BLIK - kiedy nie masz gotówki, użyj telefonu

Żeby płacić BLIKIEM wystarczy telefon z dostępem do internetu i naszą aplikacją.
Kod możesz pobrać bez logowania.

Zakupy bez portfela w sklepach stacjonarnych

Szybkie płacenie w internecie - bez podawania numeru karty, krótkim kodem

0 zł za wypłatę gotówki z bankomatów ING Banku Śląskiego i sieci Planet Cash

W sklepach stacjonarnych do 50 zł bez autoryzacji PIN-em, a 3 razy dziennie nawet bez logowania do aplikacji.

Loteria Blikomania - Płać kodami BLIK i wygraj nawet 100 000 zł

Wystarczy jedna transakcja BLIKIEM, by grać o jedną z 1000 nagród pieniężnych,
nawet 100000 złotych. Każda kolejna transakcja zwiększa szansę na nagrody.

Do wygrania

  • 900 nagród o wartości 100 zł
  • 90 nagród o wartości 1000 zł
  • 9 nagród o wartości 10 000 zł
  • Nagroda główna o wartości 100 000 zł

Jak wziąć udział w losowaniu nagród:

Zgłoś swój udział w loterii na stronie www.blikomania.pl w okresie od 5 grudnia 2016 do 4 marca 2017 r..

Zrób transakcję BLIKIEM:
- zapłać w sklepie stacjonarnym lub internetowym,
- wypłać gotówkę z bankomatu,
- albo zrób przelew na telefon BLIK.

Losowania odbywają się codziennie od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy (świąt).

Organizatorem loterii jest Polski Standard Płatności.
Zapoznaj się ze szczegółami i zgłoś swój udział w loterii na stronie www.blikomania.pl.

Zgłoś udział w loterii

Promocje

Jak korzystać z BLIKA

Konto w ING i aplikacja Moje ING Mobile w Twoim telefonie to wszystko, czego potrzebujesz,
by korzystać z BLIKA. Możesz nim płacić i wypłacać od razu po zainstalowaniu aplikacji.

  • Jak płacić BLIKIEM

  • Jak wypłacać BLIKIEM

Jak płacić BLIKIEM

1

Pobierz kod BLIK

Powiedz sprzedawcy, że chcesz zapłacić kodem BLIK lub wybierz płatność BLIK w sklepie internetowym. W aplikacji mobilnej kliknij na ikonę BLIK i pobierz kod. Możesz to zrobić bez logowania do aplikacji lub po zalogowaniu. Otrzymasz 6-cyfrowy kod BLIK.

2

Wprowadź kod BLIK

Wpisz kod BLIK na klawiaturze terminala płatniczego przy kasie lub na stronie sklepu internetowego.

3

Zatwierdź płatność

Potwierdź wykorzystanie kodu na swoim telefonie. Możesz zostać poproszony o podanie PIN-u aplikacji. Zapłacone!

Jak wypłacać BLIKIEM

1

Wskaż BLIK jako sposób wypłaty gotówki

Wybierz wypłatę kodem na ekranie bankomatu.

2

Utwórz kod w aplikacji mobilnej

Kliknij w BLIK, utwórz kod i wpisz go na klawiaturze w bankomacie.

3

Zatwierdź płatność na swoim telefonie.

Autoryzuj PIN-em tym samym, co do aplikacji. Możesz odebrać swoją gotówkę.

Bankomaty i sklepy akceptujące BLIK są oznaczone logiem BLIK.

Sprawdź, gdzie zapłacisz BLIKIEM

Bezpieczeństwo i kontrola

Płatność BLIKIEM bez podawania PIN

Kodem BLIK możesz zapłacić za zakupy w sklepie stacjonarnym do 50 zł bez potwierdzenia PIN-em. Możesz zrobić 3 takie transakcje dziennie, jeśli kod pobierzesz bez logowania do aplikacji.

Autoryzacja PIN-em będzie potrzebna, jeśli:

  • płacisz więcej niż 50 zł w sklepie stacjonarnym
  • płacisz dowolną kwotę w sklepie internetowym
  • gdy wypłacasz gotówkę z bankomatu.

Bezpieczeństwo i kontrola

Płatności BLIKIEM masz zawsze pod kontrolą. W Moim ING widzisz wszystkie transakcje wykonane BLIKIEM. Możesz włączyć lub wyłączyć BLIK, kiedy chcesz - w aplikacji mobilnej lub w systemie bankowości internetowej. Dowolnie ustawiasz opcję korzystania z kodów BLIK przed zalogowaniem do aplikacji mobilnej. Możesz też zmienić limity dla transakcji opłacanych BLIKIEM - od 500 do 10 000 zł.

Zaloguj się i zmień ustawienia

Pytania i odpowiedzi

Zgubiłeś lub skradziono Ci telefon?
Zgłoś na infolinię:

801 601 607

Poznaj zasady bezpiecznego bankowania

  • Jakie opłaty są związane z użytkowaniem BLIK?

    Nie pobieramy opłat za aktywację BLIKA i jego użytkowanie. Bezpłatnie realizujemy transakcje bezgotówkowe, w tym internetowe oraz wszystkie wypłaty gotówki z bankomatów ING Banku Śląskiego oraz sieci Planet Cash w kraju. 

    Zależnie od konta powiązanego z BLIKIEM, wypłaty gotówki w pozostałych bankomatach w kraju są bezpłatne lub płatne:

    • dla Konta z Lwem Komfort i Premium – wszystkie wypłaty gotówki w pozostałych bankomatach są bezpłatne, 
    • dla Konta z Lwem Direct i Direct dla Firmy – pierwsza wypłata gotówki w pozostałych bankomatach rozliczona przez bank w danym cyklu rozliczeniowym jest bezpłatna, a każda kolejna kosztuje 2,50 PLN. Cykl rozliczeniowy dla klientów indywidualnych trwa od 29 dnia danego miesiąca do 28 dnia kolejnego miesiąca, a dla przedsiębiorców trwa od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego,
    • dla Konta z Lwem Klasycznego i Student oraz firmowego Konta ZYSK i ZYSK+ - każda wypłata gotówki w pozostałych bankomatach kosztuje 3% kwoty wypłaty min. 5 PLN.
  • Na jakich telefonach działa BLIK?

    BLIK może aktywować każda osoba posiadająca aplikację mobilną, niezależnie od systemu operacyjnego telefonu.

  • Gdzie mogę dokonać transakcji przy użyciu kodów BLIK?

    Kody BLIK umożliwiają wykonywania płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych oznaczonych „płacę z BLIK”. Geolokalizacja umożliwi wyszukanie sklepów, gdzie będzie możliwe wykonanie płatności BLIK lub wypłaty z bankomatu (bankomaty Banku, bankomaty PKO BP, Millennium, BZ WBK i Euronetu). 

  • Czy kody BLIK mogą być wykorzystane do wykonania płatności za granicą?

    Nie, BLIK to rozwiązanie krajowe, może być wykorzystane do wykonania płatności tylko na terenie Polski.

  • Jak rozpoznam punkty akceptujące BLIK?

    Bankomaty i sklepy akceptujące BLIK są oznaczone logiem BLIK

  • Jak można aktywować płatności BLIK?

    BLIK jest domyślnie aktywny w aplikacji mobilnej. Wystarczy pobrać nową wersję systemu. Jeśli BLIK nie jest aktywny, np.: użytkownik wyłączył usługę, można aktywować BLIKA w aplikacji mobilnej lub systemie bankowości internetowej:

    • w aplikacji Moje ING mobile i bankowości internetowej Moje ING - w zakładce Dane i ustawienia  /Blik / Włącz usługę BLIK
    • w aplikacji ING BankMobile - po wybraniu opcji „Aktywuj BLIK” dostępnej w Ofercie
  • Czy z płatności BLIK mogą korzystać osoby małoletnie (poniżej 18 roku życia)?

    Tak, osoby małoletnie poniżej 18 roku życia mogą korzystać z BLIK. Nie mogą jednak korzystać z możliwości generowania czeków BLIK.

  • Co to są czeki BLIK?

    Czek BLIK to jednorazowy dziewięciocyfrowy kod, który możesz utworzyć w aplikacji mobilnej,  a skorzystać z niego później bez konieczności logowania do ING BankMobile.  Nawet wtedy, kiedy nie będziesz posiadał dostępu do internetu ani telefonu. Sam ustalisz nazwę czeku i termin jego ważności w momencie utworzenia. Czek może być przekazany np. poprzez e-mail lub SMS dowolnej osobie, nawet takiej, która nie jest użytkownikiem BLIK.

  • Z jakimi rachunkami można powiązać płatności BLIK?

    BLIK można powiązać z rachunkami oszczędnościowo-rozliczeniowymi dla Klientów Indywidualnych lub dla Przedsiębiorców.

  • Co mogę zrobić przy pomocy aplikacji BLIK?

    Po aktywowaniu BLIK będziesz mógł:

    • płacić za zakupy w sklepach tradycyjnych i internetowych,
    • wypłacać środki z bankomatów,
    • tworzyć czeki BLIK.
  • Czy jeden czek może posłużyć do zapłacenia za kilka transakcji?

    Czek BLIK jest jednorazowy,  traci ważność po wykorzystaniu. Do kolejnej transakcji niezbędny jest kolejny czek BLIK.

  • Co się dzieje, jeśli nie wykorzystam w ramach jednej transakcji całej kwoty czeku?

    W takiej sytuacji niewykorzystana część kwoty, na którą był utworzony czek, wróci na rachunek.

  • Ile czeków BLIK można mieć utworzonych jednocześnie?

    Użytkownik BLIK może posiadać maksymalnie 3 aktywne czeki.

  • Czy hasło do czeków może być takie samo jak PIN do aplikacji mobilnej.

    Ponieważ czek BLIK i hasło do czeków może być udostępnione osobie trzeciej, hasło do czeków powinno być inne niż ustalony PIN do aplikacji mobilnej. Bank zaleca także zmianę hasła do czeków każdorazowo po udostępnieniu hasła osobie trzeciej i po zrealizowaniu przekazanego tej osobie czeku BLIK

  • Czy płatności za pomocą aplikacji BLIK będą widoczne w historii mojego rachunku i na wyciągu?

    Tak, w historii rachunku będą widoczne wszystkie transakcje dokonane przy pomocy kodów BLIK z informacją, że transakcja była wykonana kodem BLIK.

  • Czy można zmienić rachunek dla płatności BLIK?

    Jeśli użytkownik BLIK jest właścicielem więcej niż 1 rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego, może zmienić rachunek powiązany z BLIK w ING BankOnLine  (opcja Profil> BLIK> Zmian rachunku do BLIK. Nie ma możliwości zmiany obciążanego rachunku w trakcie płatności albo podczas generowania czeku BLIK.

  • Czy w przypadku rachunków wspólnych każde ze współwłaścicieli może korzystać z BLIK?

    Każdy ze współwłaścicieli konta wspólnego może aktywować aplikację BLIK powiązaną z rachunkiem

  • Czy pełnomocnik do rachunku może korzystać z BLIKA?

    Tak, pełnomocnik do rachunku może korzystać z BLIKA.

  • Czy mogę wyłączyć BLIK?

    Jeśli nie chcesz korzystać z BLIKA, możesz go wyłączyć w każdej chwili. Możesz to zrobić w systemie bankowości internetowej lub przez telefon – wystarczy że zadzwonisz na naszą infolinię.

RozwińZwiń

Zobacz także