bezpieczeństwo karty

Jak chronić swoją kartę

Poznaj zasady, które pomogą Ci chronić Twoją kartę przed nieuprawnionymi transakcjami. Miej płatności Twoimi kartami zawsze pod kontrolą - zobaczysz je wszystkie w Moim ING - na komputerze lub w aplikacji na swoim telefonie. Możesz też w każdej chwili zmienić limity dla płatności i wypłat, i czasowo zablokować kartę. Dodatkową ochronę zyskasz z naszym ubezpieczeniem karty do konta. 

bezpieczeństwo karty

chroń pin do karty

Chroń swój PIN
nie podawaj go nikomu i nie trzymaj razem z kartą

Korzystaj z powiadomień o transakcjach
- w formie pushy w aplikacji mobilnej lub SMS-ów

Dostosuj limity transakcyjne
osobne dla transakcji zbliżeniowych, internetowych i zagranicznych

Zablokuj czasowo kartę
jeśli masz wątpliwości

Te zasady pomogą Ci chronić Twoją kartę przed nieuprawnionymi transakcjami

  • Odbiór nowej karty

  • Wypłata w bankomacie

  • Zakupy w sklepie

  • Płatność w internecie

  • Na co dzień

Odbiór nowej karty

1

Podpisz swoją kartę na odwrocie

 
2

Nadaj kod PIN

Nie używaj oczywistych kombinacji cyfr (1234, daty urodzenia, numeru karty, numerów z adresu, itp.)

3

Nie zapisuj kodu PIN

Jeśli już musisz to zrobić, nie trzymaj tego numeru razem z kartą.

Wypłata w bankomacie

1

Zadbaj o dyskrecję

Upewnij się, że podczas wypłaty z bankomatu nikt Cię nie obserwuje

2

Sprawdź urządzenie

Zwróć uwagę na czytnik kart, klawiaturę oraz inne odstające elementy. Upewnij się przed dokonaniem wypłaty, czy na bankomacie nie zostały zainstalowane podejrzane elementy

3

Chroń PIN

Jeśli bankomat nie ma osłony nad klawiaturą, zasłoń ją ręką

Zakupy w sklepie

1

Nie spuszczaj karty z oczu

W trakcie płacenia, najlepiej nie wypuszczaj jej z ręki. Możesz zapłacić zbliżeniowo, a kwotę powyżej 50 zł potwierdzić PIN-em do karty.

2

Sprawdź kwotę na terminalu

Przed zatwierdzeniem transakcji zwróć uwagę czy kwota na terminalu jest zgodna z rachunkiem na kasie.

3

Poczekaj na potwierdzenie

Jeśli podajesz kartę sprzedawcy, poczekaj aż Ci ja odda. Poproś o potwierdzenie transakcji lub poczekaj na powiadomienie w aplikacji Moje ING mobile

Płatność w internecie

1

Korzystaj z szyfrowanych połączeń

Upewnij się, że na stronie rejestracji do sklepu lub logowania połączenie jest szyfrowane. Informację o nazwie certyfikatu bezpieczeństwa znajdziesz w pasku adresowym w przeglądarce. 

2

Zabezpiecz swój komputer lub telefon

Stosuj programy antywirusowe oraz zapory ogniowe

3

Dostosuj limit transakcji na odległość

Możesz go zmienić w każdej chwili w Moim ING

Na co dzień

1

Zapisz numer na infolinię

W przypadku utraty karty możesz ją łatwo zastrzec

2

Korzystaj z aplikacji Moje ING mobile

W aplikacji możesz w każdej chwili sprawdzić stan Twojego konta, nawet bez logowania. Dzięki powiadomieniom Push natychmiast wiesz o każdej transakcji Twoimi kartami do konta. Pushe wysyłamy Ci bezpłatnie. 

3

Analizuj swoje wydatki

Zachowuj potwierdzenia transakcji i weryfikuj je z wyciągami z konta. Jeśli zobaczysz nieprawidlowości, zablokuj czasowo kartę

Jeśli nie korzystasz z aplikacji, możesz zamówić pakiet SMS i otrzymywać powiadomienia w formie wiadomości SMS na Twój numer telefonu.

icon

Czasowe blokowanie karty

Nie wiesz co się stało z Twoją kartą? Planujesz ją zostawić np. w hotelu? Możesz czasowo zablokować kartę w Moim ING. Dzięki temu nikt nie będzie mógł nią płacić. Na odblokowanie karty masz 30 dni. Po tym czasie karta zostanie automatycznie zastrzeżona. 
Więcej o zastrzeganiu kart

Co jeszcze możesz zrobić dla bezpieczeństwa karty

Dopasuj limity transakcyjne do swoich potrzeb

Możesz bezpłatnie ustalić i zmienić limity dla wypłat gotówki i płatności – osobno dla transakcji w kraju i za granicą. Zrobisz to w dowolnej chwili w Moim ING, w oddziale lub na naszej infolinii. Dostosuj limity do wydatków dla płatności na odległość.

Ubezpiecz kartę do konta

Możesz ubezpieczyć swoją kartę do konta Visa zblizeniowa wydaną przez ING Bank Śląski. Ochrona obejmuje m.in. nieuprawnione użycie karty i kradzież gotówki pobranej z bankomatu. Ochronę karty zapewnia PZU.