BLIK - kiedy nie masz gotówki, użyj telefonu

Żeby płacić BLIKIEM wystarczy telefon z dostępem do internetu i naszą aplikacją Moje ING mobile.
Kod możesz pobrać bez logowania.

Zakupy bez portfela w sklepach stacjonarnych

Szybkie płacenie w internecie - bez podawania numeru karty,
a nawet bez kodu

0 zł za wypłatę gotówki z bankomatów ING Banku Śląskiego i sieci Planet Cash oraz wpłatę w naszych wpłatomatach.

W sklepach stacjonarnych 3 transakcje dziennie do 50 zł bez autoryzacji PIN-em i bez logowania do aplikacji

Jak korzystać z BLIKA

BLIKIEM możesz wypłacać gotówkę w bankomacie z konta osobistego (ze wszystkich bankomatów obsługujacych BLIK)
lub oszczędnościowego1 (z bankomatów ING i sieci Planet Cash).
Możesz też bezpłatnie wpłacać pieniądze na te konta w naszych wpłatomatach.
Z konta osobistego zapłacisz BLIKIEM w sklepach i internecie.

 

  • Jak płacić

  • Jak wypłacać

  • Jak wpłacać

  • Aktywacja BLIKA

  • Zmiana konta dla BLIKA

Jak płacić

1

Pobierz kod BLIK

Pobierz kod BLIK

Powiedz sprzedawcy, że chcesz zapłacić kodem BLIK lub wybierz płatność BLIK w sklepie internetowym. W aplikacji mobilnej kliknij na ikonę BLIK i pobierz kod. Możesz to zrobić bez logowania do aplikacji lub po zalogowaniu. Otrzymasz 6-cyfrowy kod BLIK.

2

Wprowadź kod BLIK

Wprowadź kod BLIK

Wpisz kod BLIK na klawiaturze terminala płatniczego przy kasie lub na stronie sklepu internetowego.

3

Zatwierdź płatność

Zatwierdź płatność

Potwierdź wykorzystanie kodu na swoim telefonie. Możesz zostać poproszony o podanie PIN-u aplikacji. Zapłacone!

W internecie możesz płacić BLIKIEM jeszcze szybciej - bez podawania kodu.

Zobacz film

Jak wypłacać

1

Wskaż BLIK jako sposób wypłaty gotówki

Wskaż BLIK jako sposób wypłaty gotówki

Wybierz wypłatę kodem na ekranie bankomatu.

2

Utwórz kod w aplikacji mobilnej

Utwórz kod w aplikacji mobilnej

Kliknij w BLIK, utwórz kod i wpisz go na klawiaturze w bankomacie.

3

Zatwierdź płatność na swoim telefonie

Zatwierdź płatność na swoim telefonie

Autoryzuj PIN-em tym samym, co do aplikacji. Możesz odebrać swoją gotówkę.

Jak wpłacać

1

Wybierz wpłatę kodem

Wybierz wpłatę kodem

na ekranie wpłatomatu. Następnie wybierz wpłata BLIK.

2

Pobierz kod BLIK

Pobierz kod BLIK

Możesz to zrobic w aplikacji Moje ING mobile. Wpisz go na klawiaturze wpłatomatu.

3

Potwierdź wpłatę w aplikacji

Potwierdź wpłatę w aplikacji

i włóż pieniądze do wpłatomatu. Pieniądze będą dostępne na Twoim koncie od razu.

Aktywacja BLIKA

1

Zainstaluj aplikację Moje ING mobile

Zainstaluj aplikację Moje ING mobile

BLIK jest domyślnie aktywny.

Jeśli masz aplikację, a nie masz BLIKA, zaktualizuj aplikację.

Pobierz aplikację

2

Ustaw BLIK, jeśli jest wyłączony

Ustaw BLIK, jeśli jest wyłączony

BLIK możesz aktywować w aplikacji Moje ING mobile w zakładce Dane i ustawienia.

Wybierz konto i numer telefonu do płatności BLIK (jeśli masz więcej niż jedno konto w naszym banku).

Ustaw dane

3

Korzystaj

Korzystaj

Wypłacaj pieniądze z bankomatów, płać BLIKIEM w sklepach internetowych albo punktach oznaczonych logo BLIK.

Zmiana konta dla BLIKA

1

Zaloguj się do Mojego ING z przeglądarki internetowej

zaloguj się

Zaloguj się do Mojego ING

z przeglądarki internetowej. 

Wybierz Karty i płatności telefonem.

2

Wybierz Płatności BLIK

wybierz blik

Wybierz Płatności BLIK

3

Wybierz Zmień rachunek

Wybierz Zmień rachunek

Wskaż konto, które chcesz powiązać z BLIKIEM - osobiste lub oszczędnościowe. 

Bankomaty i sklepy akceptujące BLIK są oznaczone logiem BLIK.

Sprawdź, gdzie zapłacisz BLIKIEM

BLIKIEM w internecie płacisz jeszcze szybciej

Możesz płacić BLIKIEM w internecie bez podawania kodu. Wystarczy, że dodasz sklep do zaufanych w aplikacji mobilnej, a kolejne płatności BLIKIEM potwierdzasz tylko PIN-em.

Sklep dodajesz do zaufanych w trakcie płatności

Przy kolejnych zakupach nie musisz podawać kodu BLIK

Każdą kolejna transakcję zatwierdzasz PIN-em do aplikacji

Sklep możesz usunąć z zaufanych w trakcie kolejnych zakupów lub w dowolnej chwili w bankowości internetowej Moje ING

  • Jak włączyć płatność BLIKIEM bez kodu?

  • Jak płacić BLIKIEM bez kodu?

Jak włączyć płatność BLIKIEM bez kodu?

1

Wybierz BLIK

jako sposób płatności w ulubionym sklepie

2

Zapamiętaj sklep

Na ekranie potwierdzenia transakcji zaznacz: Zapamiętaj ten sklep i płać szybciej przy kolejnych zakupach. Zatwierdź PIN-em do aplikacji

3

Płać bez podawania kodu

Zrealizujemy transakcję i zapamiętamy sklep.
Następna płatność w tym sklepie nie będzie wymagała podania kodu BLIK

Jak płacić BLIKIEM bez kodu?

1

Podczas zakupów w ulubionym sklepie wybierz metodę płatności BLIK

2

Dostaniesz powiadomienie push na telefon, na którym masz aplikację mobilną

3

Po kliknięciu na push wyświetli ci się transakcja do zatwierdzenia

4

Potwierdź transakcję PIN-em do aplikacji.

Bezpieczeństwo płatności BLIKIEM

Płatność BLIKIEM bez podawania PIN

Kodem BLIK możesz zapłacić za zakupy w sklepie stacjonarnym do 50 zł bez potwierdzenia PIN-em. Możesz zrobić 3 takie transakcje dziennie, jeśli kod pobierzesz bez logowania do aplikacji.

Autoryzacja PIN-em będzie potrzebna, jeśli:

  • płacisz więcej niż 50 zł w sklepie stacjonarnym
  • płacisz dowolną kwotę w sklepie internetowym
  • gdy wypłacasz gotówkę z bankomatu.

Bezpieczeństwo i kontrola

Płatności BLIKIEM masz zawsze pod kontrolą. W Moim ING widzisz wszystkie transakcje wykonane BLIKIEM. Możesz włączyć lub wyłączyć BLIK, kiedy chcesz - w aplikacji mobilnej lub w systemie bankowości internetowej. Dowolnie ustawiasz opcję korzystania z kodów BLIK przed zalogowaniem do aplikacji mobilnej. Możesz też zmienić limity dla transakcji opłacanych BLIKIEM - od 500 do 10 000 zł.

Zaloguj się i zmień ustawienia

Zobacz nasze filmy o działaniu BLIKA

Jak wpłacać BLIKIEM we wpłatomacie

Jak płacić BLIKIEM w internecie

Pytania i odpowiedzi

Zgubiłeś lub skradziono Ci telefon?
Zgłoś na infolinię:

801 601 607

Poznaj zasady bezpiecznego bankowania

  • Jak zacząć korzystać z BLIKA?

    BLIK dostępny jest w aplikacji mobilnej Moje ING mobile. Aplikacja dostępna jest na smartfony z systemem Android, iOS, Windows 10 Mobile.

    Aby skorzystać z BLIKA pobierz bezpłatnie aplikację mobilną zgodną z systemem operacyjnym Twojego telefonu. BLIK powinien być aktywny automatycznie w aplikacji.

    W niektórych przypadkach będzie wymagana aktywacja usługi. Zaloguj się do bankowości internetowej Moje ING albo aplikacji mobilnej Moje ING mobile, wejdź w opcję Ustawienia >  BLIK Włączenie i wyłączenie usługi.  Wybierz opcję Aktywuj usługę BLIK.

    Aby wyświetlić kod BLIK wystarczy kliknąć na ikonkę BLIK widoczną w aplikacji na ekranie przed zalogowaniem lub po wyborze opcji Karty i płatności telefonem, Płatności BLIK a następnie Pokaż kod BLIK.

  • Jakie opłaty są związane z użytkowaniem BLIK?

    Nie pobieramy opłat za aktywację BLIKA i jego użytkowanie. Bezpłatnie realizujemy transakcje bezgotówkowe, w tym internetowe oraz wszystkie wypłaty gotówki z bankomatów ING Banku Śląskiego oraz sieci Planet Cash w kraju. 

    Zależnie od konta powiązanego z BLIKIEM, wypłaty gotówki w pozostałych bankomatach w kraju są bezpłatne lub płatne:

    • dla Konta z Lwem Komfort i Premium – wszystkie wypłaty gotówki w pozostałych bankomatach są bezpłatne, 
    • dla Konta z Lwem Direct i Direct dla Firmy – pierwsza wypłata gotówki w pozostałych bankomatach rozliczona przez bank w danym cyklu rozliczeniowym jest bezpłatna, a każda kolejna kosztuje 2,50 PLN. Cykl rozliczeniowy dla klientów indywidualnych trwa od 29 dnia danego miesiąca do 28 dnia kolejnego miesiąca, a dla przedsiębiorców trwa od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego,
    • dla Konta z Lwem Klasycznego i Student oraz firmowego Konta ZYSK i ZYSK+ - każda wypłata gotówki w pozostałych bankomatach kosztuje 3% kwoty wypłaty min. 5 PLN.
  • Na jakich telefonach działa BLIK?

    BLIK może aktywować każda osoba posiadająca aplikację mobilną, niezależnie od systemu operacyjnego telefonu.

  • Gdzie mogę dokonać transakcji przy użyciu kodów BLIK?

    Kody BLIK umożliwiają wykonywania płatności w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz w bankomatach oznaczonych logo BLIK. ​

  • Czy kody BLIK mogą być wykorzystane do wykonania płatności za granicą?

    Nie, BLIK to rozwiązanie krajowe, może być wykorzystane do wykonania płatności tylko na terenie Polski.

  • Jak rozpoznam punkty akceptujące BLIK?

    Bankomaty i sklepy akceptujące BLIK są oznaczone logiem BLIK

  • Czy z płatności BLIK mogą korzystać osoby małoletnie (poniżej 18 roku życia)?

    Tak, osoby małoletnie poniżej 18 roku życia mogą korzystać z BLIK. Nie mogą jednak korzystać z możliwości generowania czeków BLIK.

  • Z jakimi rachunkami można powiązać płatności BLIK?

    BLIKA można powiązać z następującymi kontami:

    • Konta osobiste: Direct, Student, Standard, Komfort, Premium. 
    • Konta oszczędnościowe: Otwarte Konto Oszczędnościowe, Otwarte Konto Oszczędnościowe Premium, Otwarte Konto Oszczędnościowe Direct, Otwarte Konto Oszczędnościowe Bonus, Dream Saver
    • Konta dla Przedsiębiorców: Konto z Lwem Direct, Konto z Lwem Zysk, Kontro z Lwem Zysk+, Konto Direct dla wspólnot mieszkaniowych

     

  • Co mogę zrobić przy pomocy aplikacji BLIK?

    Po aktywowaniu BLIK będziesz mógł:

    • płacić za zakupy w sklepach tradycyjnych i internetowych,
    • wypłacać środki z bankomatów,
    • tworzyć czeki BLIK.
  • Czy płatności za pomocą aplikacji BLIK będą widoczne w historii mojego rachunku i na wyciągu?

    Tak, w historii rachunku będą widoczne wszystkie transakcje dokonane przy pomocy kodów BLIK z informacją, że transakcja była wykonana kodem BLIK.

  • Jak mogę zmienić limity dla transakcji BLIK?

    Limit transakcji BLIK domyślnie wynosi 2000 zł. Jest to limit łączny dla wszystkich transakcji realizowanych w bankomatach, sklepach stacjonarnych oraz transakcji internetowych.

    Możesz zmienić limit dzienny na kwotę maksymalnie 10 tys. zł w systemie bankowości internetowej Moje ING lub telefonicznie na infolinii. Dla transakcji wypłaty BLIKIEM, transakcji internetowych BLIK  i czeków BLIK są dodatkowo niezależne limity, podrzędne w stosunku do limitu dziennego dla transakcji BLIK. Te limity możesz zmienić również w Moje ING lub na infolinii. Aby zmienić limity wybierz w Moje ING opcją Karty i płatności telefonem, a następnie Płatności BLIK i Limity transakcyjne. Więcej o limitach

  • Czy można zmienić rachunek dla płatności BLIK?

    Jeśli użytkownik BLIK jest właścicielem więcej niż 1 rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego, może zmienić konto powiązane z BLIKIEM w Moim ING. Nie można zmienić obciążanego rachunku w trakcie płatności.

  • Czy w przypadku rachunków wspólnych każde ze współwłaścicieli może korzystać z BLIK?

    Każdy ze współwłaścicieli konta wspólnego może aktywować aplikację BLIK powiązaną z rachunkiem

  • Czy pełnomocnik do rachunku może korzystać z BLIKA?

    Tak, pełnomocnik do rachunku może korzystać z BLIKA.

  • Czy mogę wyłączyć BLIK?

    Jeśli nie chcesz korzystać z BLIKA, możesz go wyłączyć w każdej chwili. Możesz to zrobić w systemie bankowości internetowej lub przez telefon – wystarczy że zadzwonisz na naszą infolinię.

  • Czy transakcje wykonane BLIKIEM wliczają się do kwoty zwalniającej z opłaty za kartę?

    Obecnie transakcje wykonane BLIKIEM nie są wliczane do limitu zwalniającego z opłaty za kartę.

  • Jakie poniosę opłaty za wypłatę BLIKIEM z obcych bankomatów?

    Opłata za wypłatę BLIKIEM z obcych bankomatów jest uzależniona od rodzaju konta powiązanego z BLIKIEM:

    • dla konta Komfort i Premium - 0 zł
    • dla konta Direct - pierwsza wypłata rozliczona przez Bank w okresie miesiąca liczonego od 29 dnia danego miesiąca do 28 dnia kolejnego miesiąca jest bezpłatna, każda kolejna za opłatą 2,50 PLN.
    • dla konta Student i Klasyczne - 3% kwoty wypłaty.
    • dla kont oszczędnościowych - brak możliwości wypłaty BLIKIEM z bankomatów innych niz ING Banku Śląskiego i Planet Cash.

    Wszystkie opłaty związane z BLIKIEM mozna sprawdzić w Tabeli opłat i prowizji.

  • Czy limit darmowych wpłat/wypłat w z obcych bankomatów jest osobny dla BLIKA i karty?

    Limit darmowych wypłat z obcych bankomatów jest osobny dla karty oraz dla BLIKA. Natomiast wpłata BLIKIEM jest mozliwa tylko we wpłatomatach ING Banku Śląskiego i sieci Planet Cash.

  • Czy BLIKIEM powiązanym z rachunkiem oszczędnościowym mogę płacić w internecie lub w sklepie?

    Jeśli BLIK jest powiązany z rachunkiem oszczędnościowym dla Klientów Indywidualnych możliwość korzystania z BLIKA jest ograniczona do wypłaty z bankomatu banku oraz sieci IT Card. Docelowo umożliwimy też wpłaty kodami BLIK we wpłatomatach banku i sieci IT Card. Nie ma możliwości płatności z rachunku oszczędnościowego w sklepie lub w Internecie. Nie jest możliwe wykonywanie płatności w sklepach, zarówno w internecie jak i w sklepach stacjonarnych.

  • Czy można wykonywać przelewy na telefon BLIK, jeśli jest on powiązany z rachunkiem oszczędnościowym dla Klientów indywidualnych?

    Nie ma możliwości wykonywania przelewów na telefon, jeśli BLIK jest powiązany z rachunkiem oszczędnościowym.

  • Czy są jakieś opłaty za wpłaty we wpłatomatach BLIKIEM?

    Nie pobieramy opłat za wpłaty BLIKIEM we wpłatomatach na rachunki indywidualnych klientów i przedsiębiorców.

  • Jak można wybrać konto do wpłat BLIKIEM we wpłatomacie?

    Pieniądze wpłacane we wpłatomacie zawsze wpłyną na rachunek powiązany w momencie wpłaty z BLIKIEM. Możesz zmienić rachunek powiązany z BLIKIEM w systemie Moje ING (Karty i płatności telefonem >> Płatności BLIK). 

  • Na jakie konto wpłyną pieniądze wpłacone BLIKIEM jeśli klient ma 2 konta?

    W przypadku wpłaty BLIKIEM we wpłatomacie pieniądze zawsze wpływają na rachunek, który jest aktualnie powiązany z BLIKIEM. Możesz sprawdzić jaki to rachunek i możesz go zmienić w systemie Moje ING (Karty i płatności telefonem > Płatności BLIK).

RozwińZwiń

Opłaty i prowizje

Aktywacja BLIKA   0 zł
Realizacja transakcji bezgotówkowych   0 zł

Wypłata gotówki w kraju:

   

- w bankomatach ING Banku Ślaskiego i sieci Planet Cash

 

0 zł

- w bankomatach pozostałych banków

w przypadku konta Direct

 

 
  • pierwsza wypłata rozliczona przez Bank w okresie miesiąca liczonego od 29 dnia danego miesiąca do 28 dnia kolejnego miesiąca jest bezpłatna, każda kolejna za opłatą 2,50 PLN.

0 zł

 
  • każda kolejna wypłata

2,50 zł

 

w przypadku konta Komfort i Premium

0 zł

 

w przypadku konta Student, Klasyczne

3% kwoty wypłaty 

Wpłata we wpłatomatach ING Banku Śląskiego    0 zł
Zmiana numeru konta i numeru telefonu powiązanego z BLIKIEM   0 zł

Zobacz także

1. BLIKA można powiązać z następującymi kontami oszczędnościowymi: Otwarte Konto Oszczędnościowe, Otwarte Konto Oszczędnościowe Premium, Otwarte Konto Oszczędnościowe Direct, Otwarte Konto Oszczędnościowe Bonus, Dream Saver.