Jak aktywować dostęp?

Zanim zalogujesz się pierwszy raz do bankowości internetowej, aktywuj do niej dostęp i nadaj swoje hasło.

Aktywuj dostęp

Jak odblokować dostęp lub zmienić hasło?

Jeśli zablokujesz dostęp do bankowości internetowej lub zapomnisz do niej hasła, nadaj nowe hasło.

Nadaj nowe hasło

Masz problem lub pytanie?

Zadzwoń do nas

Nasi konsultanci pracują przez całą dobę, 7 dni w tygodniu
(Koszt połączenia wg stawek operatora)

Pytania i odpowiedzi

  • Dostęp do systemu

  • Rachunki, oszczędności i karty

  • Przelewy i płatności

  • Historia i wyciągi

  • Autoryzacja transakcji

  • Bezpieczeństwo

  • Aplikacja mobilna

  • Moduł Makler

Dostęp do systemu

  • Jak zalogować się do systemu bankowości internetowej ING?
    1. Wpisz w przeglądarkę www.ingbank.pl.
    2. Wybierz przycisk "Zaloguj"znajduje się w prawym górnym rogu strony.
    3. Na następnej stronie wpisz - bez odstępów - swój login
    4. Kliknij przycisk "Dalej".
    5. Na następnej stronie uzupełnij wybrane znaki hasła. 

    Przykład: Twoje hasło to CzerwonyKapturek.

    Na ekranie widzisz ponumerowane pola: od 1 do 32. Pieć z nich jest jaśniejsza, niewypełniona - wpisz w nie odpowiednie znaki hasła. Załóżmy, że system wybrał pola nr 1, 3, 4, 7, 9. Dla Twojego hasła będą to znaki: C - e r - - n - K - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Hasło możesz wprowadzić także za pomocą klawiatury ekranowej - jest to bezpieczniejszy sposób niż korzystanie z klawiatury standardowej.

    Korzystając z klawiatury ekranowej możesz używać następujących klawiszy funkcyjnych:

    •  SHIFT – tym przyciskiem uruchamiasz znaki specjalne oraz duże litery. Przykład: zamiast „1” pojawi się „!”, a zamiast „q” - „Q”.
    •  CAPS LOCK – tym przyciskiem uruchamiasz duże litery. Przykład: zamiast "k" pojawi się "K". Aby wrócić do małych liter, wciśnij ponownie CAPS LOCK.
    •  ALT - tym przyciskiem uruchamiasz polskie znaki. Przykład: zamiast „o” pojawi się „ó”. 
    •  BACKSPACE – tym przyciskiem wyczyścisz ostatnie pole formularza. Kursor będzie migał w poprzednim polu.
    •  ENTER – tym przyciskiem wysyłasz do nas hasło. Tak samo działa „OK”, który znajduje się pod klawiaturą ekranową.

    Gdy wprowadzisz pięć wybranych znaków hasła, kliknij „Dalej”.

     

    Problemy z zalogowaniem się do systemu?

    Zaloguj się ponownie. Zwróć uwagę, czy wpisujesz dobry login i hasło - poprzednio mogła się wkraść literówka lub mógł być włączony CAPS LOCK. Czasami układ klawiatury zamienia litery "y" i "z".

    Ważne! 

    Jeśli pięć razy wpiszesz błędne hasło, system zablokuje dostęp do Twojej bankowości internetowej. W takiej sytuacji zadzwoń do nas: 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych lub komórkowych). Nasi konsultanci pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Oczywiście spróbujemy pomóc, jeśli nie możesz się zalogować także z innych powodów, np. technicznych.

     

    Prosimy, zawsze upewniaj się, że używasz nowoczesnego i bezpiecznego systemu operacyjnego. Wymagają tego nasze certyfikaty zabezpieczeń - SSL SHA-2.

    Dowiedz się więcej o wymaganiach SSL SHA-2

  • Czym jest i gdzie znajduje się identyfikator użytkownika?

    Identyfikator użytkownika to inaczej login, czyli indywidualny ciąg 10 znaków, któy otrzymujesz jako nasz klient. Zwykle login składa się z trzech liter imienia, trzech liter nazwiska oraz czterech losowych cyfr.

    Login znajdziesz w umowie o korzystanie z systemów bankowości elektronicznej oraz aneksach do tej umowy. Mogliśmy Ci go też przekazać przy składaniu przez Ciebie na naszej stronie Wniosku o udostępnienie systemu bankowości internetowej ING.

    Swój login możesz sprawdzić w oddziale naszego banku.

  • Czy mogę zmienić swój login?

    Tak, ale tylko w oddziale naszego banku.

    Ważne!

    Jeśli zmienisz login, system usunie dane, które były przypisane do dotychczasowego loginu: przelewy wzorcowe, nazwy własne dla rachunków, listę zdefiniowanych odbiorców przelewu.

  • Jakie musi być hasło dostępu do systemu bankowości internetowej ING?

    Hasło musi liczyć od 10 do 32 znaków i składać się z co najmniej jednej dużej litery, jednej małej litery i cyfry. Musi tez różnić się od wcześniejszych haseł w systemie i być trudne do odgadnięcia.

    Zobacz jak stworzyć bezpieczne hasło

    Co, jeśli źle wpiszę hasło?

    W takim przypadku zobaczysz komunikat: "Podano niepoprawną parę: nazwa użytkownika / hasło". Wpisz hasło jeszcze raz, najczęściej przyczyną błędu jest literówka lub włączony przez przypadek CAPS LOCK. 

    Jeśli pięć razy wpiszesz błędne hasło, system zablokuje dostęp do Twojej bankowości internetowej. W takiej sytuacji zadzwoń do nas: 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych lub komórkowych). Nasi konsultanci pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

  • Jak aktywować dostęp do systemu bankowości internetowej?

    Jeśli masz kod aktywacyjny otrzymany:

    1. w oddziale banku lub kurierem wraz z umową:

    •  Aktywuj konto przez Internet – kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją; 

    Aktywuj dostęp 

    2. listem pocztowym:

    •  Zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1

    Gdy zakończysz rozmowę z konsultantem, dokończ aktywację dostępu przez Internet – kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją. 

    Dokończ aktywację 

    Ważne! Nie zmieniaj kolejności powyższych czynności! 

    Jednorazowy kod aktywacyjny jest ważny przez 30 dni od dnia, w którym składasz nam dyspozycję. Po tym terminie będziesz potrzebować nowego kodu aktywacyjnego. 

    Jeżeli masz konto w PLN dla Klientów Indywidualnych z opcją autoryzacji procesu przelewem z Twojego rachunku w innym banku aktywuj konto przez Internet - kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją. W ostatnim kroku poprosimy Cię o wpisanie kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz w SMS-em. Kod ten wysyłamy na numer, który otrzymaliśmy we wniosku o otwarcie konta.

    Aktywuj dostęp 

    Jeżeli nie udało Ci się aktywować bankowości internetowej, skontaktuj się z nami: 801 601 607 – z telefonów stacjonarnych, (32) 357 00 10 – z telefonów stacjonarnych i komórkowych. Nasi konsultanci pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. 

  • Ile jest ważny kod aktywacyjny?

    30 dni od dnia, w którym składasz dyspozycję.

  • Ile kosztuje korzystanie z systemu bankowości internetowej ING?

    Założenie naszej bankowości jest bezpłatne. W niektórych przypadkach naliczamy opłaty za transakcje – wysokość tych opłat zależy od rodzaju rachunku. Zawsze jednak transakcje, które wykonujesz w bankowości internetowej są tańsze od tych samych transakcji w oddziale. Szczegóły znajdziesz w Tabeli Opłat i Prowizji.

    Zobacz Tabelę Opłat i Prowizji dla Klientów indywidualnych

  • Jak zablokować dostęp do systemu?

    Możesz to zrobić na trzy sposoby.

    1. Wybierz zakładkę "Dane i ustawienia" (w prawym górnym rogu ekranu), potem opcję "Blokada dostępu".
    2. Pięć razy wpisz błędne hasło.
    3. Udaj się do oddziału naszego banku lub zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych).
  • Jak odblokować dostęp do systemu?

    Jeśli jesteś klientem indywidualnym - wypełnij wniosek o odblokowanie systemu bankowości internetowej ING przez internet.

    W odpowiedzi wyślemy Ci SMS-em jednorazowy kod autoryzacyjny lub skontaktujemy się z Tobą przez usługę HaloŚląski.

    Jeśli nie można odblokować systemu SMS-em lub przez HaloŚląski , wyślemy Ci kopertę z kodem aktywacyjnym. Kod jest ważny 30 dni. Gdy otrzymasz kopertę, zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1.

    Znajdź najbliższy oddział ING Banku Śląskiego

    Odblokuj dostęp do systemu bankowości internetowej ING

  • Czy istnieją ograniczenia czasowe w dostępie do systemu bankowości internetowej ING?

    Nie, nasz system działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – w każdej chwili możesz złożyć dyspozycję.
    Dyspozycje realizujemy jednak w ustalonych terminach – w tym przypadku ma znaczenie, kiedy składasz nam zlecenie. 

    Zobacz tryb realizacji zleceń

    Oczywiście zdarzają się sytuacje losowe, kiedy musimy na jakiś czas wyłączyć system. Zawsze jednak wyświetlamy o tym informację.

  • Chcę zacząć korzystać z systemu bankowości internetowej ING - jak to zrobić?

    Jeśli nie masz jeszcze konta osobistego w naszym banku, otwórz je. Możesz to zrobić:

    •  przez internet - dla klientów indywidualnych

    Otwórz konto teraz

    • w oddziale

    Znajdź najbliższy oddział ING Banku Śląskiego

     

    Jeżeli masz kopertę z  kodem aktywacyjnym otrzymaną

    • w oddziale banku lub kurierem wraz z umową - aktywuj konto przez internet. Kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją

    Aktywuj dostęp do bankowości internetowej ING

    • listem pocztowym - zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1. 

    Gdy zakończysz rozmowę z konsultantem, dokończ aktywację dostępu przez Internet – kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją. 

    Aktywuj dostęp do bankowości internetowej ING 

    Ważne! Nie zmieniaj kolejności powyższych czynności!

    Jednorazowy kod aktywacyjny jest ważny przez 30 dni od dnia, w którym składasz nam dyspozycję. Po tym terminie będziesz potrzebować nowego kodu aktywacyjnego. 

    Jeżeli masz konto w PLN dla Klientów Indywidualnych z opcją autoryzacji procesu przelewem z Twojego rachunku w innym banku: 

    aktywuj konto przez internet – kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją.

     

    Aktywuj dostęp do systemu bankowości internetowej ING

    W ostatnim kroku poprosimy Cię o wpisanie kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz w SMS-em. Kod ten wysyłamy na numer, który otrzymaliśmy we wniosku o otwarcie konta. 

    Jeżeli nie udało Ci się aktywować bankowości internetowej, skontaktuj się z nami: 801 601 607 – z telefonów stacjonarnych, (32) 357 00 10 – z telefonów stacjonarnych i komórkowych. Nasi konsultanci pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. 

  • Czy mogę zalogować się do systemu bankowości internetowej ING z innego komputera niż mój?

    Tak - jeśli komputer jest podłączony do internetu i spełnia nasze wymagania techniczne.

  • Jaki jest czas trwania sesji użytkownika w systemie bankowości internetowej ING?

    15 minut od ostatniej czynności lub 30 minut od zalogowania się. Po tym czasie system poprosi Cię o ponowne wpisanie hasła.

  • Kto może korzystać z systemu bankowości internetowej ING?

    Każdy, kto ma przynajmniej jeden z poniższych rachunków:

    • Konto osobiste w PLN lub konto osobiste w walutach wymienialnych 
    • Otwarte Konto Oszczędnościowe (OKO) w złotych lub w walutach wymienialnych

    Udostępniamy też system bankowości internetowej osobom, które mają tylko kartę kredytową w naszym banku.

    Znajdź najbliższy oddział

  • Na jakich przeglądarkach działa system bankowości internetowej?
    • Internet Explorer (wersja 11.0 i nowsze)
    • Chrome (wersja 65 i nowsze)
    • Mozilla Firefox (wersja 59 i nowsze)
    • Safari (wersja 11 i nowsze)

Rachunki, oszczędności i karty

  • Chcę szybko sprawdzić stan konta - jak to zrobić?

    Wejdź do sekcji "Dzisiaj".

    Kwota „Mam” zawiera sumę dostępnych środków: na kontach oszczędnościowych i bieżących, w ramach limitu karty kredytowej i zadłużenia w koncie, inwestycji, lokat, kart wirtualnych i przedpłaconych oraz na kontach, których jesteś pełnomocnikiem, współwłaścicielem lub przedstawicielem.

  • Dlaczego saldo dostępne może być mniejsze niż bieżące?
    •  Saldo dostępne to pieniądze, z których możesz korzystać pomniejszone o blokady np. z niezaksięgowanej jeszcze transakcji kartą w sklepie.
    • Saldo bieżące nie wlicza tych blokad.
  • Czy system umożliwia jednocześnie dostęp do kont firmowego i osobistego?

    Jeżeli posiadasz konto firmowe prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą i jednocześnie posiadasz konto bankowe jako osoba, Bank nada Ci jeden Identyfikator Użytkownika (login) oraz jeden Numer Klienta do usługi Halo Śląski. Wymaga to zawarcia aneksu do umowy o wspólny identyfikator w dowolnej placówce.

    Jeżeli prowadzisz inną firmę (nie jednoosobową działalność gospodarczą) konieczne będzie posługiwanie się odrębnym Identyfikatorem Użytkownika (loginem).

  • Jak aktywować kartę i nadać jej PIN?

    Możesz to zrobić na dwa sposoby:

    1. Wejdź do sekcji „Dzisiaj" i kliknij link „Aktywuj kartę”. Nadaj PIN do karty - to ją aktywuje.
    2. Wejdź w menu „Moje finanse” - na górze strony głównej. Przy danej karcie kliknij link „Aktywuj kartę”. Nadaj PIN do karty - to ją aktywuje.
  • Jak zastrzec zagubioną lub skradzioną kartę?

    Możesz to zrobić na trzy sposoby. 

    1. Przez internet - zaloguj się do bankowości internetowej. Wejdź w zakładkę „Dane i ustawienia”, następnie „Bezpieczeństwo”. Po prawej stronie znajdziesz link „Zastrzeż kartę”.
    2. Przez telefon - zadzwoń pod numer 32 357 00 12 – jest czynny całą dobę. 
    3. W oddziale - udaj się do oddziału naszego banku. 
  • Gdzie znaleźć informacje o usłudze Serwis SMS?

    Tę informację znajdziesz w prawym górnym rogu, w zakładce „Profil”. Wejdź w nią, a następnie wybierz z lewego menu opcję  „Serwis SMS”. Zobaczysz następujące zakładki:​

    • Szczegóły – tu znajdziesz informacje na temat Twojego pakietu,
    • Udostępnianie – uruchomisz serwis SMS - jeśli masz usługę HaloŚląski,
    • Zmiana pakietu – tu raz w miesiącu możesz zmienić swój pakiet,
    • Zmiana numeru telefonu,
    • Rezygnacja.

Przelewy i płatności

  • Czy można anulować przelew?

    Nie, niestety. Jeśli błędnie wykonasz przelew , prosimy napisz nam o tym – np. wyślij wiadomość przez swój system bankowości.

    W systemie możesz edytować lub usuwać transakcje z przyszłą datą realizacji. Aby to zrobić, kliknij w „Zaplanowane ”, potem w zakładkę „Nadchodzące”, a następnie wybierz transakcję, któą chcesz edytować lub usunąć.

  • Co to jest przelew Express Elixir i jakie banki go obsługują?

    Przelew Express ELIXIR to przelew natychmiastowy. Realizujemy go w tzw. ciągłym trybie - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

    Aby wysłać ten przelew, wejdź w „Wykonaj transakcje”, kliknij „Czas realizacji” i wybierz „Expresowy".

    Listę banków, do których możesz wysłać ten przelew, znajdziesz tutaj.

    Dowiedz się więcej o przelewie Express ELIXIR

  • Co to są przelewy wzorcowe?

    W bankowości udostępniliśmy „Odbiorców”. To lista, na której możesz zapisać częstych odbiorców Twoich płatności. W szczegółach znajdziesz ostatnie płatności do danego odbiorcy. Dzięki temu szybciej je powtórzysz. 

    Nowego odbiorcę utworzysz w zakładce „Dodaj odbiorcę” z poziomu listy odbiorców. Wykonaj przelew, a następnie zapisz jego odbiorcę. 

    Zapisanych odbiorców wyszukasz z listy odbiorców, historii transakcji lub w wyszukiwarce podczas robienia przelewu – jak Ci wygodniej.

    Gdy system zaciągnie dane odbiorcy do formatki przelewu, możesz je edytować.

    Przelewy wzorcowe - walutowe i w PLN oraz zapisani odbiorcy, z których korzystasz regularnie w ING BankOnLine, w Moje ING zostaną udostępnione na jednej liście. Zachowamy pełną synchronizację pomiędzy danymi wzorców i kontrahentów w ING BankOnLine a kontaktami/odbiorcami w nowym systemie – oznacza to, że jeśli zapiszesz lub zmienisz kontakt w ING BankOnLine, to zmiany te zostaną naniesione na odbiorcę w Moje ING i odwrotnie.

  • Mój dowód osobisty stracił ważność i nie mogę wykonywać przelewów. Co mam teraz zrobić?

    Poczekaj na nowy dowód lub dodaj dane aktualnego paszportu.​

    Dane z nowego dowodu lub z paszportu uzupełnisz w systemie w zakładce „Dane i ustawienia”.

Historia i wyciągi

  • Za jaki okres w systemie Moje ING dostępne są wyciągi oraz historia transakcji?

    Najstarsza data, od jakiej udostępniamy te dane to 1 stycznia 2011 roku. Jeśli Twoje konto było otwarte później, dane te udostępniamy od daty otwarcia.

    Historia pokazuje dane do tzw. dnia bieżącego (włącznie). Wyciągi – do ostatniego wyciągu. 

    Możesz pobrać i zapisać wyciągi w PDF-ie.

  • Jak wyszukiwać w historii transakcji w Moim ING konkretne transakcje?

    1. Wejdź w zakładkę "Historia" i wybierz kryteria filtrowania, które Cię interesują:

    • wybór rachunku – wybierz rachunek, kilka albo wszystkie rachunki, do których masz uprawnienia,
    • wyszukiwarka tekstowa (livesearch) – wpisz co najmniej trzy znaki, aby w szybki sposób zawęzić wyniki wyszukiwania;
    • blok filtrów szczegółowych (otwierany na jeden klik), w którym możesz filtrować po: dacie (filtr daty), kwocie (filtr kwoty oraz suwak), typie transakcji (uznanie, obciążenie, wszystkie), rodzaju transakcji (przelewy przychodzące, przelewy na rachunki własne, przelewy na rachunki zewnętrzne, wpływy z odsetek, transakcje kartą, wypłaty z bankomatu, blokady dla transakcji kartą, opłaty i prowizje, ukryj transakcje na Smart Saver).
  • Jak otrzymać wersję papierową wyciągów lub potwierdzenie realizacji polecenia przelewu w Moim ING?

    Sprawdź, czy transakcja jest już zaksięgowania – tylko dla takich zleceń system wygeneruje potwierdzenie. Jeśli jest, zobaczysz w szczegółach transakcji link „Pobierz jako PDF”. Kliknij w niego, a plik ściągnie się na Twój komputer lub inne urządzenie.

  • Czy mogę pobrać potwierdzenie transakcji do pliku PDF, korzystając z przeglądarki Internet Expolrer?

    Tak. Sprawdź tylko jej ustawienia: Narzędzia / Opcje internetowe / Zaawansowane / Nie zapisuj zaszyfrowanych stron na dysku. Odznacz ostatnią opcję - jak na poniższym obrazku:

Autoryzacja transakcji

Autoryzacja mobilna

Autoryzacja SMS

  • Jak wygląda wiadomość SMS z kodem autoryzacyjnym?

    Taki SMS zawiera informację na temat Twojej dyspozycji, jednorazowy kod, datę i czas.

    Przykładowa treść SMS-a:

    ING Bank. Sprawdz KWOTE i RACHUNEK. Kod autoryzacyjny dla przelewu z rachunku 79 XXX 981 na kwote 533,00 to: 12345678**RRRR.MM.DD**gg:mm:ss.

    Ważne!

    Kod z SMS-a przepisz bez gwiazdek.

    Standardowo Twój telefon odbierze kod SMS od nas - od "ING". Jeśli jesteś za granicą lub Twój operator nie rozpoznaje nas jako nadawcy, wysyłamy taki kod z numerów +48 661 001 206 lub +48 503 498 127.

    W wyjątkowych sytuacjach możemy z tych numerów wysyłać SMS-y także, gdy jesteś w Polsce.

    Badrzo ważne!

    Dokładnie porównaj dane przelewu z SMS-a z Twoją dyspozycją – numer konta, kwotę.

    Jeśli chcesz np. zapisać przelew wzorcowy lub aktywować kartę, nie podajemy w treści SMS-a pełnego numeru konta ani karty.

    Przykład: numer konta: 12 XXX 123.
    Przykład: numeru karty: 1234 XXXX XXXX 1234.

  • Jak wygląda ekran, gdzie mam wpisać kod autoryzacyjny?

    Ekran wygląda następująco:

    Ważne! Jeśli system zakwalifikuje Twoją transakcję jako niestandardową, może poprosić Cię o wpisanie drugiego kodu autoryzacyjnego - do tej samej transakcji.

    Co oznacza komunikat: „Nieprawidłowy kod autoryzacyjny”?

    Zobaczysz ten komunikat, jeśli podasz błędny kod autoryzacji transakcji.

    Jeśli nie wpiszesz kodu autoryzacyjnego, zobaczysz komunikat: „Podaj kod autoryzacyjny”.

  • Jak mogę autoryzować transakcję, jeżeli nie mam przy sobie telefonu komórkowego lub przestał on działać?

    W takim przypadku transakcję możesz zautoryzować za pośrednictwem serwisu HaloŚląski – ale tylko jeśli zgłosiłeś wcześniej w tej usłudze swój numer telefonu.

  • Jak zautoryzować transakcję za granicą?

    Tak samo jak w Polsce - autoryzacja nie zależy od miejsca Twojego pobytu.

  • Co się stanie, jeśli ktoś ukradnie mi telefon? Czy nie przejmie wysłanego przez Bank kodu autoryzacyjnego?

    Takie ryzyko jest niewielkie.

    Kradzież telefonu zgłoś nam, abyśmy mogli zablokować dostęp do usługi z tego numeru. Aby to zrobić, zadzwoń na infolinię albo udaj się do oddziału naszego banku. 

  • Dlaczego bank ING korzysta z SMS-a do autoryzowania przelewów?

    Jest to bezpieczniejsza metoda niż lista haseł zapisana na kartkach lub pod zdrapkami. Wysyłamy niepowtarzalny kod do konkretnego zlecenia – nie występuje ryzyko, że ktoś zobaczy Twoje niewykorzystane kody. Wysyłamy kody do prawie wszystkich zleceń – tylko dyspozycje małego ryzyka ich nie wymagają. Co więcej kod autoryzacyjny jest ważny przez 30 minut od momentu wysłania go. Po tym czasie potrzebujesz nowego kodu, by zatwierdzić transakcję.

  • Jakie dyspozycje muszę potwierdzać jednorazowym kodem?

    Decyduje o tym system – gdy oceni poziom ryzyka danej dyspozycji. Ze względów bezpieczeństwa algorytm, który ocenia ryzyko, jest poufny.

Bezpieczeństwo

  • W jaki sposób system identyfikuje mnie jako użytkownika?

    Dzieje się to podczas logowania, gdy wpisujesz login i wybrane znaki hasła.

  • Czy hasło maskowane zabezpiecza przed podejrzeniem go przez osoby trzecie?

    Pomimo bardzo dobrego zabezpieczenia, jakim jest hasło maskowane, powinieneś zachować szczególną ostrożność podczas logowania do systemu w miejscach publicznych. W praktyce hasło maskowane nie zabezpiecza przed podejrzeniem wprowadzanych znaków, jednak nie pozwala osobom niepowołanym na poznanie pełnego hasła.
    Zobacz, jak powinno wyglądać bezpieczne hasło

  • Czy istnieje możliwość powtórnego wylosowania do uzupełnienia tych samych pól hasła dostępu do systemu?

    Tak – ze statystycznego punktu widzenia jest to możliwe. Prawdopodobieństwo jest tym niższe, im dłuższe hasło wybierzesz. Np. dla 10-znakowego hasła system może powtórzyć pola do uzupełnienia po ok. 300 próbach.

    Jeśli wpiszesz błędne hasło, system poprosi Cię o ponowne wypełnienie tych samych pól.

     

  • Jak wygląda kwestia bezpieczeństwa systemu (algorytmy, szyfrowanie transmisji, itp.)?

    Do systemu logujesz się za pomocą loginu (identyfikatora użytkownika) i hasła (tzw. maskowanego hasła). Komunikacja pomiędzy Twoim komputerem, a naszym serwerem jest szyfrowana protokołem SSL o długości klucza 128 bitów. Certyfikaty amerykańskiej korporacji VeriSign gwarantują bezpieczne połączenie.

    W Moim ING dyspozycje potwierdzasz jednorazowymi kodami autoryzacyjnymi. Jeśli nasz system uzna, że dana dyspozycja wymaga autoryzacji, wyśle Ci kod SMS-em lub za pośrednictwem serwisu telefonicznego HaloŚląski - jeśli masz tę usługę.

    Dowiedz się więcej o metodzie autoryzacji transakcji kodem jednorazowym

    System prowadzi też rejestr ostatnich operacji. Dzięki temu możesz sprawdzić, czy ktoś nieuprawniony próbował zalogować się do Twojej bankowości.

    Kolejne zabezpieczenie dotyczy blokowania bankowości i automatycznego wylogowywania z niej (zamykania sesji). Jeśli pięć razy wpiszesz błędne hasło, system zablokuje Ci dostęp.  System wyloguje Cię automatycznie po 15 minutach od ostatniej czynności i po 30 minutach od zalogowania się. 

    Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy także od Ciebie. Prosimy, stosuj się do poniższych zaleceń:

    • bezpiecznie używaj hasła dostępu do systemu,
    • kontroluj datę ostatniego logowania do systemu,
    • kontroluj rejestr ostatnich operacji,
    • wyloguj się, gdy zakończysz pracę w Moim ING,
    • zamknij wszystkie okna przeglądarki po wylogowaniu,
    • aktualizuj system operacyjny i przegladarkę,
    • zainstaluj program antywirusowy i aktualizuj bazy wirusów,
    • zainstaluj osobistą zaporę ogniową (ang. personal firewall),
    • zachowaj ostrożność, gdy pobierasz pliki z internetu oraz otwierasz załączniki do e-maili z niezaufanych źródeł,
    • nie korzystaj z bankowości elektronicznej w miejscach publicznych (np. kawiarenkach internetowych),
    • nie odpowiadaj na e-maile, w których nadawcy proszą o ujawnienie czy zweryfikowanie danych osobowych oraz poufnych informacji loginu, hasła dostępu do systemu Moje ING, hasła jednorazowego czy numeru konta. Nigdy nie wysyłamy tego typu wiadomości. Gdy otrzymasz taki e-mail, koniecznie powiadom nas o tym.
  • Czy wymagacie ode mnie dodatkowych zabezpieczeń komputera?

    Tak, szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.

  • Czy udostępniacie informacje na temat bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej?

    Tak - informacje te znajdziesz tutaj.

  • Czy istnieje możliwość wglądu do przesyłanych danych przez osoby niepowołane?

    Nie – technologia SSL, której używamy, zapewnia poufność przesyłanych treści.

  • Skąd mam wiedzieć, że nawiązałem szyfrowane połączenie?

    Dane w systemie Moje ING transmitujemy tzw. protokołem https (zobacz pasek, w który wpisujesz adres strony). Jest on odmianą protokołu http, która została stworzona do celu wymiany informacji wymagających specjalnej ochrony (np. informacji finansowych). Protokół https gwarantuje, że przesyłane dane są kodowane za pomocą specjalnych kluczy kodowych, co uniemożliwia osobom nieuprawnionym przechwycenie tych danych.

    Gdy korzystasz z usług, które wykorzystują protokół https na czas połączenia tworzy się tzw. wirtualny szyfrowany kanał, który łączy Cię z serwerem usługi.

    Jego znakiem jest mała zielona kłódka - znajdziesz ją na początku paska, w który wpisujesz adres strony. Jesli w nią klikniesz, zobaczysz opis certyfikatu bezpieczeństwa danego serwera.

  • Jak sprawdzić, czy nieuprawnione osoby próbowały się zalogować do mojego systemu?

    Możesz to sprawdzić na dwa sposoby.

    Pierwszy - w opcji "Rejestr ostatnich operacji". Są tam m.in. informacje na temat adresów IP, z których nastąpiły poprawne i niepoprawne logowania do systemu.

    Drugi - na stronie głównej obok informacji o ostatnich logowaniach, wyświetli się również adres IP komputera.

    Adres IP to unikatowy numer, który jest przypisany każdemu komputerowi z dostępem do internetu. Dzięki temu numerowi możesz prześledzić, z jakich miejsc nastąpiło logowanie do Twojej bankowości. Jeśli korzystasz z tzw. przydzielonego adresu dynamicznego Twój komputer przy każdym połączeniu z internetem otrzymuje inny adres IP – z puli dostawcy internetu. 

  • Czy bank ING ponosi odpowiedzialność za zaistniałe straty klienta?

    Odpowiadamy za straty, które wynikają z naszej nieprawidłowej lub nieterminowej realizacji zleceń w Moim ING.

  • Jaki jest czas trwania sesji użytkownika w systemie Moje ING?

    15 minut od ostatniej czynności lub 30 minut od zalogowania się. Po tym czasie system poprosi Cię o ponowne wpisanie hasła. 

  • Co jeśli zgubiłem lub skradziono mi telefon?

    Jeśli utracisz telefon, szybko usuń go z listy zaufanych urządzeń. Listę tę znajdziesz w zakładce „Dane i ustawienia”, następnie – „Bezpieczeństwo”.

    W zakłądkach „Bezpieczeństwo” oraz „Aplikacja Mobilna” możesz też zmienić PIN do swojej aplikacji mobilnej. 

    Jeśli masz pytania, zadzwoń do nas: 32 357 00 10 lub 801 601 607 (koszt połączenia wg stawek operatora).

Aplikacja mobilna

Nowa aplikacja mobilna Moje ING mobile:

  • Dla jakich systemów dostępna jest aplikacja Moje ING mobile?

    Aplikacja Moje ING mobile jest dostępna dla telefonów z systemem operacyjnym:

    • Android (od wersji 4.2)
    • Windows 8.1 Mobile
    • iOS (od wersji 9.0)

    Jeśli Twój telefon nie spełnia tych wymagań, możesz korzystać z systemu Moje ING w przeglądarce Twojego telefonu. 

  • Czym różni się aplikacja Moje ING mobile od systemu Moje ING?

    Aplikacja Moje ING mobile posiada wszystkie funkcje dostępne w systemie Moje ING. 

    Dodatkowo umożliwia:

    • podgląd stanu konta i karty kredytowej, bez logowania
    • logowanie PIN-em lub odciskiem palca (dla telefonów z systemem iOS od iOS9 oraz Android od wersji 6.0)
    • własne skróty na ekranie przed logowaniem
    • generowanie kodów BLIK
    • dodawanie paragonów 
    • powiadomienia PUSH po każdej transakcji
    • szybkie przelewy bez logowania - z konta oszczędnościowego na konto osobiste
    • współpraca ze smartwatchami (dostępne już wkrótce)
  • Jak zalogować się do aplikacji?

    Do aplikacji zalogujesz się 4-cyfrowym PIN-em. Nadajesz go przy pierwszym uruchomieniu aplikacji (aktywacji). 
    Możesz zalogować się również odciskiem palca. Ta opcja jest dostępna dla telefonów z czytnikiem linii papilarnych, z systemem iOS od iOS9 oraz Android od wersji 6.0.

    Pamiętaj, podczas logowania nigdy nie prosimy Cię o podanie pełnego hasła do systemu bankowości internetowej.

  • Czy można logować się do aplikacji odciskiem palca?

    Tak. Logowanie odciskiem palca jest dostępne dla telefonów z czytnikiem linii papilarnych, z systemem iOS od iOS9 oraz Android od wersji 6.0.

    Jesli posiadasz  Samsung Galaxy S5 lub Samsung Galaxy Note 4 niestety, ze względu na warunki technicznie, nie ma możliwości logowania odciskiem palca.

  • Jak działa pokazywanie stanu konta?

    W aplikacji mobilnej Moje ING mobile możesz sprawdzić stan konta oraz karty kredytowej bez logowania. Możesz wybrać sposób, w jaki aplikacja pokaże Ci tę informację - w postaci kwoty lub wskaźnika procentowego.

     

     

    Przytrzymaj palcem ikonę skrótu do konta lub karty i wybierz Edytuj

  • Jak aktywować aplikację Moje ING mobile?

    Czego potrzebujesz do aktywacji aplikacji?

    • Jeśli masz dostęp do bankowości internetowej - przygotuj PESEL, login i hasło. Zapytamy Cię o wybrane znaki hasła.

    Login znajdziesz np. na umowie  o korzystanie z systemów bankowości internetowej.
    Jeśli nie pamiętasz hasła, możesz ustawić nowe – nadaj nowe hasło

    • Jeśli nie masz dostępu do bankowości internetowej - możesz go otrzymać np. po założeniu konta. Mozesz to zrobić w aplikacji. Pobierz aplikację, załóż konto, a następnie aktywuj aplikację.

     

    Jak pobrać i aktywować aplikację?

    Zobacz na filmie jak aktywować aplikację

    Instrukcja krok po kroku:

    1. Pobierz aplikację na swój telefon.
      • Przejdź do sklepu z aplikacjami na swoim telefonie i wyszukaj: "Moje ING mobile"
      • Kliknij ikonę aplikacji w sklepie, a następnie - przycisk pobierania
    2. Otwórz Moje ING mobile na telefonie. Kliknij „Aktywuj aplikację” i postępuj zgodnie z instrukcją aktywacji.
    3. Wpisz login.
    4. Wpisz PESEL.
    5. Wpisz wskazane znaki hasła.
      Ważne: nigdy nie poprosimy Cię o podanie wszystkich znaków hasła. 
    6. Nadaj PIN. To nim będziesz się logować do aplikacji.





    7. Dodaj swój telefon do urządzań zaufanych. 
      Jeśli utracisz telefon, szybko usuń go z listy zaufanych urządzeń. Listę tę znajdziesz w zakładce "Dane i ustawienia" w Moim ING lub aplikacji Moje ING mobile.
      Może się zdarzyć, że to my usuniemy telefon z listy. Robimy to np. gdy długo nie korzystasz z aplikacji w telefonie.
    8. Potwierdź aktywację urządzenia kodem z SMS-a.
      Prześlemy go na numer telefonu, który widnieje do autoryzacji operacji bankowych.
    9. Możesz ustawić logowanie odciskiem palca. 
      Opcja jest dostępna dla telefonów z wbudowanym czytnikiem linii papilarnych,
      z systemem iOS od iOS9 oraz Android od wersji 6.0.
  • Jak działa szybki przelew?

    W aplikacji Moje ING mobile możesz przelać pieniądze ze swojego konta oszczędnościowego na swoje konto osobiste – bez logowania. Możesz wybrać kwoty: 50, 100 lub 200 zł.

     

    Jeśli masz więcej niż jedno konto osobiste lub oszczędnościowe, ustaw najpierw w aplikacji domyśle konta dla przelewów. Ustawienia kont możesz zmienić w każdej chwili.

  • Dlaczego przy instalacji aplikacji, wymagana jest zgoda na dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie?

    Ponieważ aplikacja korzysta z dostępu do książki telefonicznej gdy robisz przelew na telefon lub doładowanie telefonu. Dzięki temu nie musisz wpisywać ręcznie numeru telefonu – wystarczy, że wybierzesz go z książki telefonicznej w swoim telefonie.

  • Co to jest kod PIN do aplikacji?

    PIN jest to czterocyfrowy kod, który nadajesz przy aktywacji aplikacji. Służy do każdego kolejnego logowania.

  • Co zrobić, gdy zapomnę PIN-u?

    Na ekranie logowania wybierz opcję "Nie pamiętam kodu PIN" i nadaj nowy kod.

    Podczas nadawania nowego PIN-u poprosimy Cię o podanie wybranych znaków hasła do bankowości internetowej. W ten sposób potwierdzamy Twoją tożsamość.

    Pamiętaj! W aplikacji mobilnej nigdy nie prosimy Cię o podanie pełnego hasła do bankowości internetowej.

     

  • Jak wylogować się z aplikacji?

    Ze względów bezpieczeństwa zalecamy: gdy skończysz korzystać z aplikacji, wyloguj się z niej.

    Guzik "Wyloguj" znajdziesz w rozwiniętym menu aplikacji (kliknij ikonę w prawym górnym rogu aplikacji).

    Jeśli się nie wylogujesz, aplikacja wyloguje Cię automatycznie po 15 minutach od ostatniej czynności.

     

  • Czy błędne wpisanie PIN-u zablokuje mi dostęp do bankowości internetowej?

    Jeśli trzy razy wpiszesz błędny PIN, program zablokuje aplikację mobilną. Nie zablokuje natomiast bankowości internetowej.

    Jeśli nie pamiętasz swojego PIN-u użyj opcji "Nie pamiętam kodu PIN" i nadaj nowy.

  • Czy są jakieś ograniczenia w kwotach przelewów wykonywanych w aplikacji mobilnej?

    W aplikacji mobilnej możesz wykonywać przelewy na dowolne rachunki łącznie na 20 000 zł w ciągu jednego dnia. W przypadku przelewów na telefon (w tym przelewów BLIK) limit jest mniejszy -  wynosi 200 zł dla jednego przelewu i 500 zł dla jednego dnia.

  • Czy aplikacja Moje ING mobile jest dostępna dla przedsiębiorców?

    Tak - jeśli przedsiębiorca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą.

  • Nie działają mi powiadomienia (push), co mam zrobić?

    Sprawdź w ustawieniach aplikacji oraz telefonu, czy masz włączone powiadomienia PUSH. 

    Powiadomienia PUSH nie są jeszcze dostępne dla telefonów z systemem Windows 8.1 Mobile.

    W aplikacji zrobisz to tak:

    • zaloguj się
    • wybierz z menu opcję Dane i ustawienia > Aplikacja mobilna > Notyfikacje - Powiadomienia Push.

    Jeśli powiadomienia nadal nie działają, skontaktuj się z naszą infolinią.

  • Co to jest HCE?

    Zbliżeniowa płatność mobilna na telefony z systemem Android, którą udostępniamy w aplikacji Moje ING mobile. Płatność HCE oferujemy pod nazwą Mastercard w telefonie.

  • Jak mam się logować do aplikacji odciskiem palca?
    Najpierw upewnij się, że:
    1. Masz telefon z Androidem od wersji 6.0 lub z iOS od wersji iOS9
    2. Twój telefon ma wbudowany czytnik linii papilarnych – sprawdź, czy jest włączony
    3. Masz zainstalowaną aplikację ING Bank mobile w wersji od 2.4.0.
     
    Aby aktywować logowanie odciskiem palca:
    - zaloguj się do Moje ING mobile
    - wejdź w „Dane i ustawienia” -> Aplikacja - > Logowanie odciskiem palca - kliknij „Włącz”
    - uruchom ponownie aplikację.
     
     

RozwińZwiń

Moduł Makler

  • Brak możliwości przelewu środków bezpośrednio po sprzedaży (konieczne oczekiwanie na rozliczenie D+2)

    Pieniądze ze sprzedaży Twoich papierów udostępnimy Ci po dwóch dniach roboczych od zawarcia transakcji. Wynika to z regulacji izby rozliczającej transakcje na giełdzie (Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych), które obowiązują wszystkie domy maklerskie w Polsce. 

  • Dostęp do aplikacji „Notowania Mobilne 3” lub „Notowania 4MAX”

    Nie oferujemy już dostępu do aplikacji „Notowania Mobilne 3”.

    Na urządzenia mobilne udostępniamy aplikację „ING Makler Mobile”, która ma dostęp do notowań w czasie rzeczywistym z możliwością składania zleceń.

    Jeśli masz konto Aktywne możesz skorzystać na komputerze z aplikacji „Notowania 4Max”. Pozwala ona w czasie rzeczywistym śledzić notowania papierów wartościowych i przeprowadzać analizę wykresów.

    Na tej stronie znajdziesz wskazówki na temat tego skąd ściągnąć aplikację i jak uzyskać o niej dostęp.

  • Jak ustawić Pulpit

    Aby ustawić własny pulpit w aplikacji Makler:

    1. Otwórz aplikację.
    2. Przejdź do zakładki Pulpit.
    3. Wybierz u góry z prawej strony opcję „Edytuj Pulpit”.
      Aplikacja rozwinie listę dostępnych widgetów. W prawym górnym rogu znajdziesz informację, ile z nich jest dostępnych. 

    Jeśli wyczerpiesz liczbę widgetów , przedstawiająca je ikona zaznaczy się w systemie na szaro. 
    Aby stworzyć nowy widget, usuń jeden z już umieszczonych na pulpicie - naciśnij krzyżyk w prawym górnym rogu danego widgetu (w opcji „Edytuj Pulpit”). 
    Dostępne rodzaje widgetów :

    • Nowe zlecenie – pozwala w szybki sposób znaleźć interesujący Cię papier i wykonać zlecenie według ustawień podstawowych lub zaawansowanych.
    • Stan konta – wyświetla dostępne pieniądze do zainwestowania; obecne blokady pod zlecenia; posiadane papiery, ich wartość i wynik oraz notowania.
    • Spółka – pokazuje zmianę na akcjach spółki na danej sesji i ostatnią zrealizowaną transakcję; aktualną ofertę sprzedaży i kupna; dzienny (mały) wykres liniowy zmiany cen na akcjach; wszystkie szczegóły notowań spółki w danej sesji.
    • Notowania – pokazuje aktualne notowania ulubionych spółek. Ten widget możesz ustawić w trybie: uproszczonym (z kursami i zmianami na ulubionych spółkach) lub normalnym (dodatkowo zobaczysz najlepszą aktualną ofertę sprzedaży i kupna). 
    • Zlecenia bieżące – wyświetla przegląd Twoich bieżących zleceń zamieszczonych na rynku.
    • Statystyka – pokazuje po 10 spółek, które w danej sesji odnotowały największy procentowy wzrost, spadek lub największe obroty na swoich akcjach.
    • Moje transakcje – wyświetla ostanie transakcje wykonane na Twoim rachunku.
    • Wykres – pokazuje wykres zmiany na akcjach wybranej spółki z uwzględnieniem zawartych na rynku transakcji. Ten widget możesz ustawić w trybie uproszczonym lub normalnym. Tryb uproszczony wyświetla mniejszy wykres (liniowy lub świeczkowy) dziennej zmiany na akcjach z możliwością wyświetlania wolumenu. Tryb normalny dodatkowo pozwala zmienić typ okresu wyświetlanego z dziennego na roczny i przedstawia wynik na większym wykresie.
    • Jedna oferta – przedstawia najlepszą aktualnie na rynku ofertę kupna i sprzedaży wybranej spółki; zmianę na akcjach danej spółki w trwającej sesji; ostatnią wykonaną na rynku transakcję.
    • Indeksy – prezentuje kursy zmiany w danej sesji na indeksach : WIG, WIG20, WIG30, mWIG40, sWIG80. W dolnej części widgetu znajdziesz dzienny wykres liniowy wybranego indeksu. 
    • Transakcje na papierze – wyświetla zawierane na bieżąco transakcje na wybranym papierze.

     

    Widgety

    Rozmiary poszczególnych rodzajów widgetów są z góry określone. Możesz jednak zmieniać wysokość następujących widgetów : Nowe zlecenie, Stan konta, Notowania, Moje transakcje, Transakcje na papierze. Poszczególne widgety przy włączonej edycji Pulpitu możesz dowolnie rozstawić po całym pulpicie. Aby to zrobić, kliknij w dany widget i przesuń go w wybrane miejsce. Możesz też dopasować widgety automatycznie - wciśnij u góry z prawej strony opcję „Rozsuń widgety”.

    Dodatkowo możesz chwycić papier wartościowy z danego widgetu i przerzucić go na inny – żeby skorzystać z jego funkcji. Jeśli najeżdżając kursorem myszki na dany papier w jednym z widgetów, pojawia Ci się łapka zamiast kursora, to znaczy, że możesz podnieść ten papier. W załączonym przykładzie podnieśliśmy papier „INGBSK”, a widgety, do których możemy go przerzucić, podświetliły się na żółto.

  • Jak zabezpieczyć swoje zlecenie (Stop Loss / Stop Limit)

    Swoje papiery możesz zabezpieczyć przez złożenie zleceń Stop Loss lub Stop Limit. Są to zlecenia, które ograniczają stratę lub zabezpieczają wypracowany zysk dla zakupionych papierów.

    • Stop Loss - gdy kursu spadnie do wskazanego przez Ciebie poziomu, automatycznie aktywuje się zlecenie z limitem PKC.
    • Stop Limit - gdy kurs spadnie do wskazanego przez Ciebie poziomu, automatycznie aktywuje się zlecenie z limitem ceny.

    Więcej informacji znajdziesz tutaj.

  • Jak złożyć zlecenie
    1. Kliknij w zakładkę „Zlecenia”.
    2. Z rozwiniętej listy wybierz „Złóż zlecenie”.
    3. Zostanie otwarty arkusz „Nowe zlecenie”.
    4. W polu "Wyszukaj papier" wpisz nazwę papieru, który Cię interesuje (nazwa pojawi się w liście podpowiedzi).
    5. Zobaczysz arkusz pełnego zlecenia - wpisz w ten arkusz parametry zlecenia.

    Masz do wyboru:

    • Kup i Sprzedaj

    Opcjonalnie (jedno z dwóch):

    • Ilość – określasz, jaka konkretna liczba papierów Cię interesuje (system wyliczy wartość zlecenia: pomnoży liczbę i ceny papierów oraz doda prowizję od zlecenia).
    • Wartość – określasz za ile chcesz kupić papier.
    • Limit ceny – jest to cena po jakiej zamierzasz kupić lub sprzedać dane papiery.
    • Termin ważności – jest to data, w ramach której do końca ostatniej sesji na giełdzie Twoje zlecenia będą czekać na zrealizowanie, chyba że wcześniej zostaną spełnione wszystkie parametry Twojego zlecenia.

     

    Możesz wybrać więcej parametrów – aby to zrobić, wciśnij„Więcej opcji”. Możesz wybrać:

    • Typ zleceni z limitem – ustawiasz limit ceny, której nie przekroczy Twoje zlecenie (i kupna i sprzedaży).
    • PKC - system zrealizuje zlecenie po każdej cenie, natychmiast po wprowadzeniu go do systemu giełdowego. Jest realizowane w całości po najlepszej bądź najlepszych przeciwnych ofertach znajdujących się w danej chwili w karnecie.

    Więcej informacji na temat zleceń (takich jak PEG lub PCR) i typów ważności zleceń znajdziesz tutaj

  • Modyfikowanie i anulowanie zleceń
    1. Kliknij w zakładkę „Zlecenia”.
    2. Wybierz z rozwiniętej listy „Przegląd zleceń”.
    3. Z zakładki „Zlecenia bieżące” wybierz zlecenie, które chcesz anulować lub modyfikować i kliknij w nie lewym przyciskiem myszki. Zostanie rozwinięty arkusz ze szczegółowymi parametrami Twojego zlecenia.

     

  • Przelew pieniędzy na konto maklerskie lub z niego
    1. Zaloguj się do Mojego ING. 
    2. Wybierz z listy ,,Dzisiaj” bąbel ,,Giełda" lub rozwiń listę „Moje finanse” i z kolumny ,,Giełda” wybierz konto maklerskie.

    Na tym koncie w kolumnie po prawej stronie zobaczysz opcje wpłaty lub wypłaty pieniędzy z konta maklerskiego. Opcja wypłaty pojawi się dopiero, gdy na Twoim koncie maklerskim będą dostępne pieniądze.

    Pieniądze ze sprzedaży Twoich papierów udostępniamy po dwóch dniach roboczych od zawarcia transakcji. Wynika to z regulacji izby rozliczającej transakcje na giełdzie (Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych), które obowiązują wszystkie domy maklerskie w Polsce.

  • Ustawienie własnej listy spółek (Ulubione) w ,,Notowaniach”.
    1. Wejdź w zakładkę „Rynek”.
    2. Z rozwiniętej listy wybierz „Notowania”.
    3. Z rozwijanej listy po lewej stronie wybierz grupę papierów, która Cię interesuje. 

    Aby dodać papier do listy ,,Ulubionych” zaznacz gwiazdkę z lewej strony danego papieru. Pomarańczowa gwiazdka oznacza, że dany papier znajduje się już na Twojej liście ulubionych. Kliknij w nią ponownie, żeby usunąć papier z listy ulubionych.

    Do listy ulubionych możesz również dodawać papiery z Pulpitu.

    Jeśli masz na swoim pulpicie widget Notowania w polu szukania papieru, wpisz nazwę papieru, który chcesz dodać. Następnie wybierz go z listy podpowiedzi.

    Kiedy klikniesz na dany papier, system doda go do Twojej listy ulubionych. Jeśli chcesz usunąć jeden z papierów z listy ulubionych, po prostu kliknij w gwiazdkę po jego lewej stronie.

  • W jaki sposób mogę otrzymać dostęp do aplikacji ING Makler Mobile?

    Jeśli masz zainstalowaną aplikację ING Makler Mobile, potwierdź swoje dane, aby otrzymać dostęp. Aby to zrobić:

    1. Zaloguj się do Mojego ING,

    2. Przejdź do aplikacji Makler,

    3. Kliknij w link u góry strony „Makler”,

    4. Wejdź w ustawienia i wybierz zakładkę „Makler Mobile",

    5. Nadaj swój PIN,

    6. Zapisz wprowadzone zmiany.

    Gotowe. Możesz zalogować się do aplikacji.

    Zaloguj się do Mojego ING

  • W notowaniach oferty kupna nazwane jako ,,Sprzedaj”, oferty sprzedaży jako „Kup”

    W aplikacji Makler oferty prezentujemy w następujący sposób:

    • kolumna „Kup” – dotyczy wystawionych przez innych uczestników rynku ofert sprzedaży z ceną, po jakiej możesz kupić pokazaną tam liczbę papierów,
    • kolumna „Sprzedaj” – dotyczy wystawionych przez innych uczestników rynku ofert kupna określonej liczby twoich papierów z ceną, po jakiej możesz sprzedać pokazaną tam liczbę papierów.
  • Zawieszanie się aplikacji (lub inne problemy z wydajnością)

    Aplikacja może zawieszać się przez przeglądarkę - zalecamy Chrome. Jeśli używasz Chrome, a problemy występują, wyczyścić cookies i historię przeglądarki.

    Jeżeli wyrzuca Cię od razu po zalogowaniu się do aplikacji Makler, odblokuj „Cookies obce” w Twojej przeglądarce. Aby to zrobić:

    1. wejdź w ustawienia i wybierz „Pokaż ustawienia zaawansowane”,
    2. w rubryce „Prywatność i bezpieczeństwo” wejdź w „Ustawienia treści”,
    3. w rubryce „Pliki cookie” upewnij się, że „Blokuj pliki cookie innych firm” jest wyłączone (suwak jest szary). 

  • Zmiana liczby ofert w notowaniach

    W koncie elastycznym udostępniamy bezpłatnie jedną najlepszą ofertę sprzedaży i jedną najlepszą ofertę kupna. Dostęp do pięciu najlepszych ofert kupna i sprzedaży lub do pełnego arkusza ofert (wyłącznie w koncie aktywnym) uzyskasz za dodatkową opłatą − jeśli nie masz określonego minimalnego obrotu z poprzedniego miesiąca. Aby otrzymać dostęp, złóż wniosek o zmianę wariantu notowań. Możesz to zrobić w Maklerze:

    1. kliknij w zakładkę „Rynek”,
    2. z rozwiniętej listy wybierz „Wnioski”,
    3. z dostępnych wniosków wybierz „Liczba ofert w notowaniach”
    4. kliknij w przycisk „Aktywuj”,
    5. w okienku wniosku wybierz nowy wariant notowań i przeczytaj warunki, które musisz spełnić, aby skorzystać z oferty,
    6. kliknij „Kontynuuj”.

Nadal masz pytania?

Porozmawiajmy na czacie

Zadaj pytanie

Rozpocznij czat

Społeczność ING

Przejrzyj forum Społeczności ING, zadaj pytanie na forum

Przejdź do forum

Zobacz także