Gotówka księgowana jest bezpośrednio na rachunku firmy w czasie rzeczywistym.