BLIK - kiedy nie masz gotówki, użyj telefonu

Żeby płacić BLIKIEM wystarczy telefon z dostępem do internetu i naszą aplikacją Moje ING mobile.
Kod możesz pobrać bez logowania.

Zakupy bez portfela w sklepach stacjonarnych

Szybkie płacenie w internecie - bez podawania numeru karty,
a nawet bez kodu

0 zł za wypłatę gotówki BLIKIEM z bankomatów ING Banku Śląskiego i sieci Planet Cash

W sklepach stacjonarnych 3 transakcje dziennie do 50 zł bez autoryzacji PIN-em i bez logowania do aplikacji

Jak korzystać z BLIKA

Konto w ING i aplikacja Moje ING Mobile w Twoim telefonie to wszystko, czego potrzebujesz,
by korzystać z BLIKA. Możesz nim płacić i wypłacać od razu po zainstalowaniu aplikacji.

  • Jak płacić BLIKIEM

  • Jak wypłacać BLIKIEM

  • Jak aktywować BLIKA

Jak płacić BLIKIEM

1

Pobierz kod BLIK

Powiedz sprzedawcy, że chcesz zapłacić kodem BLIK lub wybierz płatność BLIK w sklepie internetowym. W aplikacji mobilnej kliknij na ikonę BLIK i pobierz kod. Możesz to zrobić bez logowania do aplikacji lub po zalogowaniu. Otrzymasz 6-cyfrowy kod BLIK.

2

Wprowadź kod BLIK

Wpisz kod BLIK na klawiaturze terminala płatniczego przy kasie lub na stronie sklepu internetowego.

3

Zatwierdź płatność

Potwierdź wykorzystanie kodu na swoim telefonie. Możesz zostać poproszony o podanie PIN-u aplikacji. Zapłacone!

W internecie możesz płacić BLIKIEM jeszcze szybciej - bez podawania kodu.

Zobacz film

Jak wypłacać BLIKIEM

1

Wskaż BLIK jako sposób wypłaty gotówki

Wybierz wypłatę kodem na ekranie bankomatu.

2

Utwórz kod w aplikacji mobilnej

Kliknij w BLIK, utwórz kod i wpisz go na klawiaturze w bankomacie.

3

Zatwierdź płatność na swoim telefonie.

Autoryzuj PIN-em tym samym, co do aplikacji. Możesz odebrać swoją gotówkę.

Jak aktywować BLIKA

1

Zainstaluj aplikację Moje ING mobile

BLIK jest domyślnie aktywny.

Jeśli masz aplikację, a nie masz BLIKA, zaktualizuj aplikację.

Pobierz aplikację

2

Ustaw BLIK, jeśli jest wyłączony

BLIK możesz aktywować w aplikacji Moje ING mobile w zakładce Dane i ustawienia.

Wybierz konto i numer telefonu do płatności BLIK (jeśli masz więcej niż jedno konto w naszym banku).

Ustaw dane

3

Korzystaj

Wypłacaj pieniądze z bankomatów, płać BLIKIEM w sklepach internetowych albo punktach oznaczonych logo BLIK.

Bankomaty i sklepy akceptujące BLIK są oznaczone logiem BLIK.

Sprawdź, gdzie zapłacisz BLIKIEM

BLIKIEM w internecie płacisz jeszcze szybciej

Możesz płacić BLIKIEM w internecie bez podawania kodu. Wystarczy, że dodasz sklep do zaufanych w aplikacji mobilnej, a kolejne płatności BLIKIEM potwierdzasz tylko PIN-em.

Sklep dodajesz do zaufanych w trakcie płatności

Przy kolejnych zakupach nie musisz podawać kodu BLIK

Każdą kolejna transakcję zatwierdzasz PIN-em do aplikacji

Sklep możesz usunąć z zaufanych w trakcie kolejnych zakupów lub w dowolnej chwili w bankowości internetowej Moje ING

  • Jak włączyć płatność BLIKIEM bez kodu?

  • Jak płacić BLIKIEM bez kodu?

Jak włączyć płatność BLIKIEM bez kodu?

1

Wybierz BLIK

jako sposób płatności w ulubionym sklepie

2

Zapamiętaj sklep

Na ekranie potwierdzenia transakcji zaznacz: Zapamiętaj ten sklep i płać szybciej przy kolejnych zakupach. Zatwierdź PIN-em do aplikacji

3

Płać bez podawania kodu

Zrealizujemy transakcję i zapamiętamy sklep.
Następna płatność w tym sklepie nie będzie wymagała podania kodu BLIK

Jak płacić BLIKIEM bez kodu?

1

Podczas zakupów w ulubionym sklepie wybierz metodę płatności BLIK

2

Dostaniesz powiadomienie push na telefon, na którym masz aplikację mobilną

3

Po kliknięciu na push wyświetli ci się transakcja do zatwierdzenia

4

Potwierdź transakcję PIN-em do aplikacji.

Bezpieczeństwo płatności BLIKIEM

Płatność BLIKIEM bez podawania PIN

Kodem BLIK możesz zapłacić za zakupy w sklepie stacjonarnym do 50 zł bez potwierdzenia PIN-em. Możesz zrobić 3 takie transakcje dziennie, jeśli kod pobierzesz bez logowania do aplikacji.

Autoryzacja PIN-em będzie potrzebna, jeśli:

  • płacisz więcej niż 50 zł w sklepie stacjonarnym
  • płacisz dowolną kwotę w sklepie internetowym
  • gdy wypłacasz gotówkę z bankomatu.

Bezpieczeństwo i kontrola

Płatności BLIKIEM masz zawsze pod kontrolą. W Moim ING widzisz wszystkie transakcje wykonane BLIKIEM. Możesz włączyć lub wyłączyć BLIK, kiedy chcesz - w aplikacji mobilnej lub w systemie bankowości internetowej. Dowolnie ustawiasz opcję korzystania z kodów BLIK przed zalogowaniem do aplikacji mobilnej. Możesz też zmienić limity dla transakcji opłacanych BLIKIEM - od 500 do 10 000 zł.

Zaloguj się i zmień ustawienia

Jak płacić BLIKIEM w internecie

 

Pytania i odpowiedzi

Zgubiłeś lub skradziono Ci telefon?
Zgłoś na infolinię:

801 601 607

Poznaj zasady bezpiecznego bankowania

  • Jak zacząć korzystać z BLIKA?

    BLIK dostępny jest w aplikacji mobilnej Moje ING mobile. Aplikacja dostępna jest na smartfony z systemem Android, iOS, Windows 10 Mobile.

    Aby skorzystać z BLIKA pobierz bezpłatnie aplikację mobilną zgodną z systemem operacyjnym Twojego telefonu. BLIK powinien być aktywny automatycznie w aplikacji.

    W niektórych przypadkach będzie wymagana aktywacja usługi. Zaloguj się do bankowości internetowej Moje ING albo aplikacji mobilnej Moje ING mobile, wejdź w opcję Karty i płatności telefonem. Następnie wybierz Płatności BLIK oraz opcję Aktywuj usługę BLIK.

    Aby wyświetlić kod BLIK wystarczy kliknąć na ikonkę BLIK widoczną w aplikacji na ekranie przed zalogowaniem lub po wyborze opcji Karty i płatności telefonem, Płatności BLIK a następnie Pokaż kod BLIK.

  • Jakie opłaty są związane z użytkowaniem BLIK?

    Nie pobieramy opłat za aktywację BLIKA i jego użytkowanie. Bezpłatnie realizujemy transakcje bezgotówkowe, w tym internetowe oraz wszystkie wypłaty gotówki z bankomatów ING Banku Śląskiego oraz sieci Planet Cash w kraju. 

    Zależnie od konta powiązanego z BLIKIEM, wypłaty gotówki w pozostałych bankomatach w kraju są bezpłatne lub płatne:

    • dla Konta z Lwem Komfort i Premium – wszystkie wypłaty gotówki w pozostałych bankomatach są bezpłatne, 
    • dla Konta z Lwem Direct i Direct dla Firmy – pierwsza wypłata gotówki w pozostałych bankomatach rozliczona przez bank w danym cyklu rozliczeniowym jest bezpłatna, a każda kolejna kosztuje 2,50 PLN. Cykl rozliczeniowy dla klientów indywidualnych trwa od 29 dnia danego miesiąca do 28 dnia kolejnego miesiąca, a dla przedsiębiorców trwa od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego,
    • dla Konta z Lwem Klasycznego i Student oraz firmowego Konta ZYSK i ZYSK+ - każda wypłata gotówki w pozostałych bankomatach kosztuje 3% kwoty wypłaty min. 5 PLN.
  • Na jakich telefonach działa BLIK?

    BLIK może aktywować każda osoba posiadająca aplikację mobilną, niezależnie od systemu operacyjnego telefonu.

  • Gdzie mogę dokonać transakcji przy użyciu kodów BLIK?

    Kody BLIK umożliwiają wykonywania płatności w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz w bankomatach oznaczonych logo BLIK. ​

  • Czy kody BLIK mogą być wykorzystane do wykonania płatności za granicą?

    Nie, BLIK to rozwiązanie krajowe, może być wykorzystane do wykonania płatności tylko na terenie Polski.

  • Jak rozpoznam punkty akceptujące BLIK?

    Bankomaty i sklepy akceptujące BLIK są oznaczone logiem BLIK

  • Czy z płatności BLIK mogą korzystać osoby małoletnie (poniżej 18 roku życia)?

    Tak, osoby małoletnie poniżej 18 roku życia mogą korzystać z BLIK. Nie mogą jednak korzystać z możliwości generowania czeków BLIK.

  • Z jakimi rachunkami można powiązać płatności BLIK?

    BLIK można powiązać z rachunkami oszczędnościowo-rozliczeniowymi dla Klientów Indywidualnych lub dla Przedsiębiorców.

  • Co mogę zrobić przy pomocy aplikacji BLIK?

    Po aktywowaniu BLIK będziesz mógł:

    • płacić za zakupy w sklepach tradycyjnych i internetowych,
    • wypłacać środki z bankomatów,
    • tworzyć czeki BLIK.
  • Czy płatności za pomocą aplikacji BLIK będą widoczne w historii mojego rachunku i na wyciągu?

    Tak, w historii rachunku będą widoczne wszystkie transakcje dokonane przy pomocy kodów BLIK z informacją, że transakcja była wykonana kodem BLIK.

  • Jak mogę zmienić limity dla transakcji BLIK?

    Limit transakcji BLIK domyślnie wynosi 2000 zł. Jest to limit łączny dla wszystkich transakcji realizowanych w bankomatach, sklepach stacjonarnych oraz transakcji internetowych.

    Możesz zmienić limit dzienny na kwotę maksymalnie 10 tys. zł w systemie bankowości internetowej Moje ING lub telefonicznie na infolinii. Dla transakcji wypłaty BLIKIEM, transakcji internetowych BLIK  i czeków BLIK są dodatkowo niezależne limity, podrzędne w stosunku do limitu dziennego dla transakcji BLIK. Te limity możesz zmienić również w Moje ING lub na infolinii. Aby zmienić limity wybierz w Moje ING opcją Karty i płatności telefonem, a następnie Płatności BLIK i Limity transakcyjne. Więcej o limitach

  • Czy można zmienić rachunek dla płatności BLIK?

    Jeśli użytkownik BLIK jest właścicielem więcej niż 1 rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego, może zmienić konto powiązane z BLIKIEM w Moim ING. Nie można zmienić obciążanego rachunku w trakcie płatności.

  • Czy w przypadku rachunków wspólnych każde ze współwłaścicieli może korzystać z BLIK?

    Każdy ze współwłaścicieli konta wspólnego może aktywować aplikację BLIK powiązaną z rachunkiem

  • Czy pełnomocnik do rachunku może korzystać z BLIKA?

    Tak, pełnomocnik do rachunku może korzystać z BLIKA.

  • Czy mogę wyłączyć BLIK?

    Jeśli nie chcesz korzystać z BLIKA, możesz go wyłączyć w każdej chwili. Możesz to zrobić w systemie bankowości internetowej lub przez telefon – wystarczy że zadzwonisz na naszą infolinię.

  • Czy hasło do czeków może być takie samo jak PIN do aplikacji mobilnej.

    Ponieważ czek BLIK i hasło do czeków może być udostępnione osobie trzeciej, hasło do czeków powinno być inne niż ustalony PIN do aplikacji mobilnej. Bank zaleca także zmianę hasła do czeków każdorazowo po udostępnieniu hasła osobie trzeciej i po zrealizowaniu przekazanego tej osobie czeku BLIK

  • Co się dzieje, jeśli nie wykorzystam w ramach jednej transakcji całej kwoty czeku?

    W takiej sytuacji niewykorzystana część kwoty, na którą był utworzony czek, wróci na rachunek.

  • Ile czeków BLIK można mieć utworzonych jednocześnie?

    Użytkownik BLIK może posiadać maksymalnie 3 aktywne czeki.

  • Czy jeden czek może posłużyć do zapłacenia za kilka transakcji?

    Czek BLIK jest jednorazowy,  traci ważność po wykorzystaniu. Do kolejnej transakcji niezbędny jest kolejny czek BLIK.

RozwińZwiń

Opłaty i prowizje

Aktywacja BLIKA   0 zł
Realizacja transakcji bezgotówkowych   0 zł

Wypłata gotówki w kraju:

   

- w bankomatach ING Banku Ślaskiego i sieci Planet Cash

 

0 zł

- w bankomatach pozostałych banków

w przypadku konta Direct

- pierwsza wypłata w miesiącu kalendarzowym 

0 zł

 

- każda kolejna wypłata

2,50 zł

 

w przypadku konta Komfort i Premium

0 zł

 

w przypadku konta Student, Klasyczne

3% kwoty wypłaty 

Zmiana numeru konta i numeru telefonu powiązanego z BLIKIEM   0 zł

Zobacz także