• Co mam zrobić, jeśli nie otrzymam miesięcznego zestawienia transakcji?

    Zestawienia transakcji w formie papierowej otrzymują:

    •  użytkownicy kart kredytowych, którzy nie mają dostępu do systemu bankowości internetowej
    • użytkownicy systemu bankowości internetowej, którzy złożyli dyspozycję wysyłania papierowych zestawień transakcji dla karty kredytowej.

    Zestawienia transakcji wysyłane są na adres korespondencyjny Klienta. Sprawdź zatem, czy posiadamy Twój aktualny adres do korespondencji.

    Jeśli po zakończeniu cyklu rozliczeniowego nie otrzymasz zestawienia, powinieneś w ciągu 10 dni od daty zakończenia cyklu zgłosić ten fakt w oddziale Banku lub telefonicznie w Contact Center. W takim przypadku prześlemy Ci duplikat miesięcznego zestawienia transakcji. Pamiętaj, że brak miesięcznego zestawienia transakcji nie zwalnia Cię z obowiązku spłaty kwoty minimalnej. W celu uzyskania informacji o niej możesz zadzwonić do Contact Center pod numer (32) 357 00 12 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) lub skorzystać z systemu bankowości internetowej.

  • Co się stanie, jeśli nie spłacę wymaganej kwoty minimalnej?

    W przypadku braku spłaty wymaganej kwoty minimalnej, najwcześniej w dniu następnym po dacie obowiązkowej spłaty, bank może zablokować Twoją kartę. Karta kredytowa zostanie automatycznie odblokowana po otrzymaniu przez bank wymaganej spłaty.

  • Co to jest karta główna i karta dodatkowa?

    Karta główna to karta kredytowa wydawana posiadaczowi rachunku karty, czyli osobie, która podpisuje z Bankiem umowę.

    Karta dodatkowa to karta kredytowa wydawana użytkownikowi, czyli dowolnej osobie wskazanej przez posiadacza karty głównej, która ukończyła 13 lat. Transakcje dokonane kartami główną i dodatkową rozliczane są w ramach tego samego limitu przyznanego do rachunku karty.

    Zobacz więcej informacji na temat karty dodatkowej

  • Czy od dokonanych kartą transakcji zapłacę prowizję?

    Jeśli użyjesz swojej karty do zapłaty za towary lub usługi, to nie zapłacisz żadnych dodatkowych prowizji z tego tytułu. Jeżeli jednak zechcesz wypłacić za pomocą karty gotówkę z bankomatu, to od takiej transakcji zapłacisz dodatkową prowizję określoną w Tabeli Opłat i Prowizji.

  • Czy zawsze naliczą się odsetki od transakcji dokonanych kartą kredytową?

    Od dokonanych transakcji bezgotówkowych (zapłata kartą za towary lub usługi) nie zapłacisz żadnych odsetek pod warunkiem, że spłacisz całość zadłużenia na rachunku karty w terminie wyznaczonym na zestawieniu transakcji. W przypadku spłaty części zadłużenia lub tylko wykazanej na zestawieniu kwoty minimalnej, naliczone zostaną odsetki od dokonanych transakcji. Dla transakcji bezgotówkowych odsetki naliczą się od dnia ich rozliczenia przez bank do dnia dokonania całkowitej spłaty zadłużenia.

    Odsetki naliczane są też zawsze od dokonanych kartą wypłat gotówkowych oraz przelewów z rachunku karty od momentu rozliczenia transakcji przez bank do dnia całkowitej spłaty zadłużenia.

  • Gdzie mogę uzyskać informację o wykonanych kartą transakcjach?

    Po zakończeniu każdego miesięcznego cyklu rozliczeniowego otrzymasz zestawienie transakcji. Będzie ono zawierało wykaz wszystkich operacji (data, kwota, miejsce) przeprowadzonych na rachunku Twojej karty. Zostanie podane też saldo rachunku karty na koniec cyklu rozliczeniowego, wartość minimalna kwoty, jaką powinieneś spłacić oraz termin, do którego należy dokonać spłaty.

    Jeżeli posiadasz kartę kredytową i jednocześnie jesteś użytkownikiem systemu bankowości internetowej, masz dostęp do zestawień transakcji w bankowości internetowej. Jeżeli nie jesteś użytkownikiem systemu, otrzymasz zestawienie transakcji na swój adres korespondencyjny.

    Jako użytkownik systemu bankowości internetowej możesz złożyć dyspozycję wysyłania papierowych zestawień transakcji dzwoniąc pod numer (32) 357 00 12 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych).

    Informacje o transakcjach rozliczonych na rachunku karty możesz też uzyskać w oddziale Banku lub telefonicznie w Call Center dzwoniąc pod numer (32) 357 00 12 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych).

  • Jak działa limit kredytowy?

    Razem z kartą otrzymasz indywidualnie ustalony limit wydatków, którego wysokość będzie uzależniona od Twoich możliwości finansowych. Posługując się kartą będziesz wykorzystywał przyznany limit i po zakończeniu każdego miesięcznego cyklu rozliczeniowego otrzymasz zestawienie wszystkich dokonanych transakcji. Na spłatę zadłużenia masz aż 21 dni licząc od dnia zakończenia cyklu rozliczeniowego. Dokonując spłaty zwiększasz dostępny limit i możesz go ponownie wykorzystać do kolejnych transakcji.

  • Jak długo będę czekał na kartę?

    Standardowo wydanie karty kredytowej trwa do 8 dni roboczych od momentu złożenia wniosku. Kartę otrzymasz pocztą.
    Platynową kartę kredytową dostarczymy do oddziału banku. 

  • Jak mogę otrzymać kartę kredytową?

    Kartę kredytową Visa możesz zamówić w systemie bankowości internetowej Moje ING.

    Wszystkie karty kredytowe możesz zamówić na infolinii lub w oddziale banku. 
    Znajdź najbliższy oddział

  • Jakich transakcji mogę dokonywać za pomocą karty kredytowej?

    Karty możesz używać na wiele sposobów wykorzystując ją do:

    • zapłaty za towary i usługi - bez dodatkowych opłat i prowizji
    • wypłaty gotówki z bankomatów
    • transakcji zagranicznych - bezgotówkowych i gotówkowych
    • zakupów w internecie
    • dokonywania przelewów z rachunku karty kredytowej
       
  • Jak mam nadać PIN do karty i aktywować kartę?

    Jeśli jesteś użytkownikiem systemu bankowości internetowej, możesz nadać PIN do karty i jednocześnie aktywować ją za pośrednictwem bankowości internetowej. Jeśli nie jesteś użytkownikiem systemu, PIN do karty ustalisz telefonicznie pod numerami 801 222 777 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 02 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych).

    Karty odnowione aktywowane są automatycznie  po dokonaniu pierwszej transakcji z użyciem kodu PIN.
     

  • Jak mam spłacać zadłużenie na mojej karcie?

    Po zakończeniu każdego cyklu rozliczeniowego masz jeszcze 21 dni na spłatę zadłużenia karty. Nie musisz od razu spłacać całości zadłużenia - wystarczy spłata tzw. kwoty minimalnej obejmującej 4% lub 5% (w zależności od rodzaju karty) wykorzystanego limitu. Kwotę całkowitego zadłużenia i wymaganej spłaty minimalnej znajdziesz na zestawieniu transakcji. Spłaty możesz dokonać na kilka sposobów:

    • za pomocą usługi "Automatyczna spłata zadłużenia karty kredytowej",
    • przelewem z rachunku prowadzonego w ING Banku Śląskim, korzystając z systemu bankowości internetowej lub serwisu HaloŚlaski,
    • gotówką w kasie Banku,
    • przelewem z rachunku prowadzonego w innym banku - pamiętaj jednak, że realizacja przelewu może trwać nawet kilka dni, a pieniądze muszą trafić na rachunek karty najpóźniej w dniu wskazanym na zestawieniu transakcji.
       
  • Na jakie bonusy mogę liczyć dla karty kredytowej?

    Jeśli będziesz wykonywał swoją kartą transakcje bezgotówkowe o odpowiedniej wysokości, będziesz mógł korzystać z karty za darmo. Zatem jeśli będziesz aktywnie korzystał z posiadanej karty, możesz nie płacić za jej użytkowanie nawet przez całe życie.

  • Co mam zrobić, jeśli otrzymam kartę z błędnym nadrukiem imienia lub nazwiska?

    Powinieneś złożyć reklamację w dowolnym oddziale Banku, który zamówi dla Ciebie nową kartę. Złożenie reklamacji możliwe jest również na infolinii Banku, numer telefonu: +48 (32) 357 00 69
     

     

     

  • Czy płacąc kartą w sklepie, zapłacę dodatkową prowizję?

    Bank nie pobiera  żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu płatności kartą za towary lub usługi.

  • Jak mogę aktywować kartę odnowioną?

    Odnowioną kartę możesz aktywować poprzez dokonanie transakcji wymagającej użycia PIN np.: wypłatę gotówki w bankomatach Banku lub obcych, zmianę PIN w bankomacie Banku, sprawdzenie salda w bankomacie Banku, płatność w punkcie handlowo-usługowym.

    W przypadku, gdy twoja karta została odnowiona na nowy typ karty (np. karta VISA na VISA zbliżeniową) konieczne jest nadanie nowego kodu PIN i aktywowanie karty poprzez system bankowości internetowej (jeżeli jesteś jego użytkownikiem) lub telefonicznie – dzwoniąc pod numer 801 222 777 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 02 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych oraz jeśli dzwonisz z zagranicy).
     

  • Jak mogę aktywować swoją pierwszą kartę?

    Po otrzymaniu karty będziesz mógł samodzielnie nadać wybrany przez siebie kod PIN  w systemie bankowości internetowej lub telefonicznie.

    Nadanie kodu PIN aktywuje Twoją kartę. Najprościej i najszybciej zrobisz to  w systemie bankowości internetowej, jeżeli jesteś jego użytkownikiem. Możesz też zrobić to telefonicznie, dzwoniąc pod numer 801 222 777 (całkowity koszt połączenia wg stawek operatora) lub +48 32 357 00 02, jeśli dzwonisz z telefonu komórkowego lub z zagranicy.