Centrum pomocy

  • Terminal mobilny w ING

  • Transakcje na terminalu

  • Obsługa terminala

  • Rozliczenia

  • ING POS

Terminal mobilny w ING

  • Co znajduje się w zestawie, który otrzymam z terminalem płatniczym?

    Zestaw zawiera:

    • terminal mobilny wraz z kartą SIM oraz zainstalowaną aplikacją do przyjmowania płatności,
    • zasilacz do terminala (opcjonalnie stacja bazowa USB do ładowania urządzenia lub z łączem LAN) wraz z instrukcją, jak naładować urządzenie,
    • 1 rolkę papieru do wydruku potwierdzeń,
    • zestaw naklejek, które informują o tym, jakie karty akceptujemy i że mamy system płatności mobilnych BLIK.
  • Co to jest terminal mobilny?

    Terminal mobilny Verifone model VX 675 to urządzenie, które pozwoli na akceptację płatności zarówno stacjonarnie w Twojej firmie, jak i bezpośrednio u klienta. Terminal działa dzięki technologii GPRS, która umożliwia płatności w dowolnym miejscu. Terminal ma kartę SIM operatora Play, która korzysta z zasięgu wszystkich dostępnych sieci.

  • Jak zbudowany jest terminal

  • Jak oznaczyć mój punkt handlowy, by wskazać klientom możliwość płatności bezgotówkowych na terminalu?

    Żeby poinformować klientów o akceptowanych kartach płatniczych, możliwości płacenia BLIKIEM oraz usłudze Cashback (wypłata gotówki przy okazji płatności kartą), wykorzystaj materiały, jakie otrzymujesz wraz z terminalem płatniczym.

    W zestawie znajdują się 2 szt. naklejek informujących o akceptowanych kartach oraz 2 szt. naklejek „Tu wypłacisz gotówkę” (jeśli zdecydowałeś się na dodatkową usługę Cashback).

    Przyklej naklejki na głównych drzwiach wejściowych lub w witrynie sklepu oraz w punkcie przyjmowania płatności – np. przy kasie.

  • Kurier dostarczył mi terminal. Jak mogę uruchomić terminal po raz pierwszy?
    1. Naładuj urządzenie. Instrukcja podłączenia do ładowania znajduje się w opakowaniu.
    2. Uruchom terminal. Aby włączyć terminal, przytrzymaj przez kilka sekund zielony przycisk Enter. Pojawi się ekran z logo ING.
    3. Po uruchomieniu terminal prosi o wpisanie kodu MTAC (6-cyfrowy kod do aktywacji aplikacji płatniczej na terminalu), który możesz uzyskać na dwa sposoby:
      • pobierz kod z portalu ING POS, do którego dostęp i hasło przesłaliśmy na Twój e-mail wskazany w umowie. Po zalogowaniu się do ING POS wejdź w sekcję „Terminale” → „szczegóły terminala”. Tam możesz odczytać Kod Aktywacyjny,
      • zadzwoń do naszego konsultanta na infolinię: 32 357 47 37 i wybierz pozycję – „Aktywacja terminali”. Linia jest dostępna dla Ciebie przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia. Aby potwierdzić Twoją tożsamość, poprosimy Cię o numer seryjny (s/n), który znajduje się na odwrocie urządzenia.
    4. Wpisz kod MTAC na terminalu i zatwierdź zielonym przyciskiem Enter.
    5. Następnie terminal skonfiguruje aplikację. Otrzymasz informację, że instalacja przebiegła pomyślnie. Teraz Twój terminal jest już gotowy do przyjmowania płatności.

    W przypadku błędów połączenia podczas wykonywania aktywacji:

    • terminal wraca do ekranu startowego – wtedy musisz przejść proces od początku lub
    • terminal wraca do poprzedniego ekranu – musisz powtórzyć ostatni krok.
  • Zamówiłem terminal ze wsparciem technika – serwisanta. Co muszę zrobić, żeby zacząć przyjmować płatności?

    Jeśli urządzenie dostarczył Ci technik - serwisant, to on uruchomi aplikację i przygotuje Twój terminal do przyjmowania płatności.

  • Jak zgłosić podejrzaną transakcję?

    Transakcje podejrzane zgłoś pod numerem tel. 32 357 47 37 (numer znajduje się na odwrocie terminala i dostępny jest przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia).

    • w sytuacji, gdy posiadacz karty zachowuje się podejrzanie,
    • transakcja wykonywana przez posiadacza karty przebiega podejrzanie.

    Kiedy zgłaszasz transakcję podejrzaną, musisz:

    • mieć przy sobie kartę płatniczą klienta,
    • rozpocząć rozmowę od słów: „Dzwonię w sprawie autoryzacji, kod 10”,
    • odpowiedzieć spokojnym tonem na pytania konsultanta,
    • poinformować posiadacza karty, że to rutynowe czynności,
    • podać konsultantowi swój unikalny numer klienta MID lub POS ID (są widoczne na wydruku) oraz podstawowe dane dotyczące transakcji.

Transakcje na terminalu

  • Jakie płatności mogę przyjmować na terminalu płatniczym?
    1. Terminal przyjmuje płatności następującymi kartami płatniczymi VISA i Mastercard:

      Możesz akceptować karty z chipem, paskiem magnetycznym lub karty zbliżeniowe.
    2. Terminal przyjmuje także płatności kodem BLIK wygenerowanym na telefonie klienta.
  • Jakie limity transakcyjne ma mój terminal?
    Lp. Nazwa limitu Definicja limitu Wartość limitu ustawiona na terminalu płatniczym
    1 minimalna kwota pojedynczej transakcji minimalna kwota za transakcję, którą można zapłacić kartą lub Blikiem 0,10 zł
    2 maksymalna kwota pojedynczej transakcji maksymalna kwota za transakcję, którą można zapłacić kartą lub Blikiem 20.000,00 zł
    3 minimalna kwota wypłaty Cashback minimalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Visa, Mastercard, Maestro 1,00 zł
    4 maksymalna kwota Cashback dla transakcji Visa maksymalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Visa 300,00 zł
    5 maksymalna kwota Cashback dla transakcji Mastercard i Maestro maksymalna kwota, którą można wypłacić przy okazji płatności kartą Mastercard i Maestro 500,00 zł
  • Jak wykonać transakcję sprzedaży na terminalu?

    Sprzedaż możesz rozpocząć na terminalu na różne sposoby. Możesz:

    • wybrać dowolny przycisk numeryczny, ponieważ sprzedaż jest ustawiona jako transakcja domyślna,
    • włożyć kartę z czytnikiem chip lub paskiem magnetycznym do terminala,
    • wejść do MENU, wybierając opcję 1. „Sprzedaż” i zatwierdzić zielonym przyciskiem,
    • w APLIKACJĘ, wybierając opcję 1. „Płatność”, a następnie opcję 1. „Sprzedaż”.
    1. Na terminalu pojawi się ekran „Sprzedaż”. Wprowadź kwotę i zaakceptuj wartość zielonym przyciskiem Enter.
    2. Wprowadź kartę do odpowiedniego czytnika chipowego lub magnetycznego. Jeśli klient woli płatność zbliżeniową, przyłóż kartę do terminala.
    3. Uwierzytelnienie
      • Jeżeli klient użył karty z chipem lub paskiem magnetycznym, terminal poprosi, aby klient wpisał swój PIN i zatwierdził przyciskiem Enter
      • Klient musi wpisać PIN również przy płatności zbliżeniowej powyżej 50 zł.
      • Jeżeli klient musi potwierdzić transakcję przez podpis posiadacza karty – poproś go o podpis na wydrukowanym paragonie. Zweryfikuj złożony podpis z podpisem na karcie. Jeśli podpis jest zgodny – wybierz opcję TAK. Zachowaj podpisane przez klienta potwierdzenie. Kopię, którą wydrukował terminal, przekaż klientowi. Jeśli podpis jest niezgodny – wybierz opcję NIE. Terminal sam unieważni transakcję.
    4. W tym momencie następuje autoryzacja transakcji. Terminal łączy się z centrum autoryzacyjnym. Po wyświetleniu się komunikatu „Transakcja zaakceptowana” – wyjmij kartę z czytnika.
    5. Terminal wydrukuje pokwitowanie dla Ciebie i zapyta o kopię wydruku dla klienta. Wciśnij odpowiedni klawisz pod opcją TAK lub NIE.
  • Jak wykonać transakcję sprzedaż z kodem BLIK?
    1. Wybierz na terminalu opcję „Sprzedaż”, wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter.
    2. Pojawi się ekran z kwotą, walutą oraz informacją „Zbliż kartę”. Naciśnij klawisz funkcyjny pod napisem BLIK.
    3. Terminal poprosi klienta, aby wprowadził 6-cyfrowy kod BLIK, który wcześniej otrzymał na swój telefon. A następnie potwierdź przyciskiem Enter.
    4. Dalej transakcja przebiega tak jak tradycyjna sprzedaż. Na terminalu pojawi się komunikat „Transakcja zaakceptowana”, a następnie pytanie „Czy wydrukować kopię dla klienta”.
  • Jak wykonać transakcję sprzedaż z wypłatą gotówki (Cashback)?

    Cashback – transakcja, dzięki której klient może wypłacić gotówkę ze swojego rachunku. Jest ona możliwa tylko w przypadku karty płatniczej, która ma taką funkcję.

    1. Wybierz na terminalu opcję 1. „Sprzedaż”, wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter. Do terminala wprowadź kartę, która przeprowadzi transakcję z wypłatą gotówki.
    2. Na ekranie terminala pojawi się pytanie: „Sprzedaż z wypłatą gotówki?”, na które można odpowiedzieć za pomocą klawiszy funkcyjnych pod odpowiedziami: TAK, NIE lub używając czerwonego Cancel i zielonego przycisku Enter. Wybierz TAK.
    3. Na terminalu pojawi się ekran „Sprzedaż z wypłatą” z numerem PAN karty (ostatnie 4 cyfry są niezamaskowane). Wpisz kwotę do wypłaty i zatwierdź przyciskiem Enter.
    4. W kolejnym kroku terminal wyświetli kwotę transakcji. Poproś klienta o wpisanie PIN-u. Następnie transakcja przebiega tak jak tradycyjna sprzedaż.
  • Jak wykonać zwrot?

    Zwrot – transakcja, dzięki której możemy uznać reklamację i zwrócić klientowi pieniądze. Nie musi być powiązana z transakcjami wykonanymi wcześniej na terminalu.

    Do wykonania zwrotu wymagane jest wprowadzenie hasła administracyjnego. Hasło administracyjne znajdziesz po zalogowaniu się do ING POS wejdź w sekcje „Terminale--> Szczegóły terminala”. Hasło nie ulega zmianie i nie powoduje zablokowania urządzenia przy błędnym jego wprowadzeniu

    1. Wybierz na terminalu opcję 2. „Zwrot”, wprowadź kwotę i zaakceptuj przyciskiem Enter.
    2. Odczytaj kartę przez chip, pasek magnetyczny lub zbliż kartę do terminala.
    3. Terminal poprosi o wprowadzenie hasła administracyjnego. Wpisz hasło i zatwierdź przyciskiem Enter.
    4. Terminal wydrukuje dla Ciebie potwierdzenie wykonanego zwrotu. Poproś właściciela karty, aby się na nim podpisał. Sprawdź podpis na wydruku z podpisem na karcie i potwierdź zgodność, wybierając TAK lub użyj przycisku Enter.
    5. Terminal wydrukuje potwierdzenie transakcji zwrotu dla klienta i wyświetli poniższy komunikat na ekranie.
  • Jak unieważnić transakcję?

    Unieważnienie – dzięki temu możesz anulować wykonanie transakcji na terminalu. Dotyczy to transakcji sprzedaży wykonanych jeszcze przed zakończeniem dnia rozliczeniowego.

    1. Wybierz na terminalu w „Aplikacjach” opcję 1. „Płatności”, następnie 3. „Unieważnienie” i wprowadź numer rachunku, jaki chcesz unieważnić, następnie zaakceptuj przyciskiem Enter.

      Nr rachunku znajdziesz na paragonie
    2. Wprowadź kwotę unieważnienia zgodną z rachunkiem. Na ekranie widać nazwę i częściowo zaszyfrowany PAN karty, którą wykonana była unieważniana transakcja. Zatwierdź przyciskiem Enter.
    3. Następnie terminal potwierdzi pozytywne przeprowadzenie transakcji i wydrukuje paragon unieważnienia.
    4. W zależności od decyzji klienta możesz wydrukować dla niego kopię unieważnienia transakcji. Wybierz odpowiedni przycisk pod odpowiedzią TAK lub NIE.
    5. Jeżeli na terminalu nie ma transakcji o wprowadzonym numerze rachunku, terminal wyświetli następujący komunikat:

Obsługa terminala

  • Jak wykonać zamknięcie dnia na terminalu?

    Operację rozliczenia dnia terminal wykonuje automatycznie – codziennie o godzinie 24.
    Jeżeli terminal jest wyłączony, zamknięcie dnia wykona najszybciej, jak będzie to możliwe po jego włączeniu. Zamknięcie dnia to wysyłka transakcji z terminala oraz wydrukowanie zestawienia transakcji zrobionych od ostatniego zamknięcia dnia.
    Jeżeli saldo się nie zgadza, terminal drukuje paragon z taką informacją.
    Po wykonaniu zamknięcia dnia transakcje są usuwane z terminala.

    Zamknięcie dnia możesz także wykonać ręcznie. Wówczas terminal nawiązuje połączenie z centrum rozliczeniowym i wysyła podsumowanie wszystkich transakcji. Po zamknięciu dnia nadal możesz przyjmować transakcje na terminalu.

    Do wykonania zwrotu wymagane jest wprowadzenie hasła administracyjnego. Hasło administracyjne znajdziesz po zalogowaniu się do ING POS wejdź w sekcje „Terminale--> Szczegóły terminala”. Hasło nie ulega zmianie i nie powoduje zablokowania urządzenia przy błędnym jego wprowadzeniu.

    1. Wejdź w „Aplikacje”, wybierz opcję 1. „Płatności”, następnie wybierz 6. „Administracja” lub bezpośrednio na ekranie głównym naciśnij żółty przycisk Clear. Wpisz hasło i zatwierdź przyciskiem Enter.
    2. Wybierz opcję 1. „Zamknięcie dnia”.
      Otrzymasz wydruk z rozliczeniem terminala. Po poprawnym rozliczeniu historia transakcji jest usuwana z terminala.
  • Jaki papier do wydruków mam stosować w terminalu?

    W urządzeniu stosuj papier do drukarek termicznych w rolkach o szerokości 57 mm i średnicy maksymalnej 40 mm.
    Papier możesz kupić samodzielnie. Jest to ten sam jak do kasy fiskalnej.

    Gdy na papierze pojawią się barwne paski sygnalizujące koniec rolki, załóż nową w sposób pokazany na obrazkach poniżej:

    Jak prawidłowo włożyć papier do terminala VX675.

    1. Lekko odciągnij zatrzask pokrywy drukarki.
    2. Otwórz pokrywę i usuń pozostałości zużytej rolki.
    3. Zdejmij opakowanie papieru, rozwiń około 15 cm papieru i umieść papier w komorze. Papier musi być włożony tak, aby zawijał się za obudową pokrywy, a nie w stronę klawiatury. Jeśli źle założysz papier, terminal nie będzie drukował paragonów.
    4. Zamknij pokrywę i oderwij wystający kawałek papieru.
  • Czy muszę archiwizować wydruki z terminala?

    Paragon, który potwierdza przeprowadzenie transakcji, przechowuj zgodnie z okresem ustalonym w Umowie. Zwróć uwagę na papier paragonu – jest podatny na temperaturę, światło – dlatego przechowuj go w zaciemnionym i chłodnym miejscu. Możemy poprosić Cię o dostarczenie wydruku – np. żeby wyjaśnić reklamację.

  • Klientowi przekazuję oryginał czy kopię potwierdzenia transakcji?

    Klientowi należy przekazać kopię potwierdzenia transakcji. Ty powinieneś pozostawić oryginał potwierdzenia transakcji i przechowywać je 2 lata na wypadek ewentualnej reklamacji klienta.

Rozliczenia

  • Czy dostanę fakturę VAT za dzierżawę terminala płatniczego?

    Fakturę VAT uwzględniającą wszystkie opłaty inne niż transakcyjne wystawiamy najpóźniej 15 dnia miesiąca, po miesiącu, którego dotyczą opłaty. Fakturę przygotowujemy automatycznie i wysyłamy na adres e-mail wskazany na wniosku o terminal.

  • Kiedy otrzymam pieniądze z transakcji?

    Pieniądze za transakcje wykonane do godz. 24:00 w danym dniu, znajdą się na Twoim koncie w następnym dniu roboczym do godziny 10:00. Rozliczenie za piątek księgowane jest na Twoim koncie w sobotę.Pieniądze za transakcje wykonane w sobotę, niedzielę zostaną zaksięgowane na Twoim koncie w poniedziałek do godziny 10.00.

    Informacje o rozliczeniu każdej transakcji i naliczonych opłatach znajdziesz na portalu ING POS.

    Jeśli uznasz, że:

    • transakcje rozliczyły się błędnie,
    • opłaty zostały błędnie naliczone,
    • chcesz zgłosić reklamację,

    zadzwoń na naszą infolinię.

  • Otrzymałem fakturę za terminal mailem, ale niechcący wykasowałem maila. Chcę dostać fakturę jeszcze raz. Co mam zrobić?

    Wyślij e-mail z prośbą o ponowne przesłanie faktury na adres dksw.należności@ingbank.pl wskazując za jaki okres ponownie wygenerować elektroniczną fakturę. 

  • Z czego składa się opłata za transakcje wykonane kartami Visa lub Mastercard?

    Opłata za transakcje wykonane na terminalu kartami Visa oraz Mastercard składają się z:

    1. Opłaty interchange (IRF) – jest to opłata, którą przekazujemy na rzecz banku wydającego kartę z tytułu transakcji płatności tą kartą. Ma ona na celu zrekompensowanie  bankowi wydającemu kartę ryzyka i koszty ponoszone w związku z obsługą rachunku właściciela karty.

    Stawki:

    • Od transakcji wykonanej kartą debetową pobierana jest wartość 0,2%
    • Od transakcji wykonanych kartą kredytową  pobierana jest wartość 0,3%
    1. Opłaty Assessment Fee (AF) – jest to opłata systemowa, jaką pobierają organizacje płatnicze VISA i Mastercard za przeprocesowanie transakcji. Wysokość opłat jest uzależniona od wysokości kwoty oraz ilości wykonywanych transakcji.  

    Aktualne stawki opłat Interchange Fee oraz Assesment Fee :

    1. Marża za usługę (MSF) – jest to część prowizji jaką pobiera bank za świadczoną usługę terminala płatniczego.   

     

     

     

     

     

    Zgodnie z regulacjami unijnymi poszczególne składowe prowizji od transakcji są księgowane jako oddzielne transakcje na rachunku bieżącym klienta. 

  • Czy otrzymam fakturę za prowizję od transakcji?

    Nie, prowizja od transakcji dokumentowana jest na wyciągu bankowym. Wyciąg bankowy uznawany jest za fakturę .

ING POS