Myślimy o naszym otoczeniu

Angażujemy się w edukację finansową i stale zwiększamy dostępność naszych placówek. Jesteśmy częścią lokalnych społeczności – dwie bankowe fundacje i nasi wolontariusze wspierają potrzebujących.

Edukacja finansowa 

Interesuje nas, jakie czynniki decydują o finansowych wyborach konsumentów. Zależy nam, aby były one jak najbardziej racjonalne. Dlatego, na różne sposoby, dzielimy się wiedzą o finansach.

Klientów indywidualnych wspieramy we właściwych wyborach. Już od lat na naszej stronie internetowej prezentujemy poradniki dotyczące różnych form kredytów, a w 2015 roku uruchomiliśmy serwis Navidom - narzędzie, które ułatwia przejście przez proces wyboru, zakupu a nawet wykończenia mieszkania. Na naszej stronie udostępniamy również informacje na temat bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej i mobilnej. Z kolei w edukacyjnym serwisie Społeczność ING, oprócz możliwości zadania pytania na forum, znajdziemy jasne i przystępne rady, jak poruszać się po świecie codziennych finansów.

W 2015 roku uruchomiliśmy też – pod marką Aleo – bloga Firma kupuje. Do tej pory na blogu ukazało się 39 artykułów na temat potencjału strategicznego zakupów firmowych oraz dotyczących najlepszych praktyk zakupowych. W 2016 roku użytkownicy Aleo wzięli udział w badaniu „Praktyki zakupowe firm oraz korzystanie z Internetu w tym zakresie” (zrealizowanym przez GfK). W efekcie przy współpracy z Deloitte opracowany został raport „Digitalizacja rynku B2B. Cyfrowe platformy zakupowe”. Raport opisuje zmiany i wskazuje najważniejsze trendy w zakupach B2B w perspektywie 2020 roku. 

W 2016 roku nasi klienci korporacyjni i strategiczni brali udział w spotkaniach o edukacyjnych, takich jak: 

  • konferencje branżowe: dla telekomunikacji, dla branży spożywczej, budowlanej (podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego), dla firm z sektora rolnego
  • konferencja na temat Brexitu z udziałem analityka ING z Wielkiej Brytanii
  • konferencja na temat właściwego przygotowania i przeprowadzania procesu sukcesji – temat od lat cieszy się niesłabnącym powodzeniem wśród klientów. W konferencji wzięli udział eksperci z Instytutu Biznesu Rodzinnego oraz kancelarii prawnych
  • wykład psychologa biznesu, poświęcony zwiększaniu efektywności w prowadzeniu firmy. 

Ponadto w 2016 roku kontynuowaliśmy cykl spotkań z małymi i średnimi przedsiębiorcami „Biznes polega na chwytaniu okazji, a Twój biznes polega na Tobie”. W jego ramach swoim doświadczeniem dzielili się prelegenci Grzegorz Albrecht i Jakub Bączek. Ponad 650 przedsiębiorców z Rzeszowa, Szczecina, Bydgoszczy i okolic otrzymało praktyczne wskazówki, jak prowadzić firmę, wykorzystać szanse i trendy, czy wprowadzać zmiany.

Od końca 2011 roku prowadzimy w Polsce badania konsumenckie na temat trendów w zachowaniach i postawach wobec zagadnień finansowych. Badanie to jest częścią międzynarodowego projektu Grupy ING i ma miejsce dwa razy w roku.
Nadal angażujemy się we wspólny projekt sektora bankowego na rzecz edukacji finansowej młodzieży ze szkół gimnazjalnych (BAKCYL), prowadzony przez Warszawski Instytut Bankowości. W ramach projektu nasi pracownicy prowadzą wolontarystycznie w gimnazjach lekcje pt. Twoje pieniądze, Pożyczaj z głową, Mądre inwestowanie, Finanse na całe życie. Cykl czterech lekcji stanowi kompendium wiedzy na temat finansów dla wchodzących w dorosłość ludzi. Do roli wolontariusza w projekcie BAKCYL przeszkolonych zostało łącznie 43 naszych pracowników. Dziewięciu z nich poprowadziło 60 lekcji w gimnazjach na terenie województw śląskiego, łódzkiego, mazowieckie i pomorskiego.

 

Zaangażowani pracownicy

Zgodnie z zapisami Regulaminu pracy ING Banku Śląskiego S.A. nasi pracownicy mogą przeznaczyć 8 godzin z rocznego czasu pracy na wolontariat pracowniczy. Od 2006 roku wspólnie z Fundacją ING Dzieciom prowadzimy program Wolontariat ING, który polega na wsparciu działalności społecznej naszych pracowników w środowisku lokalnym. W 2016 roku ok 1440 pracowników zaangażowało się w inicjatywy wolontariackie. Więcej na ten temat znajdziesz w zakładce o Fundacji ING Dzieciom.

Wieloletnią tradycję mają również akcje krwiodawstwa organizowane we współpracy z Regionalnymi Centrami Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa. W 2016 roku w 4 takich akcjach udział wzięło 75 pracowników, którzy oddali łącznie 33 litry krwi.

Więcej informacji na temat relacji banku ze społeczeństwem znajdziesz na stronach: