Mastercard w telefonie może zastąpić Twoją plastikową kartę

Wystarczy konto złotówkowe w naszym banku i telefon z systemem Android 4.4 lub wyższym oraz funkcją NFC.

0 zł za wydanie karty
Płacisz telefonem bez portfela, bez logowania do aplikacji
Kwoty powyżej 50 zł dodatkowo potwierdzasz PIN-em
Każdą transakcję widzisz od razu na swoim koncie

Płatności Mastercard w telefonie doliczają się do miesięcznej kwoty transakcji, która zwalnia z opłaty za kartę do konta.

Płać telefonem i wygrywaj!

Płać kartą Mastercard® w telefonie i weź udział w konkursie. Odbierz jeden z 7 830 voucherów o wartości 50 lub 100 zł na zakupy w sklepie empik.com. Tylko do 20 sierpnia.

Weź udział w konkursie

Organizatorem konkursu jest Kropka Bordo sp. z o.o.

Jak zamówić Mastercard w telefonie?

1

Zaloguj się do aplikacji Moje ING mobile

Zaloguj się do aplikacji Moje ING mobile

Wybierz konto, z którym chcesz powiązać Mastercard w telefonie.
Upewnij się, że masz aktualną wersję aplikacji

2

Wybierz: Zamów kartę

Wybierz: Zamów kartę

Z listy dostępnych kart wybierz Mastercard w telefonie i zaakceptuj umowę. Potwierdź PIN-em do aplikacji

3

Nadaj PIN do karty

Nadaj PIN do karty

nadaj PIN do akceptacji transakcji powyżej 50 zł Mastercard w telefonie zainstaluje się automatycznie. Zobaczysz komunikat: „Płatności Mastercard w telefonie zostały aktywowane”

Jak płacić Mastercard w telefonie?

1

Podświetl ekran telefonu

 
2

Zbliż telefon do terminala i poczekaj aż zawibruje

 

3

Transakcję powyżej 50 zł zatwierdź PIN-em do karty

 

Obejrzyj film

Nie masz jeszcze aplikacji Moje ING mobile?

Dowiedz się więcej

Pytania i odpowiedzi

Zgubiłeś lub skradziono Ci telefon?

Dowiedz się więcej

  • W jaki sposób mogę zamówić kartę Mastercard w telefonie?

    Kartę możesz zamówić wyłącznie w aplikacji mobilnej Moje ING mobile w procesie „Aktywacji płatności Mastercard w telefonie”, który jest dostępny z 3 miejsc:

    • z linka pod rachunkiem „Zamów kartę”
    • z Oferty ING
    • z reklamy np. na bąblu albo z linka w zakładce Moje Finanse.

    Aktywowanie karty jest możliwe tylko wówczas, gdy masz:

    • aktualną wersję aplikacji mobilnej Moje ING mobile
    • telefon z systemem operacyjnym Android 4.4 lub wyższym
    • aktywną antenę HCE.
  • Czy mogę zamówić kartę Mastercard w telefonie w oddziale banku?

    Nie. Doradca może Ci asystować w zamówieniu karty w Twoim telefonie.

  • Czy przy zamówieniu karty Mastercard w telefonie konieczna będzie autoryzacja kodem SMS?

    Nie. Potwierdzasz tę czynność kodem PIN do aplikacji mobilnej.

  • Jakie warunki muszę spełnić, aby zamówić Mastercard w telefonie?

    Żeby zamówić Mastercard w telefonie trzeba:

    • być osobą pełnoletnią
    • być posiadaczem, współposiadaczem lub pełnomocnikiem Konta z LWEM w złotych w ING Banku Śląskim
    • mieć telefon z systemem operacyjnym Android 4.4 lub wyższym i funkcją NFC
    • mieć zainstalowaną aplikację Moje ING mobile.

    Ważne aby telefon miał aktualne usługi Google Play i oryginalne oprogramowanie (brak ROOT).
     

  • Mam kilka kart pozwalających na płatności telefonem, wydanych przez różne banki. Czy będą one prezentowane w telefonie w jednym miejscu?

    Tak, wszystkie karty umożliwiające płatności telefonem są widoczne w ustawieniach telefonu, w sekcji dotyczącej płatności NFC. Sekcja ta różnie się nazywa w zależności od modelu telefonu np.: „Dotknij i zapłać”, „Stuknij i zapłać”, „Płatności zbliżeniowe”, w wersji angielskiej w „Tap&Pay”.

     

  • W jakiej sytuacji pojawia się komunikat mówiący o ustawieniu Moje ING mobile jako domyślnej metody płatności telefonem?

    Ustawienie Moje ING mobile jako domyślnej metody płatności telefonem jest konieczne, gdy na telefonie zainstalowana jest aplikacja mobilna innego banku pozwalająca na płatności zbliżeniowe telefonem.

    Komunikat pokazuje się:

    • w procesie „Aktywacji płatności Mastercard w telefonie”
    • po kliknięciu w link „Ustaw jako domyślną do płatności telefonem”, który znajduje się w „Szczegółach karty” Mastercard w telefonie.
  • Ile kosztuje korzystanie z karty Mastercard w telefonie?

    Do 28.12.2017 r. trwa promocja i karta jest bezpłatna.
    Po okresie promocji będziemy pobierać miesięczną opłatę za kartę – 7 zł. Opłata zostanie pobrana tylko w przypadku braku transakcji bezgotówkowych na kwotę min. 300 PLN (w przypadku posiadaczy Kont Direct w wieku 18-26 lat na kwotę 200 PLN) dokonanych kartami wydanymi użytkownikowi do jednego konta i rozliczonych przez bank w okresie miesiąca liczonego od 29 dnia danego miesiąca do 28 dnia kolejnego miesiąca. Kwota transakcji bezgotówkowych jest liczona łącznie dla dowolnej kombinacji kart Visa Zbliżeniowa, Debit MasterCard Zbliżeniowa, Zbliżak Visa oraz Mastercard w telefonie posiadanych przez danego użytkownika wydanych do jednego konta.

  • Czy Mastercard w telefonie będzie działać, gdy zablokuję aplikację Moje ING mobile?

    Karta nadal będzie działać i będziesz mógł nią płacić aż do momentu, gdy wyczerpie się pula płatności. Uzupełnienie puli płatności będzie wymagało zalogowania się do aplikacji Moje ING mobile. 

  • Jakie transakcje mogę wykonywać kartą Mastercard w telefonie?

    Kartą Mastercard w telefonie można wykonywać wyłącznie bezgotówkowe zbliżeniowe transakcje krajowe i zagraniczne w punktach handlowo-usługowych. 

  • Jakie będą domyślne parametry Mastercard w telefonie po jej zamówieniu?

    Od razu po zamówieniu Mastercard w telefonie będzie:

    • aktywna (nie wymaga dodatkowej aktywacji)
    • miała ustawiony dzienny limit dla transakcji bezgotówkowych zbliżeniowych - do wysokości salda.
    • gotowa do płatności, o ile Moje ING mobile ustawisz jako domyślną metodę płatności oraz będziesz mieć włączoną funkcję NFC.
  • Jakie są limity transakcji dla Mastercard w telefonie? Czy mogę je zmienić?

    Karta posiada dzienny limit dla transakcji bezgotówkowych zbliżeniowych obejmujący transakcje krajowe i zagraniczne: 500 zł, 1.000zł, 2.000 zł, 3.000 zł, 4.000 zł, 5.000 zł, 10.000 zł, do wysokości salda dostępnego na rachunku. Limit transakcyjny można ustawić wyłącznie w bankowości internetowej Moje ING. Zmiana działa od razu.

     

  • Czy trzeba mieć włączony internet w telefonie, aby wykonać transakcję?

    Nie. Natomiast ze względów bezpieczeństwa, co pewien czas poprosimy o zalogowanie się do aplikacji Moje ING mobile. Tym samym potwierdzasz swoją tożsamość. Po zalogowaniu uzupełnimy pulę płatności. Powiadomimy Cię, że pula płatności została uzupełniona.

     

     

  • Czy muszę być zalogowanym do aplikacji Moje ING mobile, aby płacić w sklepach?

    Nie. W większości przypadków nie jest również wymagane odblokowanie ekranu. Warunkiem koniecznym do przeprowadzenia płatności jest podświetlony ekran telefonu przy włączonej antenie NFC. 

  • Czy Mastercard w telefonie jest bezpieczne?

    Tak. Mastercard w telefonie ma kilka zabezpieczeń:

    • Limity transakcyjne – możesz samodzielnie ustawiać limity transakcji dla Mastercard w telefonie.
    • Polskie prawo i Regulamin dla kart płatniczych gwarantuje, że w sytuacji kradzieży/utraty karty zbliżeniowej i wykonania płatności przez osobę niepowołaną, bank pokryje straty powyżej 50 euro. Warunkiem skorzystania z tej ochrony jest niezwłoczne zastrzeżenie utraconej karty oraz zgłoszenie reklamacji wskazującej transakcje wykonane przez osobę niepowołaną. 
    • Antena NFC – aby płacić telefonem, należy uruchomić antenę NFC. Jeśli obawiasz się przypadkowych transakcji, możesz wyłączyć antenę NFC.
    • Logowanie do aplikacji Moje ING mobile – co pewien czas aplikacja wysyła powiadomienie z prośbą o zalogowanie.

     

  • Czy aplikacja mobilna musi być aktywna w chwili dokonywania płatności?

    Tak. Nie musisz jednak być zalogowany do aplikacji, aby płacić kartą.  

  • Czy dla transakcji powyżej 50 PLN będzie wymagany kod PIN?

    Tak. Płatność potwierdzasz kodem PIN, który nadałeś podczas aktywowania Mastercard w telefonie. 

  • Czy zmiana kodu PIN do Mastercard w telefonie będzie działała od razu?

    Tak.

  • Czy pełnomocnik konta może zamówić dla siebie Mastercard w telefonie?

    Tak.

  • Co zrobić, gdy utracę telefon z aktywną kartą Mastercard w telefonie?

    W razie utraty telefonu z kartą Mastercard w telefonie koniecznie zastrzeż Mastercard w telefonie w bankowości internetowej Moje ING, albo dzwoniąc pod numer telefonu 32 357 00 12. Natychmiastowe zastrzeżenie karty najlepiej chroni przed płatnościami dokonanymi przez osoby nieuprawnione.

  • Co mam zrobić, gdy sprzedaję telefon, na którym jest aktywna karta Mastercard w telefonie?

    Przede wszystkim należy przywrócić ustawienia fabryczne telefonu. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, zastrzeż kartę w bankowości internetowej Moje ING albo dzwoniąc do banku pod numer telefonu 32 3570012.

  • Dlaczego nie dostaję powiadomień o wykonanych transakcjach Mastercard w telefonie?

    W przypadku zamówienia Moje ING nowego produktu/usługi, konieczne jest włączenie powiadomień.

    Aby to zrobić, należy po zalogowaniu do Moje ING mobile wejść w:
    Dane i ustawienia > Aplikacja mobilna > Notyfikacje > Powiadomienia Push
    i oznaczyć kartę Mastercard w telefonie jako aktywną do powiadomień.  

     

  • Co zrobić, gdy nie mogę zapłacić Mastercard w telefonie?
    • Sprawdź, czy karta jest aktywna,
    • sprawdź, czy aplikacja Moje ING mobile jest ustawiona jako domyślna do płatności telefonem,
    • sprawdź, czy w telefonie masz włączoną antenę NFC,
    • zaloguj się do aplikacji mobilnej, aby system odświeżył pule płatności,
    • sprawdź wykorzystanie dziennego limitu oraz salda dostępne na koncie.
  • Instalacja Mastercard w telefonie nie zakończyła się poprawnie. Co robić?

    Klienci którzy zaczęli przypisywać kartę do telefonu i zakończyło się to niepowodzeniem powinni wejść na wydaną kartę i skorzystać z linku Aktywuj płatności. Karta przypisze się wtedy do telefonu.

  • Aktywuj płatności nie działa. Co mogę zrobić?

    Jeżeli aktywuj płatności nie przypisze karty (np. długo ładuje bez efektu):
    1. Usuń urządzenie z zaufanych.
    2. W ustawieniach telefonu wejdź w menadżera aplikacji, odszukaj aplikację Moje ING wejdź u ustawienia pamięci i wybierz „Wyczyść dane”. Czyli tak:  Ustawienia > Aplikacje > Menedżer aplikacji > Moje ING > Pamięć > Wyczyść Dane / Wyczyść Pamięć.
    3. Uruchom aplikację, aktywuj ją, a następnie aktywuj płatności Mastercard w telefonie klikając „Aktywuj płatności”.

     

  • Mam telefon z Windows/iOS. Czy mogę zamówić Mastercard w telefonie?

    Nie. Mastercard w telefonie dostępna jest tylko na telefonach z systemem operacyjnym Android 4.4. albo wyżej. W Polsce firma Apple nie udostępniła jeszcze możliwości płacenia telefonem w technologii HCE. Obecnie nie ma możliwości technicznych użycia technologii HCE w telefonach z systemem Windows, gdyż firma Microsoft nie wspiera tej technologii w swoich urządzeniach.

     

     

  • W aplikacji Moje ING mobile nie mam opcji zamówienia Mastercard w telefonie. Dlaczego?
    • Opcja zamawiania karty jest dostępna tylko na telefonach, które spełniają minimalne wymagania tj. system operacyjny Android 4.4 albo wyższy oraz antenę NFC.
    • Ważne, aby telefon miał aktualne usługi Google Play i oryginalne oprogramowanie (brak ROOT). Możesz sprawdzić, czy urządzenie ma oryginalne oprogramowanie, korzystając z darmowej aplikacji SafetyNet Test dostępnej w sklepie Google Play.
    • Sprawdź też czy Twoje dane są aktualne. Możesz to zrobić w Moje ING w sekcji Dane i ustawienia > Dane > Edytuj Dane. Aby zamówić kartę wymagamy m. in. aktualnych dokumentów i oświadczenia o rezydenturze podatkowej (FATCA).  

     

  • Zmieniłem urządzenie zaufane. Czy Mastercard w telefonie został wyłączony?

    Jeżeli zmieniłeś zaufane urządzenie, na którym był Mastercard w telefonie, nie będzie możliwe dokonywanie płatności tym telefonem. Na nowozaufanym urządzeniu (o ile spełnia wymagania), możesz ponownie aktywować Mastercard w telefonie.

    W Moje ING mobile, w „Szczegółach karty” Mastercard w telefonie będzie miała status „wyłączona” i będzie dostępny link „Aktywuj płatności”. Nie wymagamy ponownego zamówienia karty. 

  • Czy Mastercard w telefonie może zamówić dziecko?

    W tej chwili nie. Taka możliwość pojawi się w maju tego roku dla osób w wieku 13-18 lat.

RozwińZwiń

Opłaty i prowizje

 

Zobacz pełną Tabelę Opłat i Prowizji

Dowiedz się więcej o regulacjach dotyczących kart płatniczych

Zobacz także