Uważaj na oszustów wyłudzających dane logowania do bankowości

28 wrz 2017

Oszuści próbują wyłudzić dane podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. Nie podawaj swoich danych do logowania – oszuści mogliby je wykorzystać, aby włamać się na Twoje konto!

Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:

  • Nigdy nie wymagamy podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to również kodu SMS - chyba, że to Ty dzwonisz do banku i jest to kod uwierzytelniający
  • Nie prosimy Cię o zmianę, ani nie wysyłamy Ci nowych danych logowania.
  • Nie wysyłamy maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. numeru telefonu do autoryzacji transakcji.

Jak działają oszuści

Oszust dzwoni, podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. W trakcie rozmowy prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Następnie prosi o podanie kodu SMS. Na podstawie tych danych oszust może zmienić w bankowości numer telefonu do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. Oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach.

Zobacz także