Dlaczego warto mieć swój Profil Zaufany?

Image

Masz bezpłatny dostęp do urzędów przez internet 24/7

Image

Składasz wnioski bez kolejek

Image

Sprawdzasz statusy swoich spraw urzędowych

Image

Opłaty urzędowe robisz w Moim ING

Już teraz    Załóż Profil Zaufany   w bankowości internetowej.

Zamów dowód osobisty dla siebie lub dziecka
przez internet.

Dowiedz się jak to zrobić

 

 

Jak to działa?

Profil Zaufany to Twoje darmowe narzędzie, które umożliwia m.in. złożenie podpisu elektronicznego, z którym załatwisz wiele spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Zakładasz go dzisiaj, a korzystasz kiedy tego potrzebujesz.

Zakładasz bezpłatnie Profil Zaufany za pośrednictwem Mojego ING

Profil jest ważny przez 3 lata.

Załatwiasz sprawy urzędowe

na stronie administracji publicznej
(np. Urzędu Stanu Cywilnego, ZUSu).

Wysyłasz wnioski podpisane Profilem Zaufanym

jako metodę logowania do Profilu wybierasz bankowość internetową Moje ING (Profil Zaufany). Po zalogowaniu wrócisz na stronę urzędu.

Co możesz załatwić z Profilem Zaufanym?

  • różnego rodzaju zaświadczenia i odpisy
  • dowód osobisty dla siebie lub dziecka
  • eKUZ - Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego.
  • sprawy związane z ZUSem i podatkami
  • zarejestrować działalność gospodarczą
  • zgłosić sprzedaż samochodu w wydziale komunikacji
  • sprawdzić swoje dane w Rejestrze Dowodów Osobistych
    lub w Rejestrze PESEL
  • złożyć wniosek o świadczenie rodzinne, kartę dużej rodziny itp.

... i wiele innych

Sprawdź listę wszystkich spraw jakie możesz załatwić korzystając z Profilu Zaufanego

Jak założyć Profil Zaufany w Moim ING?

Jesteś klientem?

Załóż teraz Profil Zaufany w Moje ING

Zaloguj się

Nie jesteś klientem?

Aby założyć Profil Zaufany musisz mieć dostęp do bankowości internetowej Moje ING. Otrzymasz go np. wraz z kontem osobistym 

Otwórz konto

Dowiedz się więcej o koncie

Lista spraw

Już ponad 100 spraw dostępnych w administracji publicznej przez internet. 

Źródło: obywatel.gov.pl 15.11.2016

Przykład

Jak złożyć wniosek o dowód osobisty przez internet?

  1. Przygotuj swoje zdjęcie w wersji elektronicznej.
    Jeśli składasz wniosek o dowód osobisty dla dziecka, to przygotuj zdjęcie dziecka.
    Przeczytaj, jak powinno wyglądać zdjęcie do dowodu. Jeśli zdjęcie nie będzie spełniać wymagań, Twój wniosek nie zostanie przyjęty.
  2. Wejdź na stronę epuap.gov.pl i kliknij „Załatw sprawę”.
  3. Zaloguj się przez ING Bank Śląski korzystając z danych, którymi logujesz się do bankowości internetowej.
  4. Wybierz urząd gminy, w którym odbierzesz gotowy dowód.
  5. Wypełnij wniosek i dołącz zdjęcie do dowodu. 
  6. Wniosek podpisz Profilem Zaufanym przez naszą bankowości internetową i wyślij.

 

Jak odebrać gotowy dowód osobisty?

Sprawdź, czy dowód osobisty jest gotowy i odbierz go w urzędzie, który podałeś we wniosku.

  • Dowód musisz odebrać osobiście. Weź ze sobą obecny dowód osobisty lub ważny paszport – jeśli posiadasz.
  • Osoby, które dostały polskie obywatelstwo, muszą przedstawić dokument podróży lub inny dokument, który potwierdza tożsamość.
  • Jeśli odbierasz dowód np. dla dziecka to musi ono być obecne przy jego odbiorze. Nie jest konieczna obecność dziecka, które ma mniej niż 5 lat.

Reklamacje

Gdzie składać reklamacje dotyczące Profilu Zaufanego?

Jeśli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości internetowej ING Banku Śląskiego

w zakresie składania wniosku o utworzenie Profilu Zaufanego oraz autoryzacji dyspozycji z wykorzystaniem usługi Profil Zaufany – w ING Banku Śląskim:

  • w formie elektronicznej
    • poprzez system bankowości internetowej - zaloguj się
    • poprzez formularz reklamacji dostępny na stronie Kontakt - sprawdź
  • ustnie
    • telefonicznie (od poniedziałku do piątku w godz. od 08:00 do 19:00), pod numerem: 
      0 800 163 012 - dla telefonów stacjonarnych (numer bezpłatny); 
      (32) 357 00 62 - dla telefonów stacjonarnych i komórkowych (koszt połączenia wg stawek operatora);
    • osobiście w oddziale banku - znajdź oddział
  • w formie pisemnej:
    • przesyłką pocztową na adres: ING Bank Śląski S.A., ul. Sokolska 34, DOR, skr. poczt. 137, 40-086 Katowice; 
    • osobiście w oddziale banku - znajdź oddział

Reklamacje rozpatrujemy zgodnie z przyjętymi w banku zasadami.

Jeśli dotyczą obsługi spraw w e-administracji

prosimy o zwrócenie się bezpośrednio do właściwego urzędu.

Pytania i odpowiedzi

RozwińZwiń